Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kokemuksia Zaltista?

Started by Pike Fisher, April 24, 2004, 00:10:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pike Fisher

Kävinpä tässä tänään ostamassa 14senttisen 40 grammaisen uppoavan zaltin.
Lueskelin tuolta valmistajan kotisivuilta mahtisaaliista,mutta kysymys kuuluukin onko kellään suomen puolella "oikeata" kokemusta vaapusta?Myös kyselisin uittotekniikoita jne.Kiitti.
Kala,kala,kala,kala.kitara,kitara,kitara.

Runtu

Kylmän veden aikaan hyvä kuva, joskin itsellä vain yksi kpl uppoavia käytössä (väri vihreä-puna-kelta). Kesällä en ole paljon uitellut.

Uittotekniikasta toiminu vetely eli vavalla rauhallinen veto, ja vapaa takaisin kääntäessä pitää kelaten siiman "tuntumalla", uistin siis lähes pysähdyksissä. taas rauhallinen veto jne... pysäytyksen pituus veden syvyyden mukaan.

Tekniikka toimii tietenkin muillakin kuin zaltilla. Liikkeen rauhallisuus on pääasia, ja pysäytykset mahd.pitkiä. onpahan tosin horjahtamisen takia hauki iskenyt, kun tuli nopea, poikkeava liike uittoon.

Uittotekniikoita on yhtä monta kuin kalastajia, jokaisella omansa. Parhaiten olen kuitenkin tuollaisella saanut kylmän veden aikaan.
NO AJA!!!

jami

kyllä zalt on loistava vaappu hauen kalastukseen ympäri avovesi kauden..omistan 2 zalttia,toinen n.10 cm ahven värillä ja toinen 14 cm papukaija värillä.....pienempi on ollut käytössäni parempi,aina on hauki tullut,aina puolest kilosta viiteen kiloon asti.pienempi ei tarvitse käsialaa,sillä olen kelannut kylmällä(todella kylmällä) vedessä aivan normaalia nopeutta ja hauki iskee silti..mutta uskon että 14cm zalt vaatii jo taukoja ja käsialaa...loistava haukiviehe joka tapauksessa =)

ja taas tänään menen zalttia uittamaan littoisten järveen....JEE JEE
Jatketaan....

Potkuri

Löytyyhän noita U14 Zaltteja pakista muutama, hyvä viehe, eikä tarvitse virittää oikestaan muuten kuin koukut vaihtamalla. Uitellut olen ihan vain kelausnopeutta vaihdellen.
Team Ruoto

panumies

Onko kokemuksia Shakespearen valmistamasta Zaltin kopiosta, nimi ei nyt tule mieleen. Tuli tuommoinen ostettua kun maksoi 2e, ainakin ulkopuolisesti näyttää täysin Zaltilta. Väri on ruskea keltaisella vatsalla, värinkin puolesta ostin kun ei ole ruskeita vielä paljoa pakissa, vaikka onkin suht. tehokas väri haukivesillä. Lähinnä askarruttaa onko uinti/pyytävyys sama kuin alkuperäisessä.