Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mistä halvalla perhosetti aloittelijalle?

Started by Anonymous, May 01, 2004, 10:02:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kalamees

no enhän minä voi sieltä liikkestä apua pyytää kun en ole sieltä menossa ostamaan vaan aion tilata..
hitto kun nää jutut on monimutkasi, tuo naulasolmu on vaikein...

Joo, mutta jos vaikka kysyisit heiltä esim. puhelimessa, että onnistuuko sellanen että ne laittaisivat siimat kelalle jo siellä liikkeessä.
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle."
~ Babylonialainen kirjoitus v. 2000 eaa.

Kalamees

Kyllä varmasti saat jotain tuntumaa kalastukseen. Toi superlite kela vaan on mitä on elikkä aika huono. Monet aina kiroo sitä, jokin aina pielessä. Mutta varmasti pääset ainakin heittämään noilla ja hieman sisään harrastukseen. Ite kyllä en suosittelis ostoa, kannattaa hankkii heti kunnon kamat, että pääsee kunnolla lajin tuntumaan. Ite kalastin noin puoli vuotta ilman kahluukamoja ja nyt ne hankin, ne puoli vuotta oli aika tuskasta aikaa tavallisilla nokialaisilla. Kannattaa siis heti panostaa kunnolla.
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle."
~ Babylonialainen kirjoitus v. 2000 eaa.

Anonymous

Koskimiehessä (Lpr) oli aloittelijan perhosetti 150 €, en muista merkkiä, mut oli kuulemma kehuttu, no niin aina myyjän mukaan.
Ostan sieltä tosin haukea varten. Tulee kaikki perus systeemit mukaan paitsi perhot.

T. -K-

Thovex

TopFlyista ei ainaka kannata ostaa.. hemmeti kallis kauppa.. muualta saa halvemmalta.. esim. www.perhokolmio.com  tai www.perhokulma.fi  :)

Anonymous

Jos et ole vielä ennättänyt hankkia settiä. Olisi myynnissä Vision Intro setti. Kahdesti käytetty, takuu voimassa. 100€

Anonymous

JOs et settiä vielä ole ostanut niin: Kysyin Rialinnasta Loop adventure-setin hintaan ja se on 145 euroa sekä  Vision Intro setti 135 euroa. Osta kumpi tahansa noista niin varmasti pääset mukaasti alkuun perhokalastuksessa, näkyy niin monella olevan liikaa noita omia mielipiteitä... Mutta älä erehdy mihinkään ABU:n perhosettiin niillä ei tee mitään.

Pete

Onko Lati oikein kokeillutkin ABU:n perhosettejä vai heitätkö ihan tuosta hatusta noita juttujasi ?
Kavereidenkaan mielestä se ABU:n setti ei oikein ole hyvä, vai mitä ?

Sillä ABU:n setillä pääsee aivan yhtälailla alkuun kuin millä vain muulla Introlla/Adventurella. Loopista ja Visionista vain on tehty nyt puheissa jokin huippuhyvä merkki.

Anonymous

Onko Lati oikein kokeillutkin ABU:n perhosettejä vai heitätkö ihan tuosta hatusta noita juttujasi ?
Kavereidenkaan mielestä se ABU:n setti ei oikein ole hyvä, vai mitä ?

Sillä ABU:n setillä pääsee aivan yhtälailla alkuun kuin millä vain muulla Introlla/Adventurella. Loopista ja Visionista vain on tehty nyt puheissa jokin huippuhyvä merkki.

Kyllä Abun setillä tullut heitettyä ja en kyllä vertaisi sitä edes Intro settiin. Abun vapa on liian "voimaton" jolla ei ole mukava edes aloittaa perhokalastusta.

Petri

Rialinnan sivuilla surffaillessani tarttui silmääni Vision Keeper setti jonka hinta oli 99euroa, http://www.rialinna.fi/sivut/tuoteet/perhovavat.html Onko kukaan ehtinyt vielä hankkimaan tätä settiä ? Kertokaa vähän kokemuksia niin uskaltais suositella kaverillekkin.
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Anonymous

Ostakaa pojat scotit niin ei tartte vinkua!!! ps: loopin adventure setissä on parempi vapa kuin visionin introssa ja kelakin pelaa ihan jees! ja onhan kela vain siimateline. ite panostaisin enemmän vapaan. ainut miinus adventuressa on että ei tule vapaputkea mukaan. :D

Anonymous

Halvat setti vavat (3-Zone, Adventure, Intro, Black Line, yms.) ovat kyllä hyviä aloittelijalle, mutta kun on pari vuotta heittänyt/oppinut heittämään kunnolla. Kun pääsee kokeilemaan jotain kunnon vapaa, niin siinä nuosee jalat maasta, kun tajuaa millän "paskalla" on alkuajat kalastanut. Itse koin vastaavanlaisen kokemuksen vasta tänä keväänä, kun pääsin heittämään kunnon vavoilla (Extreme+, Platinum X, Grey Line ja yms.).

asdsad

Yhdyn kyllä edellliseen, mutta hinnat on sitä luokkaa, ettei nuorilla välttämättä ole rahoja parempien vermeiden hankkimiseen. Parempi harrastaa keskinkertasella kuin ei ollenkaan ;). Nälkä kasvaa kyllä syödessä...

ToniW

Kyllä mäkin panostaisin ennemmin vapaan kuin kelaan. Ei kelakaan täysin merkityksetön ole, mutta heikommalla kelalla ja paremmalla vavalla homma onnistuu paljon paremmin, kun huonolla vavalla ja hieman paremmalla kelalla.

Toi TTC setti on varmaan ihan toimiva, mulla on toi 3Zone kela ja olen ollut siihen tyytyväinen. Visionin Intro vapaa olen kokeillut ja vaikutti ihan toimivalta, ei varmastikaan mikään huippuvapa, mutta aloittelijalle ihan ok.

Ota sitten huomioon, että ihan parilla perholla ei harrastusta oikein pysty aloittamaan, kun niitä ainakin alkuvaiheessa tuppaa jäämään puihin yms. sekä myös pohjaan. Pidemmän päälle tulee huomattavasti edullisemmaksi sitoa perhot itse, mutta ehkä on hyvä aloittaa ensin heittoharjoitukset ja sen jälkeen miettiä sitä sitomispuolta.

marabou

Kyllä kannattaa ostaa myöhemmin myös sidonta välineet. ostaminen käy vähän turhan kalliiksi, ja kaikkia perhoja ei saa kaupasta. Itse ostin ensiksi sidonta välineet. Sitten oli perhoja kun sai heittovälineet. :)

flyfisher14

Quote from: Thovex on May 11, 2004, 22:48:50
TopFlyista ei ainaka kannata ostaa.. hemmeti kallis kauppa.. muualta saa halvemmalta.. esim. www.perhokolmio.com  tai www.perhokulma.fi  :)
Jos väität että Perhokulmasta saat halvemmalla olet TÄYSIN väärässä. Perhokulmahan on juuri kalliudestaan tunnettu. Ja TopFlysta itse olen ostanut vavan ja kelan ja olivat todella halvat. Perhokolmiosta tai -kulmasta oisi saanut samoista välineistä pulittaa 30% enemmän että siinä niitten halpuus. Ja TopFly oli muutenkin hyvä liike, Tavara tuli suht. nopeasti ja oli sitä mitä tilasinkin.

fgt

;)vision intro paketti jotain 120e rialinnasta ;)
minäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminäminä MINÄ

Perhopoika

Quote from: mikko78 on May 01, 2004, 13:45:23
Tosta vavasta en tiedä mut toi kela on perseestä! Jarrun lähtö kitka on aivan omaa luokkaansa jos ei auta kädellä niin saa sanoa hyvästi isomille kaloille vaivaan toki auttaa kun poistaa o renkaan joka toimii jarruna ja laittaa tilalle tavalisen metalli prikan. Toinen vika mikä kelassa ottaa päähän on se kun heitto siima tulee puolan ja puolan pitimen (vaimitä ne kolme litteätä tappia siinä on) välistä koska kyseisessä paikassa on silmin nähtävä rako. Kahdella kaverilla on myös tuo ko. kela ja kaikilla samat ongelmat.

Kyllähän sillä kalastamaan pystyy mutta joskus meinaa hermot mennä kelaan...
Mistäs tiedät, kun siinä ei ees mainita, että mikä kela ja mikä vapa siiinä on? Mutta kannattaa lähettää sinne viesti ja kysyä mikä vapa ja mikä kela ja onko kelluva siima, eli jos on vissun intro vapa, 3zonen kela ja kelluva siima, niin KANNATTAA ostaa, mutta jos kelana on superlite, niin kamnnattaa harkita...
Hölömö.

Perhopoika

Nyt kannattaa ostaa perhokulmasta visionin ttc-setti, joka sisältää vissun: intro-vavan, 3zone-kelan ja kelluvan heittosiiman ja pohjat ja kaupan päälle vissun perhorasia!! Kannattaa ostaa nopeesti, sillä niitä ei oo enää kun noin 5, vaikka ne on kyllä siellä ollu jo monta kuukautta...
Hölömö.