Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Hyttikoskesta

Started by vessu, April 12, 2004, 15:32:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vessu

Kävon vilkaisemassa Hyttikoskea joka oli sula ja vettäkään ei ollut tulvaan asti.
Olisin mennyt kokeilemaan maistuuko perho siellä oleville kaloille vaan en löytänyt paikkaa mistä voisi ostaa luvan.

Sipolan ST1 näytti autiolta, Rantsilan Essosta ei ole kuin kyltti jäljellä.
Siellä koskella oli vielä taulu, jossa luvan myyjäksi väitettiin jotan kaveria joka olettavasti asuu jossain lähistöllä, mutta missä?

Tämä kalastuslupa touhu on joskus todella ärsyttävää, aika menee siihen että löytää luvan myyjän.

No asiaan, kuka tai ketkä myyvät nykyään lupia Hyttikoskelle, ja sama kysymys koskien Lammujokea Pulkkilan paikkeilla?

Anonymous

Terse.

Painin itse samaisen ongelman kanssa viikkoa aiemmin. Lauantaina soittelin koko maailman numerot läpi, ja sain selville että ST1:n yrittäjä on jostain pohjanmaalta... olikohan Alahärmä. Kahvilapuoli taas ollut paikallisilla... mutta he eivät saamaani numeroon vastanneet koko viikonloppuna. Esson kohtalon olit sinäkin huomannut  :(

Kyltissä mainittua paikallista asukasta numerotiedustelu ei tunnistanut... joten meinasi mennä jo hankalaksi!

Sinnikkäänä ja hirveän kalastuskuumeen puraisemana päätin palata sunnuntaina asiaan... säkällä lähdin koskelle takaisin (matkaa kotoa n. 70 km) ja säkällä kyselemään lähitalojen ovelta, kuka lupia voisi myydä. Luotto siihen että maaseudulla tunnetaan vielä naapurit oli kova.

Kosken partaalla sillan takana oleva talo osoittautuikin oikeaksi ja luvan sain ostetuksi. Muutaman tunnin kalastuksen saldo: paljon aurinkoa ja mukavaa fiilistelyä itselleni uuden paikan äärellä... ja yksi kaunis harjus. Sen päästin tietenkin jatkamaan eloaan  ;)

Ainiin... kalastuskunta ei ollu viime vuodeltakaan saanut lupamyynnistä kertyneitä rahoja niiltä st1:n kahvilan pitäjiltä  >:(

kaivo

Ainiin... kalastuskunta ei ollu viime vuodeltakaan saanut lupamyynnistä kertyneitä rahoja niiltä st1:n kahvilan pitäjiltä  >:(
Mikäli tuo pitää paikkansa, kannattaisikohan asiaan puuttua? Itse en ole Hyttikoskella käynyt enkä edes tiedä tarkkaan missä se sijaitsee, mutta pistää vihaksi kuulla että luparahat eivät etene kalastuskunnalle asti.

vessu

Kiitos tiedosta, täytyy käydä raapimassa sen talon ovea kunhan Hyttikoskelle joudan (lähipäivinä).

Tuo ettei lupatuloja ole tilitetty niille keille se tuntuu on todella syvältä.
Itse olen aina halunnut uskoa, että lupatuloista ainakin osa päätyy kalavesien hoitoon eikä todellakaan minkään kahvinkeittimen omistajan taskuun.

Toivottavasti tilanne Hyttikoskella selkiytyy tässä kevään mittaan ja rahatkin löytävät oikean omistajan.

Venne

Jaahas, elikkäs minunkin viime kesäiset luparahat on menneet kahvilanpitäjän taskuun.
Noh, emme tästä lannistu, vaan ostetaan vastedes luvat joltain jolla ei ole tarvetta niitä varastaa...!

Onko joku käynyt koskella nyt ihan lähipäivinä?
JOs on, niin minkälainen oli vesitilanne, olis tarkoitus käydä kääntymässä ensiviikon aikana.

Venne

Onkos uutisia hyttikoskelta, mikä on vesitilanne...?

t.V

Venne

Käväisin hyttikoskellakin eilen illalla, mutta märkää oli niin paljon, että vaihdoin paikkaa ihan suosiolla. Vettä oli varmaan toista metriä enemmän mitä viime vuonna samoihin aikoihin.
Pitää odotella joku päivä ihan rauhassa, ja kokeilla sitten uudestaan.

t.V

-escorvet-

jeps, eli jos rahat ei oo menny perille nii sitte en osta enää koskaa lupaa, minä pistän vahingon kiertämään :D

Venne

Eipä tullut vielä lupaa ostettua, kun en kalastanutkaan, mutta luvan kyllä hankin kunhan vesi vähän laskee...! Ei liene kenellekkään liian suuri summa tuo hyttikosken lupa (muistaakseni 9e/kausi).
Eli maksetaan ne luvat jos kalastetaan, niin saavat seuraavankin vuonna muutaman kalan istutettua! ...kele...! =)

t.Venne

-escorvet-

tai siis ei istuta vaan ottaa ne rahat itellesä taas kerran ja näin meitä tyhmiä kusetetaan >:(