Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kausi avattu?

Started by Kalamees, March 30, 2004, 15:04:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kalamees

Joo. Kuinka moni on jo ehtiny koskelle heittelee perhoja? Oma uuden kauden avaus oli pitkäkoskella 27.3. Kaloja ei näkyny ja parhaimmat paikat oli vielä jäässä eikä sumareita näkyny ainakaan vielä (en oo vielä tosin kuullut ainoastakaan sumarista vantaanjoella). Ilma oli kyllä hieno ja oli todella kiva kuitenkin päästä pois tosta heittokuumeesta, tosin se alkaa taas nousta ja nyt tulevana lauantaina aion vanhankaupunginkoskelle suunnata. Onko kukaan yleensä saanut kalaa näin keväällä? Mitä perhoja olette käyttäneet?

Edit: Kirjoitusvirheet
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle."
~ Babylonialainen kirjoitus v. 2000 eaa.

matiaz

Ite kävin koskella viimeksi helmikuun loppupuolella. Paikkana oli Tuhmakoski Saarijärvellä. Kalosita ei ollut kuin yksi havainto. Joku "ei niin kovin suuri" väläytti selkäänsä kosken niskalla. Muuta ei sitten tapahtunutkaan sen 6 tunnin aikana...
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

Anonymous

Meinaat siis mennä vkk:lle kalaan nyt viikonloppuna? Mun tietääkseni sinne ei vielä myydä lupia!!!!?

Karju

"huhtikuun alusta kesäkuun loppuun 5 e / 12 h / hlö"

Lauantai on huhtikuuta.

Sonni: Noin monta huutomerkkiä viestissäsi tarkoittaa sitä, että huudat naamapunaisena.

Petri

Viime launtaina kävin korkkaamassa pitkäkosken. Ei kalahavaintoja mutta pääsipähän huiskimaan. Ensi viikonloppuna ajattelin mennä myllykoskelle. Mitens myllykosken jäätilanne ja myydäänkö lupia vielä ?
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Kalamees

Joo, kyllä VKK:lle saa jo lupia. 1.4 on ensimmäinen kalastuspäivä. Ostin muuten tän vuoden ekan luvan koskelle  ;)
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle."

otto

Pitkäkoskella tuli käytyä 28.3 ja ei havaintoa kaloista. Kaunis oli ilma ja koski aika hyvin auki. Mukavaa oli. Sumareita kuulemma liikkeellä!

panumies

Joo, kyllä VKK:lle saa jo lupia. 1.4 on ensimmäinen kalastuspäivä. Ostin muuten tän vuoden ekan luvan koskelle  ;)

Kehtaatko sitten käytyäsi koskella kertoa että tuliko mitään, näkyikö kaloja, oliko muita ja missä kunnossa maasto? Kiitos jo etukäteen  :)

Kalamees

Kyllä kehtaan  ;). Kaloja nyt todennäköisesti ei näy, mutta lupaan kaikki havainnot kyllä tänne ilmoittaa. Jäätilanteet sun muut sellaset.

Mie1

Avasin kauteni tossa Sunnuntaina(28.3) Tainionvirralla(Hartola).Upea sää oli pientä tuulemista lukuun ottamatta.Olin 4 poolilla koko ajan.
Aika paljon oli nymfejä ja sumareita(jotain korreja).Havaitsin 7 tunnin
aikana 3 pintakäyntiä.Kalaa en saanut.Kalat olivat hiukan liian kaukana heittoetäisyydestä erään syvänteen suvannon kohdalla.
Oli upeaa katsoa niiden korrien liikehdintää siellä hangella ja sumarien kuoriutumista ensimmäistä kertaa elämäni aikana!
PS.ei paljon jäitä ollut!

taimen

Juuh, mä avasin kauteni tossa pitkäkoskella (en muista tarkkaan milloin). Jaalassakin oon sen jälkeen ehtiny käydä. Kummallakaan reissulla ei edes havainotja kaloista...

Kalamees

Niin ja pieni informaatio tähän vanhankaupunginkosken lupiin koskien vielä. Elikkä nykyään koskella saa kalastaa 12 tuntia entisen 6 sijaan samalla hinnalla. Eli 6-18 tai 18-6.

taimen

Onko näin? sehän on hienoa!  

panumies

Niin ja pieni informaatio tähän vanhankaupunginkosken lupiin koskien vielä. Elikkä nykyään koskella saa kalastaa 12 tuntia entisen 6 sijaan samalla hinnalla. Eli 6-18 tai 18-6.

Se vaihtuu taas kuudeksi tunneksi heinäkuun alussa.

taimen

Ei hemmetti... Miten ne nyt sitä sellain vaihtelee?

Jani2

Sumareita kuulemma liikkeellä!

Mistä kuulit? Juuri Pitkäkoskellako?

Niin, tosta Vkk:sta, eikös tollanen samanlainen lupa-aika-järjestelmä ole ollut aikasemminkin?
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

panumies

Ei hemmetti... Miten ne nyt sitä sellain vaihtelee?

Eri vuodenaikoina vähän eri lupia. Kuuden tunnin lupien aikana yöllä "rauhoitus", ei lupia. Kyllä tuo kuusi tuntia on minulle ainakin ihan riittävä aika niin pienellä koskella.

Kalamees

No prkl. En tienny näistä lupa jutuista sitte tarkemmin kun en oo ennen kalastanu siellä näin keväällä.

Kalamees

Tänään olin vanhiksella heittämässä pahimpia vispauskuumeita pois. Kaloja ei näkyny tosin ei niitä paljon erota nytten kun näkyvyys on jotain 15cm luokkaa. Eikä pintakäyntejä siis ollut. Sumareita ei näkyny ja vesi on todella ylhäällä. Sää oli kyllä hieno ja oli kiva heitellä siinä lämpimässä. Ekat kalat saadaan yleensä siinä toukokuun alkupuolella kuulemma. Sillon sitte uudestaan koskelle.

matiaz

Eilen kävin Kiten kanssa Kalmunkoskella. Sumareita kuoriutui ihan pirusti ja kalojakin oli liikkeellä. Yks ukko sai pinturilla kaks yli 40 senttistä harria ja lähellä mittarajaa olleen taimenen. Ite jouduin tyytymään vain alamittaisiin harjuksiin... Ykkösperho oli musta Klinkhämer valkoisella polypropyleeni siivellä.

Koskelta oli joku muuten saanu maaliskuun 24 päivä 3,7 kg kirkkaan taimenen... ;)
"Jos syö haukee ei millään laukee, jos syö lohta tulee kohta, jos syö siikaa lentää liikaa, jos syö lahnaa lentää pelkkää mätitahnaa."

www.perhokalastus.info

panumies

Jos noiden sumareiden perään tahdotte niin tänään (virveliä heittäessäni) Kymijoen Korkeakoskella näin parin tunnin aikana tusinan ötököitä, luulen vahvasti että olivat sumareita. Varmaan noita näkyy nyt aurinkoisina päivinä muuallakin jos Korkeakoski ei paikkana perhostajaa houkuta (ei ainakaan minua).

Mie1

Tänää olin taas Tainionvirralla!Ei paljon hyönteisii näkynyt,mut vähän!
Tänää aamul sinne vissii kirrei oltii istutettu!
En kyl saanu yhtää vaikka lähel oli!Näin kirren ihan rannan tuntumassa seuraamassa liitsiäni->melkein otti,vedin liian hätäsesti!
Hartolan puolel siis!

Kalamees

No prkl, porukalla ollu paljon enemmän tapahtumia ku mulla. Ens viikonloppuna ois tarkoitus mennä taas koittelee Nurmijärven myllykoskelle. Onko kellään kokemuksia koskesta näin keväällä?

Jorppa

Ei oo kokemuksia mutta ite kävin eilen 5 tuntia kapeella viskomassa (kaikki jotka eivät tiedä missä kapeenkoski on niin se on keskisuomessä äänekoskella)ihan jees paikka vaikka mitään ei tullutkaan se oli tämmönen seuran järjestämä reissu. suurin kala mikä saatiin ylös oli 55cm pitkä

Piiskuri

Oli tarkotus käyä jossain välissä halsuanjoella avaamassa kausi, mutta noin ikävät kommentit siirtää avausta.. Olisko se kala jo kuukauden päästä iskulla..?

Kalamees

Kyllähän se kala syö kokoajan, mutta ei niin paljon tähän vuodenaikaan. Toukokuun alussa kun norssit nousee koskiin, ainakin täällä Etelä-Suomessa, niin alkaa syönti aktivoitumaan ja veden lämmetessä ja laskiessa alkaa kalatkin liikkumaan. Itse olin kymijoella nyt noissa Robin Hood kymi-open 2004 kisoissa ja kyllähän ne kalat söivät kokoajan tasaisesti pitkin päivää, oli ne tosin just istutettuja pari päivää sitten. Kyllä sitä saalista alkaa kohta tulemaan, ei sitä kotona istuskellessa ainakaan tuu, se on varma se  ;)

hk

Viikonloppu tuli heitettyä lähes tyhjää kuusaankoskella. Yhden pienen harjuksen sain ja muutama taimen oli kiinni. Pintakäyntejä näkyi harvakseltaan ja kalat söivät pientä ja mustaa, en tiedä tarkalleen mitä. Kaveri sai spinfluugalla heittolaiturilta 8 mittataimenta ja yhden kirjolohen. Kala ei ollut vielä koskessa.
Jepulis

matiaz

Kaveri sai spinfluugalla heittolaiturilta 8 mittataimenta ja yhden kirjolohen .

Kuusaalta kirjolohi?!? Siinä tarvitaan jo melkosta munkkia, sillä siellä kyllä ole lähelläkään mitään paikka johon kirjoja kylvettäisiin! No, joku pitkän matkan karkulainen sitten... ;)

Ja ihan mukava määrä noita taimeniakin...

www.perhokalastus.info