Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Miten pitkään kesti että sait ekan..

Started by Anonymous, June 22, 2004, 18:51:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Eli miten kauan kalastit perholla että sait ensimmäisen kalan taikka tärpin? Itse sain eka minuutin aikana...

marabou

Tais käydä samalla tavalla, tosin en saanut kalaa ylös asti, mutta kyllä se oli lähellä kala nimittäin kävi jo kaverin haavissa. Minkä kalan sait muuten alokas itselläni oli kirjolohi.

Kyllä harmitti, mutta eitarvinnut pitkään murehtii.

Anonymous

12cm harjus  :D Mutta kalahan se on sekin!

raimo

sain ekan kala(kirjolohen) parin kolmen kalastustunnin päästä

KalaKaapo

Eihän ensimmäisen tärpin saaminen kestänyt kovin kauvaa kestänyt, kun iskin salakka parveen.. Ehkä 10 s
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

Ernesti

Keskellä jokee kahlasin ja vapa oli yhdessä kädessä ja sitte tärppäs, oli se kyllä aika iso ensimmäiseks ;) 34cm taimen.

Teroa

Mie sain jonku pikkuharrin..en muista miten pitkää kesti..
Sen verta oli pitkä että piti ottaa kaksi kuvaa kun ei yhteen mahtunut..

flyffe

meni siinä sellane vartin verra...ja se eka oli särki :D mut ekaan kirjoon meni aikaa noin 3 vuotta (en kalastanu sitä enne kirjolohipitosissa vesistöissä)
Saalis ei ole tärkein :D

Perhopoika

Quote from: KalaKaapo on June 22, 2004, 21:41:07
Eihän ensimmäisen tärpin saaminen kestänyt kovin kauvaa kestänyt, kun iskin salakka parveen.. Ehkä 10 s
Sama mulla...
Hölömö.

Anonymous

no eka kala minkä sain oli joku 20cm :) purotaimen en muista kaun meni että sain sen mutta se oli mun eka kala minkä mä oon saanu

Deathis

Kolmipiikki Stewart's Black Spiderilla  :lol:  ! Tuli parissa minuutissa.

Arza

Ekalla heitolla paristaa grammainen sorva, mut kunnon kalan saamiseen meni aika kauan, silloin se kala oli 1,5kg järvitaimen.

-joona

Minun eka kala tuli pikkuruisesta "kotijoestani" parin tunnin yrittämän jälkeen, n. 11cm harjus  :lol:

=kalapoika=

Ehin käyä ainaki 5 kertaa kokeileen mutta turhaan. Se alko jo pännii ku seisoskelin meren rannalla vapa käessä eikä tärpin tärppiä. Sittepä lähettiin mökille oulujärvelle. Ajateltiin isän kaa että lähetään yöllä jarvelle siikaa kokeileen jos on tyyntä. Ja yöksi tyynty. Jos en saisi yhtään kalaa nii oisin varmaan polttanu perhovehkeet. (No en ehkä) Yöllä siinä puol yhen aikaan siikoja alko näkyyn. Lähettiin kanootilla jonku matkan päähän rannasta ja heitettiin perho veteen. Ooteltiin parisen tuntii keskellä siika parvee ihan hiljaa eikä tärpänny kertaakaan.(välillä kyllä vaihdettiin perhoa) Arvaatte varmaan kuinka tuskallista se oli. Sitten kun siika parvi alko pouistuun nii alettiin meki. Hiljalleen melottiin rantaa päin ku nappas! Arvaatte varmaan kunka riemuissani mä olin. Hiljaa kelasin kalaa lähemmäs ja nostin. Silloin se tapahtui mitä kokoajan pelkäsin, siika pääsi karkuun :cry:. Siika nousi sen verran että näimme että se oli siika, noin 10cm pitkä ite sitomalla red tagilla saatu siihen asti mihin se tuli.
malttia, kyllä se kala sieltä vielä tulee

Dille^

Ensimmäiseen kunnon kalaan(1.5kg Tuotain) meni joku 3h.
Ensimmäiseen kalaan(1kg hauki) kymmenisen minuuttia.
Uusia ennätyksiä kohti.....

Erho

Maalailin mökkiä ja pidin välillä taukoa. Kävin joen rannassa heittämässä virvelillä aina muutaman kerran, ei mitään. Sitten tuli ilta ja päätin kokeilla ekaa kertaa uusia perhovehkeitä. Heitot olivat mitä olivat mutta uihan se Nalle Puh siinä virran mukana.
Aloin kelata takas, ja Pam. Kiinni oli ja pysyi, 47cm/n.1,4kg tane oli kohta haavissa.
Se oli eka ja toistaiseksi suurin taimeneni, Olisko mennyt 5min. siinä sählätessä.
Miks aina tulee pelkkiä taimenia, ei koskaan mitään muuta.

Anonymous

no eka kala minkä sain oli joku 20cm. Merkitty purotaimen. Minulla meni sen kalastamiseen noin tunti. Sain taimenen Nalle Puhilla konnekoskesta.

Anonymous

Ensimmäinen mittataimen tuli seitsemäntenä vuotena. Eli aika pian.

jani vaan

Quote from: Anonymousno eka kala minkä sain oli joku 20cm. Merkitty purotaimen. Minulla meni sen kalastamiseen noin tunti. Sain taimenen Nalle Puhilla konnekoskesta.

Tarkotat varmaan istaria, tuskin on ollu merkitty purotaimen. On nimittäin "vähän" eri asia!!!!!!!!

Ps. ei mitään purotaimen keskustelua tähän, kiitos.
Peruskoulu loppu ja jätkä sen kun kalastaa!