Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Ruotsin Kalixille pilkkimään!!!

Started by Anonymous, March 25, 2004, 19:46:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

kalixille pilkkimään!!
mikä ois sopivin morri kalixille? kun menen pyytämään siikaa :)
olen menossa eka kertaa kalixille :)
ja millä kannattaa pyytää?morrilla,pystyllä,tasarilla vai??

-:tonttu:-

Missäs päin Ruotsia tuo kalix on

mä tiiän ainakin kaks kalixia

Anonymous

haaparannan ja luleån välissä :)

Anonymous

Sen verran on tuutja käynyt kalix-joella pilkillä, että kannattaa hieman seurata, missä paikalliset käyvät kalassa.
Yksi päivä kannattaa kierrellä pelkästään seuraamassa pilkkitouhua.

Hautsi

Viimeksi maanantaina kävin kalixilla pilkillä, syönti oli huonoa oli ollut koko viikonlopun huonolla syönnillä. Sain kuitenkin 3 siikaa 500 - 700 grammasia. Ja yhen alamittasen harjuksen jonka laitoin kasvamaan.

Volfram morri on se millä itse olen pyytänyt, kulta on yleensä hyvä, maanantaina otti punaseen jossa mustia pisteitä. Myös musta oranssi ja keltainen on suosittuja. Syöttinä olen käyttänyt kärpäsen toukkaa ja surviaista, huonolla syönnillä porukka käyttää mäskiä että tulisi paremmin kalaa ite en ole koskaan käyttänyt.
Se parhaiten nauraa kellä on paras lääkitys

Hautsi

Nyt kalat ovat siirtyneet luvan osto laatikolta n. 100 - 200 m ylävirtaan. Sielä oli pilkitty paljon ja verta oli paljon jäällä. Kun jäät lähtee alkaa syömään lähempänä siltaa.

Muistakaa että laatikosta ostettu lupa oikeuttaa pilkkimään vain laatikon puoleisella rannalla ja luparaja menee keskellä jokea.

kaivo

Kalixjoki näyttäisi olevan hyvä siikapaikka, ainakin näistä http://www.kotinet.com/jopim/kalix03/ kuvista päätellen...

Hautsi

Niin on hyvä paikka ja ihan inhimillisen matkan päässä oulusta n. 200 km. Eikä luvan hintakaan ole paha n. 2,5 euroa vuorokausi tai n.13 Euroa vuosi.

Lauantaina 3.4 kalixissa on siikapilkit. alkaen muistaakseni klo 12 (ruotsin aikaa). Viime vuonna palkinnot olivat hyvät tosin kalaa ei oikein kilpailuissa noussut, siika kun on aika arka kala.