Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Siiman kiertyminen

Started by susirajantakanen, May 26, 2002, 23:01:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

susirajantakanen

Kylläpäs laittoi Professori siiman sykkyrälle :(
0,2 siima ei kyllä sitten yhtään siedä vetää muuta kuin vaappuja menemättä kierteelle. Vai sietääkö? Onko hyviä konsteja, millä heittelijä saisi pysymään siiman kurssissaan, kun paikkaa vaihtaessaan vetää uistinta?

pt

Laita kunnon kuulalaakerileikari niin pitäisi pysyä suorana. Vetäessä ei tietysti saa olla liikaa vauhtia ettei proffa pyöri ihan hulluna. :-*

Salmo

Joo kyllä sen kuulalaakeroidun leikarin pitäisi toimia!

Kyllä kuulalaakeroituleikari auttaa ;D

susirajantakanen

Kunnon leikari?
Millä tuotenimellä sellaisia myydään?

Tuli vaan mieleen, että sattuikohan maanantaikappale tai muuten susi ( ;D), kun ei aiemmin moista ongelmaa ole ollut 0,25 ja 0,30 siimoilla uistellessa. Siksihän epäilinkin, että siman ohuus olisi ollut syyllinen.

Strato

Kunnon leikari on nimeltään Sampo :P
Pieni painokin estää siiman kiertymisen.Isosta puhumattakaan

Tornio_River

kuusamolta löytyy laadukkaita kuulalaakeri leikareita

JanneH

Ja jos ei kuusamo riitä niin hanki ranskanpoikien kuulalaakeroituja leikareita... Pirun kalliita mutta ei tule kyllä punettakaan. Olen kyllä huomannut että useat valmisperukkeet ovat täysiä paskoja jo uutena koska leikari ei toimi.

PS. Kuusamot muuten tahtoo hapettua ja lakata pyörimästä.
#kalastus @ ircnet

Jate

Itselläni oli sama ongelma jokin viikko sitten. Mutta syy selvisi heti, kun tarkistin perusimen. Leikariosa oli jostain syystä totaalisesti jumissa. Ei pyörinyt mihinkään suuntaan. Saa siinä sitten ihmetellä, kun siima menee ihan sykkyrälle...  ;D

Tornio_River

no ei kai ne kuusaMOLAISETKAAN ENÄÄ KOTIMAISTA LAATUA OLE ,MISSÄ LIENEE VINKUINTIASSA tehtyjä,
siks saattavat vähän jumiutua ;D

Ne "kuusamolaiset" on tuotu jostain lähi-idästä? ???

Tornio_River

sieltä kai ne nykyaikana kaikki tuodaan,ruisleipä taitaa enää olla osaksi edes suomalaista tuotetta 8)

Anonymous

joo ruisleipä ja makkara (luulisin  :-/)

Mulla on kyllä toiminu kuusamon leikarit ihan hyvin.

Kuinka hyvin toi muuten toimii että laittaa pelkän siiman koskeen tai veneen perään ihan vapaana ?
Poistaako kierteen hyvin ?  ???

susirajantakanen

Ei se pelkkä siima kauhean hyvin oikea, mutta kun laittaa painon päähän, että kiristää hiukan, oikenee aika mukavasti. Minulla on tarkkuusheittojen harjoittelua varten pelkkä droppenin runko ja se toimii "siimanselvittäjänäkin" kohtalaisesti.

Lohenuistelija

Ei heittolusikka tahdo oikein toimia pyörimättä vetohommissa. Jos kuitenkin yrität ja vedät voit myös tarjota lusikkaasi isompaa koukkua (esim Gamakatsun 1/0 tai peräti 2/0) No vedetään vähän takaisin:Itse asiassa  Proffahan on erinomainen vetolusikkakin kunhan osaa uittaa oikealla nopeudella ja painotuksella.

Anonymous

Oma mielipiteeni on että on kahdenlaisia HYVÄ laatuisia kuulalaakerileikareita. SAMPO ja PATRIOTS (kuinkahan toikirjotetaan) molemmat ovat todella hyvä laatuisia sillä erolla että sampo maksaa 4-5 egee ja patriotsi alle euron joten itse olen käyttänyt patriotseja raksipuuhissa jossa tarvitaan todella hyvälaatuisia leikareita. esim kuusamolaisissa on se huono puoli että rinkulat on kiertämällä tehtyja toisin kun em. leikareissa joissa on käytetty juotos tekniikkaa. Kiertämällä tehdyissä on se vaara että siima menee poikki. Nooh tää oli vaan mun mielipide...

nimim. ei yhtään siimasotkuja

Masa

QuoteItselläni oli sama ongelma jokin viikko sitten. Mutta syy selvisi heti, kun tarkistin perusimen. Leikariosa oli jostain syystä totaalisesti jumissa. Ei pyörinyt mihinkään suuntaan. Saa siinä sitten ihmetellä, kun siima menee ihan sykkyrälle...  ;D

oliks sulla se leikari oikein päin?
Luulisin...

slp^

Kyllä mulla ainakin on kuusamolaiset toiminut ihan kivasti. en oo ongelmia huomannut ja siima ei hirveän puneella ole
jep jep ja uutta matoa koukkuun..

KatchU

pitäshän nuo kuusamon vehkeet olla ihan hyviä. onkos sampo kallis merkki...