Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Uistinjahtiin

Started by tammerkoski, August 06, 2004, 08:46:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tammerkoski

Niin eli onko kukaan saanut mieleensä että Lähtis sukeltelemaan johonkin järveen ja etsisi uistimia?
''Kalastus suomalaista elämää''

poka

Mun serkku poika sukelteli viime kesän pitkin koskia ja keräsi sieltä valtavan määrän uistimia joita sitte myi hyvään hintaan...

-Juuso-

Mitenkähän tuo sujuu snorkkelin ja uimalasien kanssa. Näkyykä uistimet?
Ois kyllä mielenkiintosta puuhaa..  Vieheitä kyllä lepää varmaan satamäärin järvien ja jokien pohjassa.  Tuosta tuli muuten mieleen että mulle kerrottiin kerran semmosta juttua että joku oli suosittujen uistelukisojen aikaan heittänyt vanhan hetekan suositulle uistelu paikalle ja oli käynyt seuraavana päivänä keräämässä uistimet pois.Varmaan ihan hyvä pyydys... :D Melkeen tekis mieli ite koittaa mutta ei ihan viitsi... On se vaan niin  pirullista kun se oikeen hyvä ottipeli jää pohjaan.

jaba88

No ainakin mulla jäi uistin pohjaan humuspitoisessa tummassa vedessä,tosin volframin oranssi ja siimakin katkesi sitten lähdimme epätoivoisesti veneellä täh6ystelemään että missä näkyisi sitten yhtäkkiä äkkäsin sen n.2m syvyydessä ja nostin airolla ylös.
Oli jäänyt kiinni jonkun pissapään järveen heittämän autonrenkaan kylkeen :evil: .

JD87

Joella olen käynyt sukeltamassa ja olen löytänyt n.500 uistinta. Paras löytö on semmonen valtava siimasumppu jossa oli n.150 heittopainoa ja samanverran uistimia. Sitä en tosin sukeltamalla löytänyt, vaan kahlaamalla, silloin kun joella oli juoksutus minimissään. Piti irroittaa puukolla pohjassa olleesta tukista (onneksi oli avuliaita kavereita).
 Snorkkelilla, maskilla ja räpylöillä olen pärjänyt tähän asti. Tänä vuonna ei ole oikein päässyt sukeltamaan, kun vedet ovat olleet ennätyskorkealla, niin kuin kaikki varmaan sen jo tietävät.
Kaksi vuotta olen itse uistimia snorklannut.

hege87

Turun Sanomissa (5.10.2003) oli artikkeli Juha Penttinen nimisestä miehestä, joka sukeltelee uistimia.  Vuonna 2002 äijä sukelteli koskista 1420 uistinta. Aika kova äijä. Artikkelissa myös sanotaan, että kaikki löytämänsä uistimet hän pistää myyntiin.

"Kauppa syntyy myös netissä, missä Penttisellä on omat sivut uistimista kuvineen ja hintoineen."

Ite en oo ainakaan kyseistä sivua löytänyt, mutta jos joku on niin pistäkääs linkkiä, kun olis ihan mielenkiintosta nähdä mitä kaikkii sieltä löytyy.
^Hege87^

jaba88

Tästähän oli juttua ERÄ TULILLA ohjelmassa torstai iltana (vissiin).
Siinä se äijä sukelsi snorkkelilla ja UIMAlaseilla.
Ja uistimia löytyi.

tammerkoski

oi siinäkin harrastus mennä ettii uistimia ainakin rahaa säästyis ja aika paljon
''Kalastus suomalaista elämää''

TIIMU

Mäkin oon ajatellu jos menis vähän sukelteleen koskiin jos sais vaikka vähän uistimia. :)

TIIMU

Millasilla varusteilla te sukellatte ihan uikkareilla ja  snorkkelilla vai?