Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

millon kala syö eniten?

Started by dic@millo, September 17, 2002, 15:10:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dic@millo

Salmo

Jos yleisesti täytyy sanoa, niin aamuin ja illoin!

Superi

Kyllä parhaat syönnit on auringon noustessa ja lasketessa.

paulinho

Kaksi tuntia ennen ja jälkeen auringon nousun/laskun...

Arza

aamu ja ilta syönti aikaan tulee paljon kalaa (haukea) :o

abo

QuoteKaksi tuntia ennen ja jälkeen auringon nousun/laskun...

- Ei, ei, vaan kuun nousu ja lasku +/- 2 tuntia.
Älä ota mitään liian vakavasti.

Mikko_-Procyon-

Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

abo

QuoteUskookos abo solunar-ottiin?

Solunareista mitään tiedä, mutta kuun nousu ja laskuajat merkitsevät kalavesillä kyllä.
Älä ota mitään liian vakavasti.

Minnow_spoon

Mä saan parhaiten kalaa kesällä ei niin hellepäivien iltoina. Sillo on hauet ja ahvenet kovassa syönnissä!

Joku kello seittemästä kello kymmeneen on mun suosikit sanoo joku muu sit mitä sanoo. Se on vain mun mielipide.
-=Minnow=-

shanghai

Yleisesti ottaen Salmon kanssa samaa mieltä.

Mitä mieltä olette valon määrästä ja tuulista kalan ottihalukkuuteen vaikuttavina tekijöinä (noin yleisesti ottaen)?

- eemeli -

Ainakin aamulla on tullut hyvin kirjoa koskilla.

Kuhaa on taas tullut illemmalla (hämärää) ihan kohtuullisesti.

Pete

Kai se riippuu missä kalastelee. Joskus joella kun ei tuu nypyn nyppyä koko päivänä ja sitten menee joskus yöllä millon ei itekkään näe mitään saattaa saada komeitakin kaloja. On vaan tavallisen vittumaista puuhaa se pimee kalastus.

Niin kai se paikka missä kalastelee vaikuttaa siihen miten kala ottaa. Istari joella/lammella/järvellä välillä on sama mihin aikaan sen Rapalan-ambulanssin sinne heittää kellumaan aina tulee.

Jos joku todella tietäis "mihin aikaan kala syö eniten" tai "mihin aikaan kala ottaa uistimeen parhaiten" olis paikoissa pieni ruuhka kyseiseen aikaan.

Mutta odotellaan aikoja parempia...

jättihaukimanniskan

sillon ku sil o nälkä :lol:
Hauki o kala,keso o raejuusto

Zounatan

Auringonlaskun aikoihin. Usein, varsinkin läpiminä aikoina tulee kalaa myös kun auringonlaskusta on kulunut jo aikaa, siis yöllä. Itse olisin kalalla näin heinäkuussa joskus klo 21-01. Aamulla pitäisi kalan syödä myös hyvin, mutta aamukalastelut on jäänyt aika vähiin ittellä. Kylmempinä aikoina ottaa paremmin ihan päivälläkin, mutta kyllä kesäisinkin on päivällä napannut.

kaivo

Avovesikaudella itse olen saanut parhaiten kalaa yleisesti ottaen "illalla", ainakin mitä tulee haukeen, ahveneen ja vaikkapa kirjoloheen. Olen sen verran laiska herääjä, ettei aamusyönneistä ole ollut juuri iloa.

Näin kesäisin Oulun korkeudella, etenkin aurinkoisella ilmalla tärppejä on alkanut tulla viime aikoina siinä klo 21 jälkeen ja "syönti" on hiipunut ennen puolta yötä auringon painuessa melko alas. Jonkinlainen nyrkkisääntö on ainakin omalla kohdallani ollut valoisuuden suhteen se, että siinä vaiheessa iltayötä kun aurinkolaseista alkaa olla enemmän haittaa kuin hyötyä, voi jo lähteä syönninkin puolesta kotiin :)

Syksyä kohti mentäessä ottiajat muuttuvat niin aamun kuin illankin suhteen lähemmäksi keskipäivää. Loppusyksyllä en ole päässyt saaliillisesti juuri retostelemaan, mutta silloin tulee kalasteltua usein koko lyhyt valoisa aika.