Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Palomar-Solmu

Started by rakejohn, May 30, 2004, 09:34:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rakejohn

Voisiko joku laitaa hyvän kuvan tai animaation Palomar-solmusta? Itselläni tuo solmu ei onnistu sitten millään.

Lohenuistelija

kaivo

Aihetta sivuten: onko joku pannut merkille sen Palomar-ohjeen joka ERÄ:ssä annettiin? Kyseessä on sama tapa tehdä solmu kuin mikä on tuossa ylempänä kuvassa: vaiheessa 2 siimalenkki on vedetty umpisolmuun koukun silmän luo. Mielestäni ko. umpparia ei ole tarpeellista tehdä, solmu pitää muutenkin. nimim. "kahdeksan kesää Fire Linella kalastanut".

rakejohn

No sehän siinä olikin, kun Erän kuvasta en ainakaan minä saanut kunnolla selvää, miten se pitäisi tehdä.

Pine

Quote from: kaivo on May 30, 2004, 21:23:20
Aihetta sivuten: onko joku pannut merkille sen Palomar-ohjeen joka ERÄ:ssä annettiin? Kyseessä on sama tapa tehdä solmu kuin mikä on tuossa ylempänä kuvassa: vaiheessa 2 siimalenkki on vedetty umpisolmuun koukun silmän luo. Mielestäni ko. umpparia ei ole tarpeellista tehdä, solmu pitää muutenkin. nimim. "kahdeksan kesää Fire Linella kalastanut".

Sama juttu täällä, olen käyttänyt eri paksuisissa Firelineissä Palomaria ilman tuota umpparia, eikä ole solmu pettänyt. Joko Palomarista on eri versioita tai sitten olen totaalisesti missannut koko umpparikohdan kun olen joskus solmun opetellut...

Routa

Quote from: Pine on May 31, 2004, 16:19:28
Quote from: kaivo on May 30, 2004, 21:23:20

Sama juttu täällä, olen käyttänyt eri paksuisissa Firelineissä Palomaria ilman tuota umpparia, eikä ole solmu pettänyt. Joko Palomarista on eri versioita tai sitten olen totaalisesti missannut koko umpparikohdan kun olen joskus solmun opetellut...

Olen käyttänyt sekä umpparilla että ilman. Molemmat tuntuvat toimivan Firelinen kanssa hyvin. Yleensä jos ei ole näpit kohmeessa ja jaksaa nysvätä, sitaisen siihen tuon "ylimääräisen" lenkin.
_Routa