Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kummin päin uitat Professoria?

Started by kaivo, June 28, 2004, 17:24:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kaivo

Professor tunnetaan lusikkana, jota voi uittaa kummasta päästään tahansa koukutettuna. Ajattelinkin kysäistä teiltä, miten päin Proffaa heittelette? Onko "vetopäällä" väliä esim. tilanteesta ja kalalajista riippuen? Uintiliike kun muuttuu koukkupäätä vaihdettaessa; leveästä päästä koukutettuna uinti on mielestäni kapeahkossa "putkessa" tapahtuvaa keinahtelua.

Omakohtaisesti olen Proffaa käyttänyt kapeammasta päästään koukutettuna. Toissa reissulla vaihdoin huvikseni koukun sitten leveämpään päähän, tuloksena yksi hauki ja tärppi.

koutsi

Käytin proffaani aluksi koukku leveässä päässä, eikä haukia oikein kuulunut. Mielestäni se uintiliike näyttääkin ihan huonolta. Noh, sitten vaihdoin koukun toiseen päähän enkä enää paikkaa vaihtanut. Kaloja tuli enemmän, ja itsekin luotin siihen enemmän mielestäni paremman uintiliikkeen takia. Mainittakoon yksi n. 5kg hauki. Koukku kapeammassa päässä se uinti on voimakkaampaa ja se keinahtelee niinkuin pitääkin...

Haspeli

No minä uitan niinku se vakiona on. :)
Onko muuten parempi jos proffassa on 1 kolmihaarakoukku vai 2 ?
Ennen mulla ei ollutkaan kuin niitä yksikoukkuisia, kun äsken näin 2 koukkuisen ja päätin ostaa. Meinaa vain monesti nakatessa jäädä yläpään koukku perustimeen kiinni, ja uinti huonontuu.

Kala_Jökke

Leveemmässä päässä pidän yleensä koukkua. Eikä ole oikein kalaa tullut.  :( Täytyy kai kokeilla toista päätä, jos vaikka toimis paremmin. :)
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

jaba88

No mä uitan proffaa "oikein-päin"...
olen joskus koittanut toisinkin päin mutta toimii mulla paremmin sellaisena kun se myydään.