Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Hakeudutko muiden apajille vai omille?

Started by fizuman90, May 06, 2004, 18:33:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fizuman90

Eli tarkoitan siis: jos näät et jollakulla syö hyvin, niin syöksytkö heti kalastamaan samaan paikkaan, vai odotatko et se lähtee ja meet sitten samaan paikkaan? Vai etsitkö mieluummin omat kalapaikat?

edit: Otsikkoa muokattu ja tekstiä korjailtu luettavammaksi.

SledgeHammerFIN

eli tarkotan siis jos näät et jollakulla syö hyvin nii syöksykkö heti kalastamaan samaan paikkaan vai odotakko et se lähtee ja meet sitte vai etikkö mieluummin omat kalapaikat?!?!
Samaan aikaan en mene, se on säälittävää. Myöhemmin voin mennä kokeilemaan siinä missä muutkin paikat
Hauki hommissa: Haspeli: Shimano CX 4000, Shakespeare Ambidex 8,5", 0.15mm punottua, Flambeun 3 tasoinen pakki aina mukana.

Kala_Jökke

Riippuu vähän, jos se muu on kaveri, niin voi sitten kokeilla, mutta on sekin ärsyttävää, kun itte löytää hyvät paikat ja kaveri tulee ihan viereen. Jos se joku vieras, niin en todellakaan mene. Samaa mieltä oon kun SledgeHammerFIN. :)
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

Kokslax

Jos siellä vielä on kalaa edellisen jäljiltä.
Kaks mummoo ajo tandemilla, keskimmäinen keuli.

Jani1982

Jos siellä vielä on kalaa edellisen jäljiltä.

Mistä sen mahtaa tietää ennen kuin paikalle menee kokeilemaan....

jaba88

no riippuu tietysti siitä että onko se "saamamies" joku kaveri tai perheenjäsen,yleensä se olen ollut minä joka ne kalapaikat löytää ;).

kaivo

Riippuu vähän tilanteesta, kuinka lähelle kannattaa tai on sopivaakaan mennä. Itse en tykkää aivan "kylkeen kiinni" tuppautuvista ventovieraista esim. pilkillä. Jos tuntee tarvetta mennä kalastamaan jonkun viereen olisi ainakin kohteliasta ensiksi kysyä, häiriintyykö hän siitä.

KalaKaapo

Riippuu vähän tilanteesta, jos on joku kalastuskilpailu niin menen ainakin kokeilemaan lähelle, ellei se paikka ole joku pikku kiven kolo mistä kaveri kalaa kiskoo. Jos taas on kyseessä ihan normaali kalastus, niin pyrin ainakin etsimään itse omat paikkani.
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

Monni

Kokemusta on juuri viimme viikolla olin heittelemässä koskella niin siihen sit rynkäs kolme perhostelijaa. Ne suurin piirtein piiritti mut siihen kosken nielun rantaan. Aattelin vaan olla sit hiljaa ja odottaa.

Niin tulipahan tässä eräs tuttavan kokemus samalta koskelta.

Niin hän oli heittelemässä huvíkseen siinä sitten lohta. Kunnes paikalle saapuu perhokalastaja. Perhokalastaja asettuu hänen ala puolelleen noin kymmenen metriä. Perhostelija alkaa heittelemään suoraan tuttavani nokan eteen perhollaan. Hetken aikaa tuttavani katseli toimintaa kunnes päätti kiinnittää raskaimman kuvan mitä hänen pakistaan onnistuisi kaivamaan siiman päähän.

Hän siis sitoi kuvan kiinni siimaan. Sitten hän heitti sen perhokalastajan siimoihin ja antoi laskeutua pohjaan. Sitten se sota alkoikin. Ensimmäinen 5 minuuttia meni kiroten ja selvitellessä siimoja. Sitten siinä viellä kinastelivat vartin ja lopuksi tuttavani kysyi että: "Millainen apina sä oikeen oot kun tulet toisen nokan eteen huitomaan"

Tämän jälkeen kuultuaan perhostelija taittoi vapansa kasaan avasi auton oven viskasi välineet sinne ja lähti ajamaan pois avaten ikkunan jaa hutaen pari ytimekästä kommenttia.

Tämä herra ei kuulemma ole koskelle palannut...  ;)
Poltinkoski

NightRaven

omille paikoille meen, ne on niin salaset et niistä muut tiijäkkään.  :D
metsässä on tulevaisuus.

Hautsi

Uusilla kalapaikoilla, mitä en vielä tunne, saatan seurata mistä muut saa kalaa, ja käyn kokeilemassa paikkoja sitten kun ne vapautuu. Samaan aikaan en mene.

Pääasiassa kyllä etsin itse kalapaikat tai kysyn tutuilta jotka tuntevat paikat, että mistä kannattaa kokeilla.
Se parhaiten nauraa kellä on paras lääkitys

Ernesti

Jos on tuttu siinä nii mä meen mut en nii lähelle että siimat menee sotkuun. Ja jos on ei tuttu niin pysyn kauempana

KatchU

yleensä kyselen ihmisiltä mistä he ovat saaneet kalaa hyvin. itse myös olen etsinyt. yleensä kalastan niissä itse löytämis paikois...

MEO

Kyllä tulee hajurako pidettyä. Muutoinkin tulee koluttua sellaisia paikkoja ettei muut helposti "reviirille" eksy.

Fisumies

Kyllä mä aina ne omat paikat etsin. Joskus on joku ihan pieni särkkä jossain ryteikön tai kallion takana mihin ihmiset eivät edes jaksa yrittää päästä niin minä on siellä heti ensimmäisenä kattomassa tuleeko kalaa. Semmosta estettä ei oo vielä vastaan tullu ettenkö olis päässy, mutta aika huimia ne jotku on ollu  :D

Pienenä poikana kun olin löytäny hyvän paikan ja kalastelin siellä niin kaksi AIKUISTA miestä tuli sinne, hääs mut pois ja rupes kalastamaan siellä. Se alkaa olla jo törkeetä!
:(
Jumala ei vähennä elämästäsi kalastamiseen käytettyä aikaa.

panumies

Quote from: Fisumies on June 09, 2004, 12:20:39
Kyllä mä aina ne omat paikat etsin. Joskus on joku ihan pieni särkkä jossain ryteikön tai kallion takana mihin ihmiset eivät edes jaksa yrittää päästä niin minä on siellä heti ensimmäisenä kattomassa tuleeko kalaa. Semmosta estettä ei oo vielä vastaan tullu ettenkö olis päässy, mutta aika huimia ne jotku on ollu  :D

Itekkin joskus rymyän oikeen kunnolla esim. kaatuneiden puiden päältä ja alta tai pirunmoisessa ryteikössä, muut eivät oikein kehtaa, joskus näistä paikoista tulee hyvinkin kalaa. Muutenkin on paljon hauskempaa kalastaa "autiossa" paikassa, täyteen tupatuilla korttikoskilla on vähän ahdas olo, vielä kun on kaupungin kupeessa, ei ole kovin miellyttävää kalastusta, hyvänä esimerkkinä Vanhankaupunginkoski.

Pete

Onko tämä threadi lähestymässä vai onko se samaa asiaa kuin:

http://localhost/forum/viewtopic . php?t=6814  

?