Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Suurin kala minkä olet saanut perholla

Started by Fisustaja 003, July 28, 2004, 11:53:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Monni

Taitaapa olla tällä hetkellä suurin noin 400 grammanen harjus. On jäänyt tosi vähälle tuo perhostelu mutta nyt olis tarkoituksena hankkia kahluu vermeet ja alkaa vähän enemmän panostaa siihen hommaan.  :wink:
Poltinkoski

Kala_Jökke

Suurin perhokalani taitaa olla vielä noin kilonen turpa, mutta olen mä perholla jo muutaman taimenenkin saanut ja jopa yhden siian!

Niin ja kerran meinasin saada yhden melkein viiskilosen hauen perholla, luokan viis vehkeillä...Loppujen lopuksi se ei jäänyt kiinni ja tuskinpa olisin sitä perhovehkeillä saanut. Niinpä otin virvelin esiin ja otin sen ylös! Niin ja turpia oon saanu varmaan jotain 200, vaikka perhostelu on ielä alussa.
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

kape

no suurin taimen on 63cm,harri 51cm.joitakin haukia tullut,ei mittaillut ja kirrejä(ehkä 48cm suurin).lohta ei tullut vaik simojoki kokeiltu.muut iijoesta saatuja

Bommari

Kun ekaa kertaa kokeilin isoveljen perhovälineitä, heitin pupan ja tarttui 3.4kg kirre kiinni  :lol: . Ensimmäisellä heitolla.

Jepujee

3.1 kg taimen sonkajärveltä koirakoskelta ja 2.9 kg kirre matkusjoesta...ja jotain 40-55cm taimenia sekä pari kohtalaisen kokoista harjusta..

Pohjolan äijä

3.6kg 66cm Luonnon kantainen taimen Posion Livojoesta.. :lol:
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle EI!

Lyrurus

70-senttinen taimen joskus 1980-luvun lopulla Kemin latvavesiltä. (Puntaria ei ollut mukana.) Otti pinturiin; no. 10 Koskikorento-Puh. Koskikorentoja kuoriutui kovasti.

fishy

Suurin kalani perholla oli 5,5kg hauki. kesämökin ruovikko rannasta viime kesänä

TheBlackMetaltartzan

Suurin perholla saamani kala on ollut kaksi senttiä yli metrinen hauki, joka puri tinseliäni viime kesänä Karajoella. Perukkeena oli 0,2 monofiili ja vapana #4 kusiluuppi.

kalastaja_94

Oon käyny vasta 2 kertaa heittelemässä perhoa ja suurin kala on noin 20 cm harjus

lohien väsyttäjä

se on noin 3 kilon kirjo  oma tekemällä  perus perholla(punanen perä ja musta runko  ja häkilä)

perza

3,2 kg kirjo-lohi on isoin mitä perholla on tulut saatua...kala tuli tänä kesänä kuomionkoskelta oranssilla tai mustalla liitsillä(en muista nyt kummalla).
:-D
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Tosimies

3.7 kg hauki  :-D mutta merkittävin o vissii 3.5kg kirjolohi

abumatic

Äsken tulin kalasta ja sain elämäni ensimmäisen perho hauen 2kg perhona oli red tag :-)
Kannattaa kalastaa!
www.kalastusjuttu.cjb.net

mikke.l

0tt0

Taitaapi olla löytynlohen 2,9 kirre :roll: mutta arvaan että joku kohta kommentoi ettei lätäkköpullakirrejä lasketa nii laitetaan ny se kosken tasan 2 kilon tane :lol:

arfo

2kg kirre vantaankoskelta punasella leechillä.. :mrgreen:

Tosimies

Quote from: Tatuu on June 27, 2005, 11:03:46
Quote from: JavaltMetrinen hauki. Elävällä, pieneen adamsiin ottaneella taimenenpoikasella! :lol: pistäkää paremmaksi..

Lähes samanlainen tilanne kävi eilen koskella. N. 30cm taimenen pentu nappasi pinturin ja painui koskeen. Siellä se kiven takana juroi suht pinnassa, kunnes *pläts* merilokki vei sen :shock: Valitettavasti en päässyt väsyttelemmän lokkia...

kuin niin "valitettavasti"? et vissii oo ikinä saanu lokkia väsytellä? voin kertoa et siitä hommasta o leikki kaukana ku seonnuttalokkia koittaa koukusta irrottaa,meinaan vaa et sen jälkee o haavoja kädet täynnä.

-miksu

no suurin kala perholla on joku 400-500g ahven :roll: tosin isompaa odottelen kunha kokemusta hieman tulee :wink:

Petteri.H

Mun suurin kala on ollut 4 kilonen hauki järveltä perholla tietenkin.

kippe

Mun suurin kala on harjus 45cm ja saatu sellaisella kivikoppa perholla... :-D
Perhokalastus voiko sen parempaa ollakkaan??  :)

[Vision]

Quote from: kippe on February 19, 2007, 10:34:48
Mun suurin kala on harjus ja saatu sellaisella kivikoppa perholla... :-D
Jolla pituutta 45cm.

Ai oliko se perho noin pitkä??  :-D
"Onp` on tuo kala kalanen, kun en tuota tunnekkana! Sileähk on siikaseksi, kuleahko kuujaseksi, haleahko haukiseksi, evätöin emäkalaksi, ihala imehnoksiksi, päärivatoin neitoseksi, vyötöin veen on tyttöseksi, korvitoin kotikanaksi: luopuisin meriloheksi, syvän aallon ahveneksi".

(Kalevala)

kippe

ihan miten ite vaan haluat vaikka se perho sit nuin pitkä joko tuo nyt sulle kelpaa??
Perhokalastus voiko sen parempaa ollakkaan??  :)

heittäjä

Kippe ei varmaankaan vitsiä ymmärtänyt.

Mun suurin kala perholla taitaapi olla joku 100g turpa yhdeltä purolta. Perhona toimi sellanen pieni punainen kuulapääpupa.
Siinä kalastuksessa ei mitään muuta perokalastukseen liittyvää ollut kuin perho ja 0.08 paksuinen vision perukesiima. Kädessä pidin rullaa, josta otin pari metriä siimaa ulos ja heitin perhon kädellä veteen :)

Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

Haugi_94

Minulla on 50g ahven joka tuli lammelta. Se tarttui ampparin näköseen perhoon.

jmt72

Hauki 5kg Raumalta (jostain jorpakosta). Kirjo 2.5kg merikarviajoki Leech. Taimen 1.2kg Inarinjoesta Oliivi larvalla. Harjus 900g (perattuna).Juutua oliivi larvalla.
Haspelilla saanut paljon isompia, hyi häpiä  :oops:
Lapin hullu

TuomasTheKalastaja

IMMA CHARGIN MAH LAZER

Hemulisoturi

Eilen 1,52kg/48cm säyne. Otti 12# Zuluun eräästä matalasta lahdesta.

taildancer

Mulla suurin kala taitaa olla ruunaan neitikoskesta 2.2kg taimen.tinseli perholla.

Yuz

I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.