Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vastaatko kännykkään kalalla?

Started by kaivo, July 28, 2004, 12:19:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kaivo

"Kaunis kesäilta. Kalat tuikkivat tyynellä järvellä, kuikka huutaa jossain kaukana. Soutelet verkalleen rantoja kierrellen, veneen perässä lepattaa vanha tuttu ottiuistin. Kiinni iskee kala, vesi roiskuu ja jännitys pistää pumpun hakkaamaan. Kalastusta parhaimmillaan... Kesken kaiken TASKUSSA ALKAA SOIDA SÄKKIJÄRVEN POLKKA!".

Niin, miten suhtaudutte kännykkään kalalla ollessanne? Onko se päällä, vaiennettuna tai haluatteko yleensäkin olla kalalla "aina tavoitettavissa"? Kiistämätön tosiasiahan on, että hätätilanteen sattuessa puhelin saattaa olla korvaamaton apu, joten useimmilla puhelin on varmaankin mukana.

Itse hermostun herkästi jos puhelin soi kesken heittelyn, tai esim. pilkillä juuri silloin kun reiällä on ahvenparvi syönnillään ja pitäisi toimia nopeasti. Yleensä soittajilla on vielä hirmu tärkeää asiaa tyyliin "missä olet" tai viikonloppuna "minä olen baarissa", joten nykyisin pidän puhelimen aina äänettömänä.

Mie1

Kyllähän sitä vastattua tulee,sillä usein soittaja on äiti tai iskä.Kun vaikka olen koskella kalassa niin tulee soitto:"Onko tullut kalaa?" ja "Muista sitten kahlata varovasti" ja tähän tyyliin.
Mutta tuo on sitten hiukan eri asia kun on tyynellä järvellä ja kännykkä soi niin välillä tekee mieli vintata se takalistoon.

--PROFESSOR--i

MADE in Finland...

Jani2

Kännykä kulkee mukana, mutta perjaatteessa se on äänettömällä. JOskus saatan jättää äänet päälle, jos odottelen juuri soittoa. MUtta se on harvinaista. Mutta kun ei mulle muutenkan tule yleensä mitään tärkeitä puheluita, niin ihan hyvin voi äänet olla poissa.

Myös saatan pitää ääniä päällä, jos ollaan kaverin kanssa useamman kilometrin koskipätkällä. Sillon on helpompi, jos pystyy ilmottamaa yläjuoksulta alajuoksulla olevalle kaverille, että "täällä syö.. tuu pois sieltä."
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

Mikko_-Procyon-

Itte inhoan kännykkää muutenkin, joten kalassa sen kuuluminen on ärsyttävää. Siitä ei ole mitään muuta kuin haittaa. Yksi äärimmäinen esimerkki on se, että kaveri jutteli kännyyn samalla kun yritti haavita minun parikiloista haukea. No, haavinta epäonnistui ja kala vei vielä vieheenkin mennessään. Tuon tapauksen myötä voisi julistaa kalastuksessakin hand-free pakon!

Samainen kaveri jätti kerran vavan veneen reunalle siten, että viehe oli vedessä hieman ja vastasi puhelimeen. No, haukihan siihen nappasi ja oli mennä koko latinki järveen.. Jos olisi mennyt, niin ehkäpä olisi känny-politiikassa tapahtunut muutos :)

Ittellä känny on yleensä mykkänä jossain taskussa/repussa. Jos värinähälytys (1x värisee) tulee huomatuksi, eikä ole mitään ihmeempiä menossa, niin saatan vastata. Se, että perustellaan "jos teloo ittensä" -tasolla, on vain nykyaikaa.. "Toisin oli ennen"... ja eikä tästä ole kuin 10 vuotta, niin kellään ei kalavesillä vielä ollut kännyä mukana. Hyvin tuli toimeen ja hengissä on pysytty. On joutunut odottelemaan lähes jäätyneenä kyytejä, samoin kuin kuumeen yllättäessä.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Ernesti

No yleensä pidän äänet päällä. Välillä tekis kyllä mieli heittää koko "kolomeviiskymppi" koskeen.

Yleensä pidän ääniä päällä, siksi koska yleensä olen yksin kalalla tai isäntä soittaa ja on tulossa hakemaan ja sitte ei kuule sitä. Värinähälytys ei kovinkaan monesti auta takin taskussa.
Kahlatessa en todellakaan vastaa puhelimeen, aika uhkarohkeeta.  :?

Silloinkun uistelemassa olen niin puhelin jää kyllä mökkiin!
Kerrankin tuli pieni paniikki kun uistellessa puhuin puhelimeen ja pidin toisella kädellä vavasta kiinni, 2kg hauki tarttuu samalla, puhelimen toisessa päässä olevalle sanoin vaan että "KALA" ja pudotin puhelimen veneen pohjalle.

Kyllä pitäs kalastukseen laittaa myös Hand-Free pakko. ;)

Eduskunta säätää lain ja poliisi ja merivartiosto töihin.

Kala_Jökke

Nykyään kun puhelin soi niin samantein kuuluu voi vi""u.... eli en PIDÄ puhelimen pirinästä kala reissulla, joten en nykyään vastaa siihen, paitsi jos olen ollut kalassa kauan tai kiire johonkin ja mamma soittaa :D  Mutta puhelin on aina mukana....
Perhonsidontaa, Perhokalastusta, Vaapunvalmistusta, Heittokalastusta, Ongintaa, Pilkintää, Ul-kalastusta....

Järväri

Kyllä tuo yleensä kulkee mukana ja tulee vastattuakin. Oon laittanu vähän rauhallisemman ja hiljasemman soittoäänen niin ei pahemmin häiritse, vaikka jättäisikin soimaan...

Dogi89

Annan sen aina olla mukana kalassa mutta vastaan aina tilanteen mukaan... voihan sitä rimpauttaa aina vaikka takaisin sille soittajalle
UL-kalastus on maailman toiseksi paras kalastuslaji perhokalastuksen jälkeen!!!

Joutilas

Kyl se aina on mukana, mutta se on aina äänettömällä...

KalaKaapo

Pakkohan tuohon on vastata, muuten porukka hermostuu ja lähtee etsimään. Äänet pidän aina kalastusreissulla päällä, sillä yleensä keskityn niin täysin kalastukseen, etten edes huomaa värinää.
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

Nimimerkki

Kyllähän siihen tulee aina vastattua, senkin takia, että jos jollain on vaikka jotain tärkeää asiaa.

Putte

Itse taidankin kuulua selvään vähemmistöön, koska itsellä kännykkä ei ole ikinä muka kalareissuilla. Sen verran olen oppinut inhoamaan sitä pärinää ja pirinää, että känny jää kotiin.

Jani2

OIkeastaan itseäni ei ärsytä niinkään oman kännykän pirinä, vaan jonkun toisen kalastajan. Se ärsyttää, kun on itse päässyt käsiksi luonnonrauhaan, niin lähettyvillä olevan kalastajan kännykkä alkaa soida. Samasta syystä omanikin on äänettömällä. "tee niin muille, kuin haluat muiden tekevän sinulle" kuuluu sananlaskukin sanovan.

Lähinnä kännykkä ärsyttää perhokalastaessa. Jos taas olen esim. ongella ja varsinkin merellä, niin ei siinä mitään luonnonrauhaa haetakkaan. Joko tapetaan kalastusintoa tai sitten vaan on tarkoitus saada kalaa..
Ensin välähtää ja sitten korjataan jäljet.

SledgeHammerFIN

Ottaa nuppiin koska 90% puheluista tulee juuri kalareissulla ollessa, ja suurin osa niistäkin puheluista on ihan paskanjauhantaa :twisted:
Hauki hommissa: Haspeli: Shimano CX 4000, Shakespeare Ambidex 8,5", 0.15mm punottua, Flambeun 3 tasoinen pakki aina mukana.

jaba88

No kyllä yleensä vastaan kalassa kännykkään koska jos ei vastaa niin se soittaja soittaa kohta uudestaan niin pääsee vähemmällä kun vastaa.

Mutta olen myös huomannut että yleensä puhelin soi silloin kun on juuri heittänyt vieheen ja se läsähtää vedenpintaan tai kun perkaa kalaa ja kädet on ihan suolien limoissa niin pitäis vastata puhelimeen. :x

Venne

Kännykkä on kyllä mukana, mutta yleesä äänettömänä ja ilman värinää.
Sitten kun pidän taukoa, niin silloin saatan katsoa, että onko joku kaipaillut.

-escorvet-

Minua ärsyttää tosi paljon, jos soudan lappuja ja on kova juoksutus käynnissä...Menee lasku pilalle/jää helpolla pohjan puolelle  :(

marabou

Kyllähän se puhelin on aina mukana ja on siinä vielä äänetkin.

Ei sitä tärinää välltämättä tunne.

-Juuso-

Mukana yleensä aina on, mutta enpä siihen aina vastaa paitsi jos mamma tai joku kalakaveri sattuu soittamaan. Se on kyllä kumma ainakin mulla, kun se alkaa soimaan melkeen 40% aina kun  on kala kiinni. Yleensä silloin en anna sen  häiritä vaan keskityn kalastukseen. Se on kyllä hyvä keksintö niissä puhelimissa se vaimenna näppäin, jos et halua vastata ja etkä viitsi lyödä luuria korvaan niin ei muutakun vaimenna. Eipä tarvi niitä iänikuisia piipatuksia kuunnella... :D

Reaper

Yleensä kalalla ollessani pidän kännykkäni äänettömällä tai pois päältä ja itse jos on asiaa muille, silloin käytän sitä.
"Keijol ei oo rahaa, mut Keijoln kauhee käsi"

exalted

äänet on niin että piippaa kerran. Tiedän koska on soitettu ja kun on aikaa niin soittelen takaisin ihmisille. Yleensä kun pitää muutenkin tauon vaikka eväiden syöntiä varten.

hege87

Itelläni on kännykkä harvemmin mukana, kun mennään usein serkun kaa kalaan ja sil on se aina mukana. Jos yksin lähen kalaan ni täytyyhän se känny mukana olla, tosin äänettömällä.
^Hege87^

hauki_friikki

Quote from: Dogi89Annan sen aina olla mukana kalassa mutta vastaan aina tilanteen mukaan... voihan sitä rimpauttaa aina vaikka takaisin sille soittajalle

Sama täällä
Siellä maha missä painitaan

kalastaja86

Vastaan aina koska sieltä saattaa soittaa iskä tai äiti. muuten jos ei soita iskä tai äiti ni harkitsen että vstaanko vai painanko punasta luuria.
Just a Fishing Man....

Cordon -Mikko T-

Vastaan aina vaikka välillä puhelun on saanu lopettaa keskenkaiken uistelutilanteessa.. Viime kesänä olin haaviimassa 2,5kg:n taimenta kun puhelin alko soida ja täytyy sanoa että oli mukava vastata kun setä.
Kalastakaa järjellä, älkää ylimielisyydellä, ahneudella on kuuluisa loppu!

HalDi

Kaksi sääntöä; perhokalastuksessa kännykkäkielto, luuri vaikka pois päältä ja jätetään rannalle vallan. Muuten, esim. heitellessä ja veneellä liikkuessa hands free ja automaattivastaus. Se on ehdoton. Ei tartte jättä vastaamatta puheluihin. Mökkeilemässä ollessa on usein hallintoelimet mökillä tekemäs ruokaa ja soittavat vaan sitten, kun on ruoka valmista ja soutelen silloin siitä mökkirantaan.

Jotkut sanoo hands freen käyttöä teinimäiseksi puuhaksi, mutta mä ottasin sen mieluummin ihan käytön kannalta. Meillä on oiva keksintö, miksi ei käyttäs sitä? Vaikka soutu-uistelussa eräs kaveri tapas ihan mielivaltasesti soitella mulle kuulumisia sillon tällön. (kolme vuotta sitten muutti ja sitä ennen oltiin samalla luokalla yläasteella) No, arvatenkin tämä kaveri täysin tietämättään soitti aina, kun mä olin järvellä vastatuuleen soutamassa ja nilsua vetämässä. Siinä jäi kalat saamatta siltä ajalta, ku piti puhelimeen puhua, jotenka kädetvapaa on kuin tehty näitä varten. Kädetvapaalla ei tartte eväänsä heilauttaa, puhelin vastaa itte puheluun ja sen kun alkaa puhua vaan.

Loppukaneettina todettakoon, että meikäläiselle tulee kyllä hyvin vähän puheluita loppujen lopuks, joten ei suoraan sanoen häiritte minkään sortin puhelimen pirinä. Se on täyttä totta, että vaikka joku kalakaveri, jolle joku soittaa koko ajan, vaikka tyypin ikävöivä tyttöystävä, on välillä ärsyttävää. Kalaan mennessä pitäis rauhottua ja keskittyä olennaiseen. Tässä tapauksessa ei luureihin lukuun ottamatta puhelimen todellista tarvetta.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

Shamaani

Onhan tuo mukana ja tulee vastailtuakin, jos ei ihmempää tapahtumas. Eipä sitä satu monikaan soittaa, kun olen kalassa.

Pohjolan äijä

NO EN VARMASTI VASTAA, JOLLEI SOITTAJA OLE POLIISI TAI LÄÄKÄRI.... :idea:
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle EI!