Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Onko koolla väliä? (avokelat) ;)

Started by thefisherking, July 30, 2004, 22:00:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

thefisherking

Olen aikeissa ostaa tuon paljon kehutun Shimano Solstacen vanhan rikki menneen City-Market- Shakespearen tilalle. Mietityttää tuo kelojen koko, saatavilla on kokoja 1000 (ilmeisesti UL- koko), 2000 ja 4000.

Oma käyttöni tulisi ainakin tänä kesänä hyvin pitkälti olemaan heittokalastusta keveillä vieheillä, kuten lipat, jigit, pienet lusikat ym. Siimaksi ajattelin tuota Firelineä luultavasti 0.18 paksuisena. Vapa on 240 cm Shimano Catana.

Lähinnä mietityttää että onko järkevää ostaa tuota 2000 mallia selkeästi pienemmän siimatilavuuden kustannuksella verrattuna malliin 4000. Onko esim. koilla 2000 ja 4000 selkeä ero heittopituuksissa/heittomukavuudessa heitettäessä keveillä vieheillä vai onko kyse vain siitä että kelat on suunniteltu sopimaan siimataloudellisesti parhaiten tietyn paksuisille siimoille?

Onko esim. 4000 mallin kanssa todellakin vaikeampi heittää jollei puola ole oikeaoppisesti täytetty (esim. käytettäessä ohuempaa siimaa) ?

Ehkä vain n***in pilkkua mutta opiskelijan rahat on vähissä ja oikeanlainen kela olisi saatava.  :wink:

SledgeHammerFIN

Osta 2000, koska se riittää vielä hyvin kunnon vavan kanssa taimenten ja haukienkin kanssa. 4000 on mielestäni mun mielestä kohtuu turha koko, koska 2000 sarja ajaa saman asian. Mutta on huomattavasti keveämpi
Hauki hommissa: Haspeli: Shimano CX 4000, Shakespeare Ambidex 8,5", 0.15mm punottua, Flambeun 3 tasoinen pakki aina mukana.

Niko Juntunen

Mulla on aenahi 240cm Shimano catana ja 4000RG Solstace ja hyvin on hauenkalastuksessa pelannu. Paitsi kela joutu kerran takuuseen... Mutta hyvä se silti on.
joo...