Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mihin vuoden aikaan olet saanut ahvenia parhaiten?

Started by Mie1, May 14, 2004, 17:03:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mie1

Niin eli mihin vuoden aikaan olet saanut parhaiten ja millä uistimella esim. jigillä?

Peksim

No ahvenia nyt saa melkein aina, mutta mielstäni parhaiten on ainkin tullut heinä-ja elokuussa. Jigillä nuo ahvenet kesäisin parhaiten löytää syvänteistä ja pakoista.
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff

TIIMU

Mä oon saanu isoja ahvenia elokuussa!  Niitä tuli joesta sillain että kun paikanlöysi niin kalantulo oli varmaa  ;)

kaivo

Parhaiten on heittelemällä tullut ahventa kesällä, silloin tulee käytettyä lippoja jolloin ahventakin tulee muutamaa sattumakalaa enemmän. Enimmäkseen tulee kyllä pyydettyä haukea vaapuilla ja lusikoilla, jolloin ahvenia napsahtelee oheistuotteena silloin-tällöin. Jigistely on omalla kohdallani jäänyt sopivien paikkojen puuttuessa käytännössä harrastelematta.

Anonymous

Mihin aikaan, no auringonlaskun aikaan, ehkä hieman ennen. kaikki vuodenajat kelpaa. Ahvenet ovat illalla ennen auringonlaskua "vilkkaimmillaan" ja hanakoita ottamaan. Jyrkänteen reunat ja jyrkät rannat sillä puolella johon aallokko lyö ovat parhaat.

jaba88

Täällähän ahven kuteen keskikesällä järvissä jolloin se ei juurikaan syö mutta ennen kutua ja heti jälkeen on paras aika onkia ja viervelöidä ahvenaa...

heittäjä

Ainakin mä olen saanut ahventa joesta ja purosta perholla. Kaloissa oli mätiä ja maitia sisällä eli niitten kutu on jo alkanu.
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

Ernesti

Eiköhän ne kesällä juhannuksen aikaan. ;) Sillon on ainakin hauskin kalastaa ahventa.

Mä mies

Itse en ole ainakaan huomannut mitään erityistä vuodenaikaa milloin ahventa tulee enemmän/vähemmän. Mutta ehkä kuitenkin ilta on se paras aika ahvenen kalastuksessakin.

fiska

Merellä ne "parhaat" saaliit saadaan vast marraskuussa avoveden aikaan.
Kaikki keinot ovat salittuja sodassa ja kalastuksessa.

tepi masteri

mun mielestä parhaiten saa nyt tähän aikaan. isoin ahven mulla on tänä vuonna 900g. Ahvenet painavat keski määrin 500g
Did Diy

nenone

Heinäkuu kun vesi on jo lämmintä.
Ahventa itse olen saanut karikoilta, matalikon reunalta