Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mistä halvalla perhosetti aloittelijalle?

Started by Anonymous, May 01, 2004, 10:02:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Mistä saisin halvalla tilattua netistä mieluiten alle sadalla eurolla toimivan perhokalastus setin, jotta voisin alottaa harrastuksen? Mitä mieltä olette tuosta: http://www.summerfly.com/tavaratori.html sadankolmenkymmenen euron setistä? Saisiko mistää tilattua vielä halvempaa toimivaa settiä?
Ja mistä saisi tietoa solmuista ym.. aloittelijalle?

edit. caps lockia ei tarvita, oikeinkirjoitus!

mikko78

Tosta vavasta en tiedä mut toi kela on perseestä! Jarrun lähtö kitka on aivan omaa luokkaansa jos ei auta kädellä niin saa sanoa hyvästi isomille kaloille vaivaan toki auttaa kun poistaa o renkaan joka toimii jarruna ja laittaa tilalle tavalisen metalli prikan. Toinen vika mikä kelassa ottaa päähän on se kun heitto siima tulee puolan ja puolan pitimen (vaimitä ne kolme litteätä tappia siinä on) välistä koska kyseisessä paikassa on silmin nähtävä rako. Kahdella kaverilla on myös tuo ko. kela ja kaikilla samat ongelmat.

Kyllähän sillä kalastamaan pystyy mutta joskus meinaa hermot mennä kelaan...
KALASTUKSEEN käytettyä aikaa EI vähennetä miehen elinajasta

Anonymous

Osta Loopin Adventure sarja.
Ok maksaa 160e mutta on parempi kuin kys.satsi

Esim www.rialinna.fi :D

hk

Jepulis

Anonymous

Eihän tuo kela vision 3zone ole?

No ei taatusti ole, sen voi jo päätellä hinnastakin. Älä osta tuota superliten kelaa, ei siitä tule muuta kuin itku, kannattaa ostaa kerralla "kunnon" välineet. Esim. tuo 3Zone olisi sellainen paketti jolla aloittelija pärjää mainiosti muutaman vuoden... ja miksi ei pidempäänkin. Siima vain kuluu nopeasti noista seteistä.

Anonymous

Ongelmana kun on vain se että minulla ei ole yksinkertaisesti tarpeeksi rahaa. jos tuo on kerran paska niin saako mistään parempaa halpaa settiä. vaikuttaa näköjään siltä että tuo loop adventure on ainoa mahdollisuus... saakohan sitä edes tilattua mistään...

Mie1

Ongelmana kun on vain se että minulla ei ole yksinkertaisesti tarpeeksi rahaa. jos tuo on kerran paska niin saako mistään parempaa halpaa settiä. vaikuttaa näköjään siltä että tuo loop adventure on ainoa mahdollisuus... saakohan sitä edes tilattua mistään...

Täältä:
http://www.kalastusvalinerutilus.fi/port/
.....mutta nuo näyttää myyvän sitä vähän kiskurihinnalla!

Ja täältä:
http://www.topfly.fi/cgi-bin/topfly.storefront/4093cd8407d1b2272719c0a8071406b8/Catalog/1125

Anonymous

Se saan 160€ tuolta rialinnan sivuilta ,mutta vielä semmonen juttu että kyseisillä sivuilla on myös :
Vision  INTRO setti
Tämä ammattioppaiden suunnittelema setti sisältää kaiken mitä niin aloitteleva kuin kokeneempikin perhokalastaja tarvitsee.
Setti sisältää:
VISION INTRO vapa suojaputkessa
VISION SUPERLITE LA kela
WF siima (made in USA)
Backing ja opaskirja svh. 148,-    kysy tarjousta!
RIALINNA-
BONUS
-perhokalastus-
video
-kartioperuke -VisionTippet siimarulla

onkos tuo kuinka hyvä?

kiitän taas jo etukäteen kun äskenkin vastauksia tuli mukavasti...

Mie1

Toi Intro setti ei kyllä ole kovinkaan hyvä,vaikka minulla sitä ei ole ollutkaan,mutta olen kuullut että se ei ole kovinkaan hyvä!
Kannattaa ostaa toi Adventure setti, mul on se ja oon tyytyväinen!

Anonymous

mutku se maksaa... :( tuleeks siinä pohjasiima,heittosiima ja perukesiima mukaan? minä kun en vielä  noista perhohommista mitään ymmärrä..

Mie1

mutku se maksaa... :( tuleeks siinä pohjasiima,heittosiima ja perukesiima mukaan? minä kun en vielä  noista perhohommista mitään ymmärrä..

Tulee pohjasiima, heittosiima ja valmiiksi kartioitu peruke.
.......ainahan voi yrittää tinkasta tota hintaa pois!(20€ vois ehkä saadakin!?)........
mä ainaki sain täällä Lahdessa Koukun Lohesta ton setin muistaakseni 140€:lla!

Anonymous

pitää sitte varmaan säästää siihe... mistä saisin tietoa perhokalastuksen aloittamisesta kun en ymmärrä noista jutuista yhtään mitään...?

Mie1

......ja parempi vain jos kävisit jossain perhokalastuksen erikois liikkeessä ostamassa----> voisit sieltä saada hyvänkin alennuksen!?

Mie1

pitää sitte varmaan säästää siihe... mistä saisin tietoa perhokalastuksen aloittamisesta kun en ymmärrä noista jutuista yhtään mitään...?

Lainaa kirjastosta kaikkia perhokalastus kirjoja ja  googlesta varmaankin löytyy tietoa......

Anonymous

täälläpäin kun ei semmoisia ole joten pakko tilata kai tuolta joskus kunhan saan rahaa. pitää vielä ostaa se lupakin vuokselle ja siihen menee 20€.

Anonymous

täälläpäin kun ei semmoisia ole joten pakko tilata kai tuolta joskus kunhan saan rahaa. pitää vielä ostaa se lupakin vuokselle ja siihen menee 20€.

Ei millään pahalla, mutta mitä järkeä aloitus jos ei ole rahaa? Siinä menee pilalle koko harrastus. Hanki vaikka kesätyöpaikka ja ala sitten vasta miettimään. Voin sanoa kokemuksesta että ei mitään järkeä koko touhussa jos ei ole rahaa, näin se vain valittetavasti on. Niin minäkin tein, kesällä raksalla apuhommissa, sieltä tuli "hyvin" rahaa, joidenka avulla pääsee harrastuksessa kunnon vauhtiin.

Ps. Mie 1 voisi opetella editoimaan viestejä, todella ärsyttävää kun sama äijä kirjottaa peräkkäin lyhyitä viestejä kun ei osaa ediotida vanhoja!

Mie1

Missäköhän mahdat asua.....?

Kannattaa tsekata täältäkin noita settejä:

http://www.perhokulma.fi/
...(siis painat ylempää eli perhokulmaa)
tuolta saat kato joistain tuotteista nettitilaajan edut!

Petri

Tossa perhokulman intro setissä on 3-zone kela joka on ilmeisesti paljon parempi kuin superlite. Itse olen omistanut ton TTC-setin yhden kauden ja ei ole ollut moittimista ja ainakin vielä yhden kesän aion sillä heitellä. Tosin siiman siihen kyllä vaihdan kesään mennessä.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Anonymous

tossa intro setissä on kyllä superlite LA kela...

Petri

Niin on mutta Perhokulmassa myytävässä TTC setissä on 3-zone kela ja se on muuten ihan sama kuin intro mutta kela on laadukkaampi.

Anonymous

mitäs mieltä olette ostanko tuon perhokulman TTC setin joka sisältää:
Intro 3-osainen vapa
Vapaputki
3Zone kela
Intro WF Long Belly siima
Pohjasiima
Peruke
Pikakiinnityslenkki
7901 perhorasia

vai ostanko sitten sen loopin adventure setin?
minun mielestäni tuo vaikuttaa permmalta koska siin tulee enemmän tavaraa mukaan....

Petri

Kyllä suosittelen tota TTC settiä mielummin kuin loop adventura koska kela on huomattavasti parempi (levyjarru loopissa räikkä). Itse ole pitänyt tosta TTC setistä eikä siinä ole ollut mitään moitittavaa(yksi kesä takana ja kaikki toimii). Itse päädyin viime vuonna ostamaan ton TTC setin koska kela oli parempi kuin loopissa ja loopit olivat kuulemma katkeilleet.

Anonymous

no sittenpä ostan varmaan sen kun se vaikuttaakin paremmalta.
kiitos sinulle kun kerroit minulle tästä setistä....
siinähän tulee jotain perhojakin jopa mukaan.
vielä kun oppisin noita solmuja jostain.
minkä luokan setti miun kannattas ottaa?
kalastan pääasiassa vuoksesta semmosia.
0,5-3 kilosia taimenia. tietysti voin nyt sieltä harreja ja siikojakin tulla saamaan kun ostan perhovehkeet.

Anonymous

oho eihän siinä kai perhoja tulekkaan mukaan vaan pelkkä rasia , mutta ihan sama... voin ostaa sitten kaupasta muutaman halpis perhon. paljon muuten laatu perhot about maksaa kpl.?
kunhan saan rippilahjarahat niin sitten varmaan ostan on TTC:n.

Mie1

varmaan kannattaa ostaa 4-5 luokan tai 5-6 luokan välineet.

Solmuja opit täältä:
http://www.killroys.com/knots/

Perhot varmaan maksaa 1€:sta 5€:oon.En oikee tiedä tarkkaan hintoja koska sidon perhot itse.

tässä suomalainen sivu, mutta mielestäni paljon huonompi kuin em. sivu:
http://www.perhokalastaja.com/articles/flyfishingabc/page_8.shtml

Anonymous

oisko suomen kielistä solmu sivuu...
en oikee ymmärrä tota naulasolmuu.
ja en ymmärrä peruke hommasta oikeen mitään...

Kalamees

Toi TTC setti mitä perhokulma myy toimii kyllä tosi hyvin. Ite ostin sen viime syksynä ja oon sillä siitä asti kalastellut, ei mitään moittimista. Ja jos et osaa niitä kaikkia siimoja laittaa ite kelaan niin varmasti liike auttaa siinä. Niin ja jos kalastat noin 0,5-3kg taneja niin luokat 4-5 tai 5-6 (joka on itellä nyt käytössä) sopivat siihen mainiosti.
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle."
~ Babylonialainen kirjoitus v. 2000 eaa.

Flyster

Jos kiinnostaa voin sinulle sitoa perusperhoja halvemmalla, kuin kaupat. Hintana pidän 1-2e/perho riippuen perhosta. Vastaile perhoilusta kiinnostunut: [email protected]
I just can't stop thinking what i'm thinking - fly fishing

Anonymous

no enhän minä voi sieltä liikkestä apua pyytää kun en ole sieltä menossa ostamaan vaan aion tilata..
hitto kun nää jutut on monimutkasi, tuo naulasolmu on vaikein...

Mie1

no enhän minä voi sieltä liikkestä apua pyytää kun en ole sieltä menossa ostamaan vaan aion tilata..
hitto kun nää jutut on monimutkasi, tuo naulasolmu on vaikein...

Kyllähän se naulasolmu on aika vaikea,mutta kyllä minä sen opin kun vain tarpeeksi harjoittelin!