Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

oletko tippunut jäihin?

Started by UL_Tommi, May 03, 2002, 16:51:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

[Vision]

Olen yhteen jokeen tippunu mutta en hukkunu... :roll:   Olishan siinä voinu hullusti käydä.Mutta oltiin just saunaan menossa ja päätin kattoa minkkiloukun siitä sillan alta.
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

H.a.u.k.i

En oo ikinä tippunu.
Pilkinnässä onkin varmaan
kannattavampaa pysyä sen jään
paremmalla puolella! :-)
Räsänen 7! Mitä muuta tarvitset?

Juggis

En ole, mutta koira on, kun meni liian lähelle sulaa ojansuuta :wink:
Pääsi kuitenkin helposti takaisin jäälle.
Paras syötti on se siellä siiman päässä...

Tosimies

Quote from: H.a.u.k.i on February 04, 2007, 11:12:49
En oo ikinä tippunu.
Pilkinnässä onkin varmaan
kannattavampaa pysyä sen jään
paremmalla puolella! :-)

Mäki luulen et kalaa saa paljon paremmin jään ppäälä istuen kuin jään alla maaten  :roll:

Hakala

en oo tippunut jäihin mutta keväällä saatan rojahtaa jos meinaan viime keväisille mestoille.
Menneisyys on historiaa, tulevaisuus utopiaa.

Hunter

En ole kyllä jäihin tippunu mutta avannossa olen käyny sillon tällön niin kyl se vesi aika kylmää on eikä siel kauaa viittis olla  :|

jiiäm87

Ei ole tullut pahempia sukelluksia, joskus aikoinaan pientä mutten silloin kyllä ollut muistaakseni pilkillä.

Monesti ollut kyllä lähellä. Yksitapaus esimerkiksi eräänä keväänä kaverin kanssa mietittiin, että kyllä sitä vielä pilkille pääsee. Ajettiin kelkoilla semmoiset reilun kymmenisen kilometriä jokea ylöspäin kunnon paikoille. Perille päästyä mietin, että ei tässä joessa juuri jäätä ole enää ja aloin irrottamaan kairaa kelkasta. Sain kairan irti ja löin kairan hankeen pystyyn odottamaan. Eiköhän kaira mennyt jäästä läpi ilman turhaa kairaamista. Ei muuten kaveri jäänyt kelkalla enää viereen, kun näki tämän vaan matka jatku samoilla vauhdeilla rantaa kohti ja empä minäkään alkanut kairaa enää siinä jäällä kiinni sidoskelemaan. Alla pari metriä kylmää vettä.  :roll:
Taisi muuten silloin seuraavana päivänä lähteä jäät jo puolittain joesta.
yaRR!

ara_1

ei ole onneksi koskaan tullut pudottua jäihin :roll:
Hauestaja ;)

anis

en ole, ja enkä haluaiskaan tulisi pienia kammoja jälle menemisestä :roll:

Yuz

Minunkin koira joskus muli. Juoksi täysiä innoissaan jäällä sulan ohi, takajalat mulivat. Jatkoi saman tien juoksua kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Meni Kaapolla munat kylmään pataan!
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Jussi_

Quote from: Fiskare on January 03, 2007, 20:53:32
Kerran on jäihin tupsahtanu (Ihan Helvet*n kylmää) , eikä muuten ollu mielyttävä kokemus sillä kotiin oli melko lailla matkaa :-(
Olisi aika tympiä. Olitko pyörällä vai kävelemällä?

Fiskare

Quote from: Jussi_ on March 06, 2007, 14:28:34
Quote from: Fiskare on January 03, 2007, 20:53:32
Kerran on jäihin tupsahtanu (Ihan Helvet*n kylmää) , eikä muuten ollu mielyttävä kokemus sillä kotiin oli melko lailla matkaa :-(
Olisi aika tympiä. Olitko pyörällä vai kävelemällä?
Kävelemällä.
:-D

pumpkinca

Eipä oo tullu tiputtua jäihin..Ja aina kelluntahaalarit päällä ja naskalit kaulassa.

S.P.B

En ole vielä toistaiseksi tippunut, mutta naskalit kulkee mukana pilkillä.

pilkkijä89

kyllä.tänään.ei se kovin hauskaa ole.
onko totta?

lohen pyytäjä

Missä muka jäitä on? Oletko jossain lapissa päin ollu pilkillä?
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

JuutuanYö

En Ole Enkö Toivottavasti tipukkaan!  :-)
Kalasta!

pilkkijä89

suomussalmella vielä on heikosti jäitä..
onko totta?

deeris

en ole tippunut yhtään ja eikä tee mieli.

taildancer

Joo,mökki järvessä on tullut mentyä jäiden läpi,vettä noin polveen asti.eh.

pro-onkija

En oo kerenny vielä sitä temppua tekemään että tipun jäihin.  :-D

Pilkkijä90

Koskaan en ole jäihin tippunut, toivottavasti en lähitulevaisuudessa tipukkaan.

Hmm.. Voikohan pieniä vähän yli nilkkoihin asti "mulauksia" laskea jäihin tippumiseksi?

kalailma

itse en ole koskaan tippunut, mutta tiedän yhden kaverin, joka oli jäillä 5km päästä eikä ympärillä ollut muuta kuin jäätä ei yhtään metikköä ja tietysti kova paskahätä, kunnes yhtäkkiä tultiin sulalle kohdalle. No tietysti kaveri tippui jäihin ja paskat housussa! :-D ei siinä muuta kuin kiireesti kotiin lämpimään suihkuun ja vaatteet pyykkiin. Ja tämä tarina on tosi.
keksin keksijä keksi keksin, keksin keksittyään keksin keksijä keksi keksin keksityksi.

osmanhauki

Quote from: kalastan_kaikkea on November 12, 2007, 19:52:28
olen onneksi oli pieni lampi
Siis, oneksi olet tippunut lampeen? Itte en ole tippunut, enkä haluakkaan tippua.

Shark

Valitettavasti olen.

Liian ahneena lähdin haukipilkille syystalvesta. Ahneus kostautui julmalla tavalla... Tuosta viisastuneena olenkin vielä jättänyt menemättä pilkille, vaikka jäätä onkin ollut sellaiset viitisen senttiä...
Jovain.

wesba

joo viikon loppuna tuli siian perässä juostua ja jäätä oli sellaset 7 cm parhaillaan. muutaman kerran piti ottaa ripeempiä askeleita ettei kikkelitkin kastu. onneksi oli kelllunta haalarit päällä. voin kertoa että oli sellanen kokemus etten toista kertaa tommosille jäille lähde. 8-)

kalasa

Joskus kevätjäillä muniamyöten, ei pahemmin
enhä minä..

Arska_1

Kyllä olen. Tosin joskus ihan juniorina kun käytiin keväällä katiskoja kattomas niin siinä kävelin jäätä myöten nii humps siellä oltiin. Iskä nosti onneksi kuitenkin ylös.
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

ööö...

olen tippunut 10w. jäihin ja 12w. toisen kerran sen jälkeen en ole tippunut...

duunari-91

Pienenä 3 kertaa samana päivänä mutta onneks oltiin aika rannassa  :-D