Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Helsingin kuhamestat????

Started by Anonymous, March 19, 2004, 12:14:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Haluaisin vaihtaa paikka kokemuksia helsingin kuhamestojen tietäjien kanssa mistä kannattaisi sellaista koettaa?...
Itse asustelen vuosaaressa ja olen ikenet verillä reijittänyt tätä meren edustaa saamatta kuitenkaan muuta kuin ahventa... sitä tulee etupäässä n. 100g ja alle.. mut joskus tulee isompiikin. lähinnä keväällä. Puotilassa olevaa lahtea en kuitenkaan ole käynyt koettamassa onko siinä kuhaa??!!?? se nyt maantieteellisesti näyttäs sellaselta paikalta. Ei vain hotsittas käydä kairaan supistajalihas 5 ulos pullistuneena taas kokopäivää. Onko kukaan käynyt siellä ja millainen oli maku suussa kun palasitte?

Jos joku haluaa vaihtaa paikka vinkkejä kanssani niin neuvon kyllä auliisti sen mitä ikinäkin tiedän vuosaaren ympäristöstä jne jne.

Eilen kävin porvoossa kokeileen kuhaa.. no okei.. 1 tuli.. ja moni siellä keitti muniaan kotonaan. Ei ollut oikein otillaan. Haukia tuli päivän mittaan muutamia.

Sisäsiittosten Porvoolaisten kan du tala på svenska - asenne vaan pistää härmäläisen saalistusvaistot koetukselle, ja kun toi autokin on nyt korjatteilla niin mieluummin kävisin Helsingin ympäristössä pilkkillä.

Kuinkas toi helsingin merihaan satama?... onko siellä kuhaa kuulunut? Missä siellä on tarkkalleen ottipaikkoja?...  merikartat ois kyllä enemmän kuin sata jänestä..  maksavat vain hunajaa. luulisi että niitä on sharewarenakin jo ;))) *vink vink*

Kirjoittakaa joko tänne tai meiliin... koitan olla mukana kartalla itsekkin :)

-Kuhaisaa kevättä-

Anonymous

Hiilikasan kohdalta jäälle ja siitä ei paljon pitemmälle pääsekään, kun sataman edusta on murrettu auki. Kuha on pientä ja karvalakkijebut vetää kaikki 20-senttisestä lähtien Alepan kassiin muhimaan...

Anonymous

Ajele Espoon tai Porkkalan edustalle(Hilaan).Kuhaa tasaisesti
3-6m:stä.Tosin täytyy myöntää tänä talvena(lumimöräkän jälkeen)
kalat olleet aika nirsoja.Ehkäpä paranee kevään myötä.

Anonymous

Tosiaan tänä talvena on saanut vääntää reikää
anus pitkänä.Iso ahvenkin tuntuu muuttaneen Ruotsiin
En muista näin heikkoa kuha/ahven vuotta itselläni olleen.
Niin sanotut "varmat paikatkin" antavat pientä ahvenen silppua.
Mikä mikä on onko joku ratkaissut tämän vaikean kysymyksen
tai onko hyviä ehdotuksia/aatoksia moiseen katoon :D

Anonymous

No sepä se. Vaikka on niit pilkkijöitäkin kuulemma ollut tossa vuosaaren edustalla aika paljon jotta kyllä sieltä jokapäivä nostetaankin vähänkin mahdolliset soppakalat ylös. Mut mä luulen et ne isoimmat ahvenet on vielä tuolla kauempana luodoilla/kaakuilla. Nyt on ollut kyllä muutaman päivän tollasta vesi räntä hässäkkää että uskon kalojen siirtyneen vihdoin kevät aikaan ja kääntäneen päätä rantaa kohti. Toivottavasti tulis vaan vähän inhimillisempii kelejä jotta vois mennä kokeileen josko olisivat kotiutuneet rannemmaksi. Kohtahan toi kyllä alkas siika-aikakin. Saa ne kuulemma niitäkin täältä pilkillä, muutama mesta on tiedossa mistä pilkkivät niitä vikoilta jäiltä. Mut kuha kuume on kyl nyt aika pahana.. duunasin viikonloppuna itte pystypilkkejä.. heikoin lenkki oli pora... mitäs niillä pystäreillä tekee kun ei ole reikiä päissä :D hymmm... tarvii vissin laittaa teipillä kiinni :) Nohh... eiköhän täs jollain tutulla ole poraa lainata kuitenkin niin pääsee koeuittaan ja kuhastaan niillä.

Näihin kuviin ja tunnelmiin :)

Anonymous

Joo, noi jäätkin rupeaa pikkuhiljaa pehmenemään,että kiire tulee
kuhan kanssa pilkkirensseleillä,eipä silti kivaa hommaa se siian kalastuskin on.Itse olen käynyt Tammisaari/Hanko välillä veneen
kanssa siikaa pyytämässä.Hieman ulompaa sisääntulokapeikkojen
tuntumassa ja hyvin on tullut.Suurin siika viime keväänä karvan
alle 3 kg.Mitä tähän kuhapilkkivalmistukseen tulee itse tein myös
aikoinaan pystypillkejä isommissa sarjoissa.Kävin porauttamassa koneistamossa reiät..Tekivät ihan sopuhintaan

Kuittaa ja lopettaa :D