Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

korvensuunkoski

Started by kemo74, August 01, 2004, 19:12:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kemo74

onko kukaan käynyt siellä millanen paikka on

jami

on hyvä paikka,kirjoja ja taimenia löytyy,usein nappaavat kovasti/rajusti!!

lisäksi siel on hienoa maisemaa ja kalastaa saa usein rauhassa  :oops:
Jatketaan....

Lärvi

Missäs tuo kyseinen paikka on?

kemo74

Torro

Tämän aiheen nostaminen ei varmasti ketään hyödytä, mutta kirjoitan kuitenkin kun kys. koski kuitenkin kuuluu vakiopaikkoihini.

Eli Korvensuunkoski on sijaitsee Mynämäen keskustasta noin 10km Vehmaalle päin. Se on Laajoen suurin koski ja ainoa merkitty viehekalastualue. Lupia saa Mynämäen keskustan SEO huoltamolta.
Kirreä ja taimenta laitetaan keväällä muutaman kerran vedenkorkeuden salliessa sekä syksyllä jos vettä riittää.

Vesi on verrattain kirkasta, varsinkin pidempien sateettomien kausien aikana. Kesäisin vedenpinta laskee roimasti kun padolla juoksutus lopetetaan.

Itse olen aina heitelly perholla ja tänä vuonna saaliiksi yksi 40cm taimen. Lisäksi olen karkuuttanut yhden taimenen ja kaksi kirjolohta. Kirjot purevat räikeitä leechejä ja taimenilla kannattaa tarjota pienempää purtavaa. Samaten kirjotkin mieltyvät pienempiin perhoihin kun istutuksista on vierähtänyt muutama viikko. Uistimista en osaa sanoa mitään, mutta vaappuja olen nähnyt käytettävän. Samoni olen myös löytänyt koskesta useita räikeitä taimenvaappuja.

Heti istutusten jälkeen paikalliset nostavat 2/3 istutuserästä ylös piittaamatta saaliskiintiöistä. Varsinkin padonkuohuista ja montusta vedetään mato-ongella kallaa silmittömästi. Siinä ei tietenkään saisi kalastaa, mutta valvonta on vaatimatonta. Itsekin joskus siinä uitin perhoa ja koko ajan oli taimen tai kirjo kiinni.

Istareita valuu tietenkin jokea alaspäin mereen asti, mutta niitä jää myös alempiin pikkukoskiin joissa saa kalastaa valtion kalastuksenhoitomaksulla + lääniluvalla. Sieltä niitä on helppo pyytää mato-ongella

Täydennän sitten kun olen pirteämpi

- Torro
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

THR

joo tällä joella on tullut kalastettua myös paljon viime keväänä/kesänä. Haukia joessa vilisee paljon, myös isojakin jotka varmasti harventavat joen taimenia ja kirjolohia. Myös isompia ahveniakin on joesta tullut. Itse enimmäkseen kalastelen joesta sitä haukea koska sitä isoo yritetään ja tullaan taas tulevana kautena yrittämäään.

Punssi

Saako Laajoen muilla alueilla kuin Korvensuun koskella kalastaa pelkällä valtionluvalla ja hoitomaksulla, vai tarviiko olla se (täälläkin mainittu http://www.lskalastusalue.net/kalastus.html ) korvensuun kosken erikoislupa.

Torro

Laajoen pienemmille koskille ei tarvita muuta kuin se läänilupa ja valtion kalastuksenhoitomaksun hoitaminen. Vasta kuitenkin kuulin että ne pienemmätkin kosket olisi määritelty "lohi- ja siikapitoisiksi virtavesiksi" eli niille ei saisi mennä kalastamaan.

hd-dvd

Nostetaanpas.

Alkaa tuo Halinen päivästä toiseen kyllästyttämään, niin voisi käydä uusilla pelipaikoilla. Onko korvensuunkoskella ketään käynyt vähään aikaan ? Kannattaako tuonne ylipäätään mennä ? Lupia ilmeisesta saa jostain SEO:lta. Löysin tämmöisen hinnaston:

6e/3h
10e/2 lupaa
60e/kausi

Pitääkö edelleen paikkansa ?  Onko vesi maitokahvia ? Onko grillauspaikkaa ?  Perhovinkit ?

:D Siinä muutama hassu kysymys, toivottavasti joku tietää vastauksia. Ei tahdo netistä oikein löytyä tietoa kys. paikasta (todettu noin 30sec kestävällä googletuksella..)

Muutenkin asiallista keskustelua koskesta.

Torro

Moro

En suosittele menemään nyt mutta syksymmällä kokeilun arvoinen paikka. Nyt kesällä vesi virtaa (jos virtaa) pienenä luiruna. Viimeviikolla kävin ja pilkkivapa olisi ollut käytännöllisempi välinen kuin 9´ perhovapa.
Paikan ongelma on tankkiautosta riippuvaisuus, paikalliset onkivat hyvin nopeasti joen puhtaaksi mato-ongilla vaikka se kiellettyä onkin.
Korvensuu on kyllä kaunis paikka josta paremmalla valvonnalla saisi paljon mielyttävämmän

Ite olen käynyt kaksi kertaa tänä vuonna. Alkukesästä tuli yksi kirjolohi ja viime kerralla vain alle 20cm taimenen penikoita. Viime vuonna haavissa kävi 2 taimenta ja 3 kirreä.

Kysymyksiisi:

1. Lupakäytäntö on muuttunut. Nykyään myydään 12h lupia kiintiölupina (1kala/päivä) 10e ja c&r-lupia 6e. Vuosiluvat 60e/80e

2. Veden väri on "kirkasta" verrattuna muihin Lounais-Suomen jokiin. Ei ollenkaan mudan väristä vaan humuksen värjäämää.

3. Grillauspaikka on, mutta ymmärtääkseni sen maa-alueen omistaja vaihtui ja grillauspaikka on toistaiseksi pois käytöstä( neuvottelut).

4. Silloin kun kalaa on, se ottaa erivärisiin liitseihin hanakasti mutta itse käytän mieluummin kuulapupaa tms edes vähän pienempää perhoa ihan muodollisista syistä. Parempia vinkkejä saa perhomiehiltä kun liivin rintamuksessa ei paista vain pinkit liitsit.

Lykkää yyveetä jos olet menossa niin kattoo jos sitä kerkiäisi itekin jutustelemaan. Nautelankoskea suosittelen myös jos Halinen alkaa tympiä. Siellä ei törmää ählämeiden onkikekkereihin ja siellä käy paljon mukavaa porukkaa ja saa hyviä vinkkejä  :wink:

FishFrank

Kävin kesäkuussa kokeilemassa muutaman tunnin. Saaliksi tuli yks ahvenen arviolta 100 g. Ei ollu juurikaan muita kalastajia. Jalommat kalat oli ainakin iteltä hyvin kadoksissa vaikka tarkasti kalasteli, taitolaji. :wink:

jakedog

Itte aloittelin koskikalastusurani edellispäivänä, juurikin tällä koskella. iski kuin sika limppuun, saa jäädä rannikon hauet nyt rauhaan kokonaan  8-) Tosiaan kaksi reissua tehnyt korvensuulle, 7-8.10 2010 ja veden yläpuolella käytetty 3 kirreä, 1,3- , 1,5- ja 1,85 kiloiset. Näitten lisäksi pieni taimen, n. 15 cm. lisäksi 4 karkuutusta (merivedessä uitettu koukku, auttoi kummasti kun vaihtoi uuteen :D ), pari seuriota ja yksi huti-isku, näköhavaintoja kirreistä reilu 30 näillä reissuilla. kaikki 3 cm floating rapalalla, värinä oranssi. Vesi on melkoisen alhaalla. Kalaa ainakin on. jopa luvat tarkastettiin, positiivista :)

Edit: kaksi pienempää kirreä jatkaa elämäänsä koskessa edelleen :)

Salone

Tuonne pitää kyllä päästä heittelemään kesällä, vaikkei luvat kovin halpoja olekaan. Jos saisi vaikka ekan taimenen/kirren. Ja jos oppisi heittämään perhoakin. Spinfluugaa tietenkin voisi kokeilla.

Torro

Quote from: Piisami on February 20, 2011, 15:05:32
Spinfluugaa tietenkin voisi kokeilla.

Sen voit samantien jättää kokeilematta, säästät omia ja kanssakalastajien hermoja. Ei tule onnistumaan noin pienessä rännissä ja heikoilla virtaamilla.

Salone

Ok, no onneksi nuo perinteiset perhovehkeetkin löytyy.

virve.li

Hei heittelijät,
otattehan tänä keväänä huomioon, että alueella on nykyään yksityisiä piha-alueita joilla liikkuminen on kielletty.
Karttaa tullaan päivittämään keväällä kalastusalueen osalta.

jakedog

liekö kyseessä tämä "ensimmäisen" sillan vasemmalla puolella olevat töllit? kutistuu kalastettava alue melko pieneksi, kun otetaan huomioon elokuusta toukokuuhun saakka oleva kahluukielto.