Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Riivaavat raudut...

Started by Markus_X, July 13, 2004, 23:20:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Markus_X

Onko kenelläkään vastaavanlaisia kokemuksia: Kävin kaverini kanssa ruotsin lapissa vaeltelemassa ja kalastamassa. Tavallaan vahingossa satuttiin muutamille järville, joissa rautua pintoi ihan jatkuvasti. Ja selkeästi ne pintoivat syödäkseen mutta perhoa ne eivät tahtoneet millään hyväksyä!Onnistuin jallittamaan yhden 49senttisen, elämäni ensimmäisen raudun ja sillä oli maha aivan täynnä vesiperhosen pupaa ja malluaista. Kokeilimme kaikkea mahdollista, mutta mikään ei auttanut. Raudut vain jatkoivat syömistään perhojemme ympärillä. Eli olettekos törmänneet vastaavaan tilanteeseen ja oletteko keksineet ratkaisua kalojen narraamiseen? Meillä meinasi toivo kadota...

KalaKaapo

Jostain kirjasta luin, että nieriä ei nappaa perhoihin kovin helposti, koska se elää järvissä tai jokien vähiten virtaavissa osissa, jonka ansiosta sillä on reilusti aikaa tutkailla ohi kulkevaa saalista, eli jos saalis näyttää vähänkin epäilyttävältä se hylkää sen oitis.
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

-joona

Oman  öhöm öhöm... "kirjatietoni" mukaan se on aika yleistä että raudut syövät ympäriltään kaikkea muuta muttei tekoperhoa :(  
Ja kyllähän sitä monet kalastajatkin sanovat että rautu haasteellinen saaliskalana. Usein rautu ottaa hanakammin jos perhon kokoa koittaa aina hiukan pienentää.

-joona

Ebi

Moi

Mulla on raudusta yllättävän hyviä kokemuksia pinturiin ottamisessa. Jopa melko isoilla tunturijärvillä rautu tulee rannan tyyneen alueeseen syömään. Parhaiten on melkein toiminut pienet päivänkorennot tai yksinkertaisempi malli ns. ryssänpupa. (vedenkalvossa runkohäkilän varassa kelluva siivetön perho). On ainakin mukava kala kun saa siimanpäähän. Ei tartte olla edes kilon kala kun siimaa menee mukavasti...
ei sen väliä saanko tai olen saamatta...  MITÄH!

Ebi

Moi

Mulla on raudusta yllättävän hyviä kokemuksia pinturiin ottamisessa. Jopa melko isoilla tunturijärvillä rautu tulee rannan tyyneen alueeseen syömään. Parhaiten on melkein toiminut pienet päivänkorennot tai yksinkertaisempi malli ns. ryssänpupa. (vedenkalvossa runkohäkilän varassa kelluva siivetön perho). On ainakin mukava kala kun saa siimanpäähän. Ei tartte olla edes kilon kala kun siimaa menee mukavasti...
ei sen väliä saanko tai olen saamatta...  MITÄH!