Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pilkitkö kesäisin?

Started by Kala_Jökke, May 07, 2004, 21:57:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pilkitkö kesäisin?

Kyllä
245 (73.6%)
En
88 (26.4%)

Total Members Voted: 309

lareman

Väkisinkin tulee veneen laidalta pilkittyä, yleensä virvelillä isompia tasureita ja räsäsiä.

Crice

Viime syksynä veneen laidalta yriteltiin mutta mitään ei tullut.
O_o

Laku

Kesäpilkkiminen on jopa melko tehokastakin varsinkin parven osuessa kohdalle. Yksi todella hyvä vaihtoehto on pilkkiä kesäisin veneestä.
Itse olen pilkkinyt veneestä kesällä, myös joskus laiturilta ja kalaa on noussut ihan hyvin, joskus jopa useampi kilo kun hyvällä syönnillä on ollut, ahventa aina olen yrittänyt.

Acke

En ole pilkkinyt kesäisin, ainakaan vielä. Varmasti kesällä tulee muutos tähän asiaan. :roll:

jcuster

Jep, pilkki on pintaongen kaverina lähes aina. Ja vielä virvelikin mukana, jollei onkeen meinaa syödä niin on ainakin jotakin tekemistä.

Joskus on kolmessa vavassa kala samaan aikaan ollut, siinä on paniikkia veneessä...
Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

osmanhauki

Kyllä on tullut harjoiteltua silloin tällöin pilkimistä kesällä..
Saa katsoa, että miten tietty pilkki ui, ja mikä uinti tyyli on kalan mieleen..
On muuten todella haastavaa, yrittää saada särki laiturin nokassa narrattua kiinni.. :roll:

Karski

En pilki kovin paljoa kesällä, mutta silloin kun ahvenet tulevat merellä rannan tuntumaan niin tuleehan sitä käytyä parilla  venelaitureilla pilkkimässä.Itseasiassa olen saanut suurimman ahveneni pilkkimällä kesällä ja monesti (tai oikestaa joka kerta) olen saanut enemmän ja isompia kaloja kuin talvella.Kyllä se kesäkalastus voittaa talvikalastuksen oli kyse sitten pilkkimisestä tai jostakin muusta kalastuslajista.
''eise oo niin justiinsa''

jompsu

jonku verran on tullut kesäpilkintää harrastettua ja kun parvi osuu kohdalleen
niin yllättävän hyvin sitä kalaa nousee.
yleensä kalastan vain tavallisella pystypilkillä ja morreilla.
tä...?

kalastan_kaikkea

Vähän olen veneestä pilkkinyt, ja aika laihoin tuloksin. Ei stana koskaan tuu mittään. :-D

kala-ale

Joskus silloin tällöin käyn veneestä pilkkimässä syvänteen reunalla.. jotain pikku ahvenia ja lahnoja on tullu mutta eipä sen kummempaa.

-Kala-Ale
Mä verkot vetehen vain lasken laulellen ja luodolle käyn onkimaan...

<><                         <º(((((< 

Daiwa

Kyllä pilkin kesisin, mutta aika harvoin. Joskus, kun olen uistinta heittelemässä tai ongella veneestä, niin mukana voi olla parit pilkkivavat ja niillä voi veneessä hyvin kahvitauolla leikkiä.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Juz

Rehellisesti sanottuna, en ole koskaan pilkkinyt kesällä. Tuleepa sekin varmasti vielä kokeiltua..

pentti95

Kyllä pilkin kesäisin. Mielestäni antaa paljon paremmin saalista kun talvella pilkkiminen.

El Dorado

Mökillä kesällä on kiva pilkkiä yksinään veneestä, isoa ahventa tulee aika usein, yleensä 100-200gr..

Satunnaikalastaja

Riippuu vesistöstä.  Joillakin uistelen mieluummin, mutta esim. Lahden Vesijärvellä Kajaanselällä tulee kesäisin usein käytetyksi pilkkiä 15+ cm tapsilla madon kanssa.

XxFilthxX

Tottakai! Veneestä pilkkiminen on aika jännää puuhaa. Veneestä käsin on myös hyvä harjotella vaikka tasurin uittoa.  :wink:

kalastaja123

Vastaus:Kyllä veneestä yhdellä karilla todella hyvä assu paikka isoimmat on 2kg( :-o ) et kannattaa olla kunnon pilkkisiimat ja vavat.

kalastaja123

ei ole järvi vaan se on ISO lahti merestä nimeltään loviisan lahti :-)
ja sen paikan nimi missä se karikko on korsvik ja se on pernajassa
+ mun kaverin mökilltä tulee aina noita ~2kg suutareita,lahnoja ja sitten vaikka pienellä lipalla niin noita ~1-2kg säynäviä.
ahventa tulee siellä yhestä paikkaa todella hyvin.

Murmeli

En ole vielä pilkkinyt, mutta tuotakin täytyy kokeilla, kun tuossa lähellä on paikka, mistä saa kesällä ongella hyvin kalaa. Eli laiturin reunalta ois tarkoitus yrittää pilkillä kalaa.

verpil

Kyllä pilkin ja on kannattavaa touhua. Mut kaverin kanssa jäi saalit muutamaan ahveneen ja moneen sataan kiiskeen :D

ALEE

Harvemmin pilkin kesällä mut joskus kuitenkin. Kesällä kalastetaan muilla tavoilla :wink:

Pataakkeli

en VIELÄ  :evil:
kuulemma tulee helpommin, enemmän ja isompaa kalaa
tästä muistuu mieleen papan viritelmä, joka oli tällänen:
onkivapa jossa asianmukaset koho ja koukku, mut painona toimikin pilkki.
sain kalastaa sillä kunnes kävi joku iso ja vei sen pilkin.
kannattaapi kokeilla tollastakin.
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

Suurkalastaja1

Veneestä tulee aina välillä pilkittyä esim. haukireissun lomassa ja sitten tietenkin laitureilta. Laitureiden alla muuten voi olla yllättävän paljon kalaa :lol:
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

nelitahti

Viimevuonna jäi veneestä pilkkiminen väliin, mutta kesällä olis tarkoitus taas aloitella virvelöinnin ohessa. :-)
-nelitahti

D-Vitamiini

Tänään kesänä aloitan pohjaonkimisen.
Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

hemmo

Kyllähän sitä tulee veneestä pilkittyä :mrgreen:

ahti kiiski

Pilkin kyllä laiturilta ja sillalta ,mutta TOSI harvoin eli ehkä 2-4 kertaa kesässä.
-------------O N K I--------------

Hagge

Sanoisin että en pilki, mutta jos tarkkoja ollaan niin olen viimeisen kolmen vuoden aikana käynyt huimat kaksi kertaa pilkillä kesällä.

Suurkalastaja1

Viiime sunnuntaina eräältä keskikokoiselta järveltä laiturilta pilkkimällä puolitoistakiloinen luupää. Ottipelinä 4cm Nilsun tasuri.

Eilen kaverin kanssa noin tunnissa samalta järveltä pystypilkeillä 22 pikkuahventa ja 3 särkeä :-)
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

.Ville

Tänä kesänä ois tarkoitus vähän kokeilla tuota touhua.  8-)

Eipähän tarvi vääntää reikiä järveen.  :-D
<><