Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Alajärvi (Hämeenlinna)

Started by Superi, June 18, 2004, 16:48:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Superi

Onko täällä kukaan joka käy kyseisellä järvellä kalassa?
Minkä väriset uistimet toimii parhaiten?
Minkälaisella kuhaa?
Entä haukea ja ahventa?
Missä päin järveä kalastatte?

Kiitos jo etukäteen!!  :)

kalastajamies

Quote from: SuperiOnko täällä kukaan joka käy kyseisellä järvellä kalassa?
Minkä väriset uistimet toimii parhaiten?
Minkälaisella kuhaa?
Entä haukea ja ahventa?
Missä päin järveä kalastatte?

Kiitos jo etukäteen!!  :)
Mä kalastelen siellä joka viikonloppu, Enimmäkseen lahdella. Parhaat hauki ja ahven uistimet ovat ahvenen väriset Rapala Jointed (12 cm)
ja Rapala Mangnum (12 cm) Kuhaa siellä ei ole kuin keskellä järveä, ja niitäkin ihan vähäsen. Parhaat kuhalle ovat täys punaiset vaaput.
Jos näet loimalahden laiturilla 2 poikaa, niin vilkuttele ;) (siis siellä missä vietetään rippileirit)

Superi

No mistä sitä ahventa ja haukea kannattais koittaa? Ahventa en oikein ole saanut, paitsi uistelemalla tullu joskus muutamia, Haukea on tullut enemmän.  :)  
Kalastelen kanssa siinä Loimalahdella, Markan ja Kotsaaren lähistöllä.
Onko muuten tullu kalaa lähiaikoina?  :)

M1kko

Onhan tuolla Alajärvessä kalaa ihan mukavasti. Kaverini jotka Alajärvellä enempi kalastelevat ovat saaneet ihan hyviä kuhasaaliita ja uistelukisoissakin näyttää kuhaa jonkun verran tulevan. Itselläni on vene Kuuslahdessa. Sillä suunnalla ei kyllä kuhaa ainakaan niin paljoa ole kuin Loimalahden päässä.

Tuollaista alle kilon hauenpulikkaa tulee välillä riesaksi asti. Toki isojakin haukia kuulee saatavan, mutta eipä ole minun kohdalle yli kolmikiloisia osunut.

Sen sijaan nättiä ahventa tulee erään saaren kärjestä Kuuslahden läheltä todella hyvin. Lähes joka reissulla kyseiseen paikkaan on vähintään parisataa grammainen ahven veneeseen noussut. Isoin on ollut 900 gr.

Täytyypä mennä tässä lähiaikoina kalareissu Alajärvelle tekemään.

kalastajamies

Quote from: SuperiNo mistä sitä ahventa ja haukea kannattais koittaa? Ahventa en oikein ole saanut, paitsi uistelemalla tullu joskus muutamia, Haukea on tullut enemmän.  :)  
Kalastelen kanssa siinä Loimalahdella, Markan ja Kotsaaren lähistöllä.
Onko muuten tullu kalaa lähiaikoina?  :)
Tämä ei liity asiaan, mutta minkä ikäinen olet? Ajattelin sillä että saisko susta kalakaveria =)
Haukea kannattaa tosiaan kokeilla Kot-saaren läheltä (pääs karkuun n.5kg) Ja keskeltä järvee se mun suurin tullut eli 7kg ihan lähiaikoina =)
Ahventa en oo melekin koskaan saanut, mut isoimmat ahvenet saa shakespier =) joku sellanen lippa =) Olen tulossa sinne Perjantaina, että viluttele jos näet Päijänne venettä. Siellä minä olen serkkuni kanssa. =)

Superi

Olen 18v. Minkäs ikäinen itse olet kalastajamies?
Joo pitää koittaa Kotsaaren läheltä jos vaikka tärppäis. :)  Sähän olet isoja kaloja repiny ylös :D  Itse en ole saanut kovinkaan isoja haukia :)

kalastajamies

Quote from: SuperiOlen 18v. Minkäs ikäinen itse olet kalastajamies?
Joo pitää koittaa Kotsaaren läheltä jos vaikka tärppäis. :)  Sähän olet isoja kaloja repiny ylös :D  Itse en ole saanut kovinkaan isoja haukia :)
Paras etten sano, olen liian nuori, teikäläisen makuun =)
No kuitenkin, siitä keskeltä järveä saa niitä isompia