Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Köyhänä kalassa

Started by MEO, June 08, 2004, 12:21:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MEO

Onko köyhän (kirjaimellisesti ja sanan tarkassa merkityksessä) opiskelijan mahdollista harrastaa luvallisesti muuta kalastusta kuin onkimista?

Mikko_-Procyon-

On. Ainakin Kuopiossa on kaupungin aluevesiä, joilla saa virvelöidä kaupunkilainen ilmaiseksi ikään katsomatta. Ostat vain jonkun halvan settivirvelin  (ellei ole jo ennestään) ja sitten muutaman edullisen vieheen. Jätät vaan suosiolla ne kalleimmat viritykset hyllyyn. Monofiilisiimat ovat halpoja ja niilläkin on kalat tulleet kautta aikojen ihan mukavasti ylös asti.

Jos kaupungilla ei ole aluevesiä, niin kysäseppäs jostain.. vaikka TE-keskukselta kalastuskunnan lupia. Niiden hinnat ovat edullisempia (esim 3€/vuosi). Suurin menoerä lupahommissa on se kalastuksenhoitomaksu (20€) joka pitää olla hoidettuna... Sitä ei voi kiertää mitenkään, valitettavasti.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

MEO

Kiitos. Pitää kokeilla. Välineet löytyy kyllä, mutta sitä rahaa ei...

Trompi

Kyllähän se joskus ottaa päähän kun ei ole rahaa laittaa muuhun kuin elämiseen. Sain aikoinaan työpalkoista vanhan lasikuitu soutuveneen, ja sillä olen tuolla kotijärvellä käynyt kalassa. Tälle vuodelle sain hankittua vanhan 2hv perämoottorin, ja toisen virvelin, niin voi vetouisteluakin harrasta. Ostin paikallisesta kalastusliikkeestä Shakespeare 6300 hyrräkelan vavalla ja siimoineen hintaan 45 eur. Uistimia on sellainen 10kpl. Ja nekin olen saanut pääasiassa kavereilta. Ei kyllä ole varaa paljon uistimia ostella, kun hinnat on n.10eur /kpl.
Kaverit käy joka vuosi Tenolla kalassa, mutta minulle se on vain märkäuni........

vepe

no ei se kalastaminen kovin kallista ole. Varsinkin jos on alle 18 vuotias. kaupasta saa halppis uistimia 1-3 eurolla ja monet niistä ovat aivan toimivia esim:räsäsen kopi.merkkiä en muista mutta kalaa tulee :) Virveli setinki saa alle 40e vaikka kärkkäiseltä  tai halpahallista.
jaah juuh

Haspeli

En minäkään oo maksanu kalastuksenhoitomaksua aikoihin. Eikä oo vapoja ottaneet.  ;)