Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

KOKEMUKSIA Suspista

Started by Timky, July 17, 2004, 13:08:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leijonanmieli

Quote from: roskakala on June 20, 2008, 21:52:45
ääääääääääääääähhhhhhhhhhh..... Mulla on yhteensä neljä suspiväriä ja yhen kerran on peräti tärpänny... Ja jos joku sanoo etten osaa uittaa sitä ni pitäköön vaan leipäreikäsä ummessa. Toista yhtä hyvää suspinuittajaa ei oo ku minä. Se on varma. Mutta silti ei vaan syö..

siltäpä vaikuttaa.. kerroppas vähän uittotavastasi mr. suspikuningas.
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku"

eza1992

Quote from: roskakala on June 20, 2008, 21:52:45
ääääääääääääääähhhhhhhhhhh..... Mulla on yhteensä neljä suspiväriä ja yhen kerran on peräti tärpänny... Ja jos joku sanoo etten osaa uittaa sitä ni pitäköön vaan leipäreikäsä ummessa. Toista yhtä hyvää suspinuittajaa ei oo ku minä. Se on varma. Mutta silti ei vaan syö..

Noh, miksi sitten muut saavat kalaa samoilla väreillä? :lol:

Ettei vaan roskakala olis ollu kevyessä juhannusjurrissa...

Torro

Jos sie niin mahtava uittaja olet niin mistäs mahtaa johtua ettei kalaa nouse??  :-D
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

vainaja

Älkää nyt aivan kaikkee ottako tosissaan  :-D Tuli nukuttua edellisenä yönä liian vähän ja taisin vähän innostua...
No, uitan suspia sillein että annan heti heiton jälkeen sen vajota vähän. Sitten nykäisen aika ärhäkästi vavasta ja odotan pari sekuntia. Jatkan näin rantaan asti. Oon seurannu suspin uintia ja se näyttää huippuherkulliselta just näin. Oon kokeillu myös niin, että kelaan pari salamannopeaa kammenkierrosta ja pari sekuntia taukoo jne. Ei tärppää... Oevoe.. Neuvokaa jos vaa osaatte.

edit: nii nyt taisin hoksata miks muilla syö ja mulla ei. Ku mä uitan ni hauki kattoo että onpa hieno uinti suspissa ja ihailee sitä niin kauvan ku se katoo näkyvistä. Ku muut uittaa ni hauki kattoo, että joku alottelija siiman päässä ja nappaa säälistä. Näin se on.

osmanhauki

Quote from: roskakala on June 21, 2008, 22:22:37
Älkää nyt aivan kaikkee ottako tosissaan  :-D Tuli nukuttua edellisenä yönä liian vähän ja taisin vähän innostua...
No, uitan suspia sillein että annan heti heiton jälkeen sen vajota vähän. Sitten nykäisen aika ärhäkästi vavasta ja odotan pari sekuntia. Jatkan näin rantaan asti. Oon seurannu suspin uintia ja se näyttää huippuherkulliselta just näin. Oon kokeillu myös niin, että kelaan pari salamannopeaa kammenkierrosta ja pari sekuntia taukoo jne. Ei tärppää... Oevoe.. Neuvokaa jos vaa osaatte.

edit: nii nyt taisin hoksata miks muilla syö ja mulla ei. Ku mä uitan ni hauki kattoo että onpa hieno uinti suspissa ja ihailee sitä niin kauvan ku se katoo näkyvistä. Ku muut uittaa ni hauki kattoo, että joku alottelija siiman päässä ja nappaa säälistä. Näin se on.
Tai sitten sielä järves, missä kalastat ei oo haukia?  :roll: No minusta suspi on hyvä viehe ja tulee olemaan vakio Kalustoa.

leijonanmieli

Quote from: roskakala on June 21, 2008, 22:22:37

IHAN ekana suspi ei vajoa >(siitä nrmensä saanut)
toiseksi kylmällä vedellä uita hitaasti vähän vavalla nykien.. pidä pitkii taukoi ja anna taas nykiä eteenpäin

edit: poistettu kännissä avautuminen

ja suspin pitäisi pitää uintisyvyys ja olla vajoomatta. tosin aina jokin pikkasen vajottaa (peruke etc). Mutta esim. nuo stormin suspijigikalat on ihan täysin mediumeita (hitaasti uppoavia). itse niillä kalastaessa olen käyttänyt kelluntavaseliinia joka estää sen "suspin" vajomista pikkaisen.

Vissiinhän täällä suspina puhutaan vain siitä stormin jigikalasta?? näin olen ainakin ymmärtänyt..
mutta varsinkin hauen kalastukseen kylmillä vesillä kaikki suspit toimii kunhan muistaa pitkät tauot ja hitaan uiton. (vaikka luinkin jostain kalastuslehdestä että kylmälvedel on IN nopea kelaus ilman taukoja lol)
"Autuaita ovat puupäät sillä he eivät huku"

vainaja

Ekkö sää tajunnu että ihan huumorilla laitoin noi viestit noin?
Ja suspihan vajoaa. Se vajoaa hitaasti. Onhan mulla silmät päässä ja niillä mää nään että se vajoaa hitaasti, mutta VARMASTI.

ps: ja kiitos vielä uittovinkeistä  :-)

edit:Palataan takaisin aiheeseen taas juhannus unien jälkeen...

haukikaappari

Puheet ovat kovat mutta itse uistin, paska. Suuret hauet tykkää mutta kun ei pysy kiinni. Mahakoukku on liian pieni tartuttamaan mitään 6kg+ haukea jolla suu lähentelee jo kaivurin kauhan kokoa. Ja mahakoukun suurentaminen muuttaa uintia liikaa. Muuten ihan OK uistin.

Amatoori1989

Sain vasta tänä keväänä tietää noista suspeista ja hyvin tuntuu pelittävän. Paikallinen viehekauppias oli keksinyt laittaa kolmea väriä/paketti.
Nyt kome reissua takana ja kaksi haukea. Toinen Yellow Tigerillä ja toinen Affenella. Kumpikin ottanut tauon jälkeisestä kelauksesta.