Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mikä perho tummaan virtaan

Started by Kalaboi, May 13, 2004, 15:47:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kalaboi

olen lähössä nyt viikonloppuna haukiperhoon tummavetiseen jokeen... minkälaiset perhot olisivat sopivimpia tummavetiseen jokeen jossa aika kova virta ?

Kokslax

No jos Nalle Puh ei kelpaa, niin tässä muita hyviä perhoja Punavyö-Bomber, Wonderwing caddis, Red Tube ja Ruunaan yrjö.
Kaks mummoo ajo tandemilla, keskimmäinen keuli.

jani vaan

Värikkäät/ kirkkaat Deceiverit, tinselit. Noita voisit koittaa.
Peruskoulu loppu ja jätkä sen kun kalastaa!

Jorkki

Jotain oranssia koittasin aluks.. Jos ei siihen niin jotain Vihree-Puna juttua.

hk

Edellinen viesti poistettiin? No, joka tapauksessa. Itse olen saanut parhaiten tummasta vedestä valkoisilla perhoilla jalokalaa, mutta myös haukia..
Jepulis

Kalaboi

joki on todella sameaa.. toisin sanoen kuraista, haukia siinä on paljon ja olosuhteet olisivat ihanteelliset lohille, mutta kun tuo joki on aika samea. Joten ei oikeen lohet viihdy kun ei niin hapekasta vettä vai? muutenhan hauet saisi niellä pölyä ja jalokaloja nykimään

Bremes

Puna/valkoinen voisi olla kokeilemisen arvoinen tuon kaltaisessa vedessä.

Ja muutenkin pääsääntönä perhon väristä voisi sanoa, että saman väristä perhoa kuin uistintakin millä on sieltä haukea tullut.
Ja perhoiksi vaikkapa marabou deceivereitä ja jotain haukitinseleitä.

Kalamees

Jeah marabou deceivereita messiin ja perho nimeltään radikaali kannattais myös ottaa mukaan. Radikaalin reseptin löydät esim täältä http://perhorasia.fi/Fly/Fly.thtml?flyID=4871
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle."
~ Babylonialainen kirjoitus v. 2000 eaa.

Kalaboi

ainiin tosin olen saanut sieltä yhden taimenen mato-ongella luulin sitä salakaksi kun se oli niin pieni, mutta huomasin että sillä oli hampaat ja rasvaevä myös pilkkuja löytyi :D laitoin takaisin jokeen... ja joskus 20 vuotta takaperin setä veteli sieltä mato-ongella lohia että paukku!