Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Spinfluga?

Started by Harri_83, May 17, 2004, 12:48:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harri_83

Eli tärkein kysymys ensin käytättekö monofiilia vai punottua ja kuinka paksua? Sitten seuraava millaisia vapoja ja keloja käytätte (merkki, pituus)? Siis elikkä aivan taimenen ja järvilohen kalastukseen?

visa

Mä käytän tane/järväri-pakettina seuraavaa:

9' Ambidex titanium
6500 C3 dööri
pääsiimana 0,41mm tuhvi ja tapsina tällä hetkellä 0,42mm trilene sensation.

Noilla pärjää hyvin sellaisten 1-3 kilosten louhien kanssa, ja tarpeen vaatiessa tietysti isompienkin kanssa ;) Vavalla on todella mukava heittää eikä kelakaan paina paljoa, suosittelen :)

Harri_83

Jees... Itellä nyt on hiukkasen ongelmaa ton siiman kanssa  punottua 0,34 Whiplastia, mutta sen kestävyys on ollu nyt hiukka kehno. Joella on paljon loukkuja mihin perhot ja painot tarttuu joten siima joutuu aika koville. Sitten kun tuo punottu tahtoo olla vielä niin pirun kallistakin... :( Pitää nyt kokeilla monofiililla jotain 0,40 ja kattoo onko eroa kalastuksellisesti.
Mikähän olisi sellainen vähän venyvä ja hyvä monofiili spinfluga kalastukseen?

Kokslax

Käytän punottua 0.30mm Spiderwireä, joka kestää 34.95kg. Onko muilla muuten kokemuksia Spiderwirestä? Vasta eilen ostin sitä, enkä ole ehtinyt vielä kokeilemaan. Pääsääntöisesti käytän Abun cardinaali keloja ja käyttö vapana toimii 210cm teleskooppivapa.
Kaks mummoo ajo tandemilla, keskimmäinen keuli.

pilkkiä

Voisitteko kertoa mitä on tämä kyseinen spinfluga?
oon kiinnostunu kaikesta uudesta ja voisi tuotakin kokeilla!
---_Ville_--- = ent. FisherMan

Tornio_River

itsellä käytössä 12" pro 2000 vapa(hyrrä)
keloina joko 6000c tai 7000
siimoina 65tuffi ja 0,50mm stroft gtm

Harri_83

Joo nyt on döörissä 0,41 siimaa(monoa) pitää nyt kokeilla miten se toimii, kun mulla on käytössä putkiperhoissa melko ohutlankaiset koukut niin kyllä ne tollakin saa varmaan vedettyä pohjasta irti.
Niin sit asiasta viidenteen, syksyllä pitäs varmaan ostaa hyrrä nimenomaan spinflugaan/muuhun heittokalastukseen, eli mikä ois hyvä ja "halpa" 100-200 e . Mieluiten vielä sellainen joka nyt ei aivan jatkuvasti ois sotkussa! Pro rocket?

tumppi98

Alko kiinnostaan toi kalastusmuoto kun hartolankoskessa se on kai ihan hyväkin kalastumuoto. Mutta voisko joku pistää kuvaa siitä spinfluga virityksestä, ja mun vapa (shakespeare trion 5-20g) ei kai oo hyvä tohon kalastukseen. Mutta onhan mulla toi abu garsia silver max combo viehesuositus johonkin 35g asti, että pärjäiskö noilla alkuun?
Mennöön eikä meinata!

Kipster

Quote from: tumppi98 on May 08, 2011, 15:47:31
Alko kiinnostaan toi kalastusmuoto kun hartolankoskessa se on kai ihan hyväkin kalastumuoto. Mutta voisko joku pistää kuvaa siitä spinfluga virityksestä, ja mun vapa (shakespeare trion 5-20g) ei kai oo hyvä tohon kalastukseen. Mutta onhan mulla toi abu garsia silver max combo viehesuositus johonkin 35g asti, että pärjäiskö noilla alkuun?
Lue huolella tämä artikkeli http://www.kalapedia.fi/index.php?title=Spinfluga niin saat vastauksen kysymykseesi.
Kuvia löytyy varmaanki googlesta myös ;)

tumppi98

mutta entä se kuva siitä virityksestä :?.
Mennöön eikä meinata!

Pete

Quote from: tumppi98 on May 08, 2011, 16:38:51
mutta entä se kuva siitä virityksestä :?.

http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=16258.msg143460#msg143460

Korjasin linkkisi toimivaksi.
Ja nyt sit Tumppi98 opettelee käyttämään myös sitä googlen kuvahakua. Tismalleen sama kuva ja sama aihe löytyi googlen kuvahausta ensimmäisenä!
-Kipster

tumppi98

Kiitos pete toi auttoi paljon :-).
Mennöön eikä meinata!

tumppi98

Nyt kun on vielä hartolankoskessa vesi aika korkealla ja kalat voi olla aika pohjassa niin spinfluga voisi olla hyvä vaihtoehto, joku sieltä tänäänkin sai pari kirreä spinflugalla eli pitäis itsekkin kokeilla mutta ei satu putkiperhoja oleen niin mitä perhoja suosittelisit itse veikkaisin jotain lohiperhon tapaista tai liitsiä?
Mennöön eikä meinata!

KÖSTER

Kuulapää liitsit, streamerit vaikkapa marabousta joita helppo sitoakkin, jigit perhokoukkuun pujotettuna, pikkuvaaput jos pörssi kestää mahdolliset tappiot.... niiden putkiperhojen em. lisäksi saattais toimia tuollakin :-P?

Toisaalta oikealla painopäällä varustettu jigi pelannee myöskin samaan malliin....