Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

peruke?

Started by johnnyramone, July 15, 2004, 15:32:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johnnyramone

kannattaako käyttää punottua siimaa perukkeena? onko heittäminen vaikeampaa? Oon aloittelija en osaa heittää montaa metriä mut kalaa tulee (lammelta haukea)!!! käytän punottua siimaa perukkeena ja vaikuttaa et punottu siima ei mene suoraksi. Voi olla et heittotekniikka on kyllä viel aika huono.

möykky

No siimasta: Kannattaa käyttää monofili siimaa koska se joustaa, toisin kuin punottu siima. Ja kannattaa tehdä peruke kahdessa osassa, eli ensin vaikka 0.30mm siimaa puolitoista metriä ja siihen liität vielä puolentoista metrin 0.20mm pätkän.

The jUmjUm

Hei Johnny ramone punottua siimaa kannattaa käyttää mutta heiton ei tarvitse olla pitkä jos heittelet virtauskohdassa.Järvellä ei kannata perhoja heitellä!En tiedä kyllä missä  asut mutta vinkkinä voin kertoa että saimaalla on erittäin hyvä perhokalastaa.Esim Ruokolahden kekäleenmäessä on erittäin hyvät virtaukset.Heittotavasta voisin kertoa että kannattaa antaa heilauttaa kolme kertaa ja sitten heittää virran vietäväksi!PS tiedän että olet datanomi!

Pete

Vaikeahan tätäkin aihetta oli etsiä alempaa....voi v**** !

http://www.kalassa.net/forum/viewtopic.php?t=7738

Osku Orava

Mää puhuu huono suomi mää oo turu poikii.Ook käyny pilkil.No ei se haittaa.  :evil: PS mittei ois turu poikkeille ostais kurkopullon!No en mää ny tierrä!Mu Aurajoes o paskane vesiI  :evil:

Q

Kannattaako käyttää? Ei! Omien kokemusten perusteella vain vastaan. Solmun saa aikaiseksi aika helposti vaikkapa rullauksessa kun punotulla ei ole muistia(löysää). Ja alkuaikojen kokemusten perusteella, kun kalastetaan lyhyellä siimalla, niin koukun oikeneminen oli ongelma! Esim B100 sidottu karkuutti aika paljon juuri koukun oikenemisella, mikä on harmittavaa>(
Itse olen todennut Stroftin ABR vallan huippu perukesiimaksi. Älyttömän jäykkää= oikenee tosi nätisti aina.

Anonymous

0.18-0.20 monofiili riittää perustaimenen kalastuksessa mainiosti.
ei noitten punottujen kans kannata alkaa pelleillä ellei sit kalasta jotai haukia.
ohuella siimalla saa vaikka miten suuren kalan ylös kun on maltti mukana.

Danhua

Teettekö itse perukkeet vai ostattako kaupasta valmiiksi ohenevan perukkeen?

marabou

Quote from: DanhuaTeettekö itse perukkeet vai ostattako kaupasta valmiiksi ohenevan perukkeen?

Teen ite, käy halvemmaks :wink:

Anonymous

möykky suosittelen kyllä  tekemään sen perukkeen hieman useammassa  osassa... 50mm 45mm 35mm 25mm 20mm siitä sit ohentamaan  jos haluaa... peruke oikenee noin huomattavasti kivemmin ja yllätysyllätys siima ei katkea lähellekkään nii helposti.

Anonymous

kyllä toi fishing teamin "pete" on sitten kaikkitietävä mahtava oraakkeli.... aina törmää tuohon muiden polkijaan joka tylyttää kaikki tiedonjanoiset nuoret kalamiehet;( oikea minäminäMINÄ tyyppi... toivottavasti en ikinä törmää luonnossa ko. tyyppiin.  Kalastaja vm.-78

Joutoveli

Vaikka tuo onkin vieraan sanomaa, niin olen täysin samaa mieltä. Pete vaikuttaa aika veemäiseltä kaverilta. Yleensä kun joku tekee kysymyksen, vastaus on että näitä threadejä on täällä jo 15, miksi teit uuden aiheen pälä pälä... Terveisiä vaan Petelle.

Limppu

Ei kai Teuvalla voi perhoa heitellä?

Onko siä muka joku jokikin??  :lol: