Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Itse rakennettuja uistattelutarvikkeita

Started by jaba88, August 11, 2004, 10:03:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaba88

Eli tuli mieleen että mitä kaikkea sitä voikaan itse uistatteluun rakentaa.
Itse olen tehnyt veneeseen vapatelineitä,vaappuja ja plaanarin.

Mutta vielä olisi aikeissa rakentaa syvääjätakila 4x4"lankusta ja terästangosta ja takilakuulaksi vaikka uudenvuoden valetut tinat,siis sillä lailla että sulattaa ne uudelleen ja kaataa muottiin.

Mitä muut ovat tehneet ja aiotte tehdä?

Joutilas

Oon tehny hankaimen reikiin laitettavan vapatelineen 5 vavalle, 2 pikkutehi plaanaria ja yhden itte suunnitellun pikku-plaanarin ja sitten vielä vaappuja ... :P

jupeko

oisko kellään mitään takilan rakennus ohjeita?

hesep

Kyllähän noita on tullut rakenneltua, pikkuplaanareita, vapatelineitä, takiloita.
jupeko: En nyt jaksa tänne alkaa takila ohjeita vääntämään, mutta pienen vaivannäön jälkeen tuolta löydät, ei nyt ole valitettavasti suoraa linkkiä. Mene www.kalastus.comiin ->sieltä viritykset ja rakentelu -> sieltä haet Arkisto 2004 -> keskusteluista pitäisi löytyä aihe: Takilan vinssi

Sieltä löytyy kuvia ja juttua omatekemästäni yksilöstä. Nyt näin yhden kauden kokemusten perusteella en ole muuta parannettavaa löytänyt kuin tuo kärkirissa, se on liian heikko ja vaijeri pääsee putoamaan rissapyörältä liian herkästi pois (Nyt on uusi rissa hommattuna, joten sekin ongelma hoidettu)

Iiro

:twisted:  >Olen tehnyt vapatelineitä,vaappuja,peltejä,painouistimia,painoja ja täkyrakseja! :twisted:

time

Olen tehny takilan,tai jo neljä kpl itseasiassa,kaikki erilaisia,mutta hyvin toimivia rosterista ja muovista.Vaappuja myös,sekä peltejä ja takilan kuulia teräksestä.Takilat olen tehny veneen mukaan sopiviksi.

KatchU

Jos jollakulla olisi antaa ohjeet "toimivaan" siimanlaukaisimeen niin olisin kiitollinen. Kun täällä kotipuolessa tuo saatavuus on vain 5 kpl pusseissa ja tarvitsen yhden.

Jesse90

Mitä käytätte takilassa naruna jos vaijeria ei ole saatavilla.

Järväri

QuoteMitä käytätte takilassa naruna jos vaijeria ei ole saatavilla.

Paksu monofiili tai kuitusiima menee, mutta siiman on oltava kestävää! Tuolla tietoa :arrow: http://www.vetouistelu.com/aarrearkku/takila/takila.htm

-FINLAND-

oon tehny Vapatelineen,ankkurin,ja kannettavaan kaikuluotaimen anturille säädettävän telineen,sopii ny kaikkiin venemalleihin,asennus kestää vain 30sekkaa,ei tarvi pelleillä imukupilla enään

Zounatan

Veneen laitaan kiinni puristettava vapateline tuli tehtyä viime syksynä koulussa.

marchi

Mistä saisi ohjeet/nettikaupan mistä voisi hankkia semmoisen vapatelineen, jossa on monta paikkaa vavoille. Eli niitä kaaria mitä usitelu veneissä näkee, ja niitä takana olevia kaaria...

Hemphöö

Quote from: marchiMistä saisi ohjeet/nettikaupan mistä voisi hankkia semmoisen vapatelineen, jossa on monta paikkaa vavoille. Eli niitä kaaria mitä usitelu veneissä näkee, ja niitä takana olevia kaaria...

Tarkoitatkohan nyt Targakaaria? Sikäli mikäli oikein ymmärsin tämän sivun, tekee ilmarinvene oy kaaria ihan mihin veneeseen vaan.. Mutta voin olla väärässäkin.

http://www.ilmarinvene.fi/Varusteet/varusteet.htm

Itse olen rakentanut veneeseeni hankaimiin kiinnitettävän vapatelineen kahdelle vavalle, tulossa ehkä enemmän paikkoja vavoille, sekä kaikuluotaimen anturin telineen että myöskin luotaimen näytölle paikan.
-Ei niin pitkää yötä ettei aamu tulisi-

Mika69

Moro

Onpa tuota jotain tullut rakenneltua:

Plaanarikelat
Plaanarikelkat
Laukaisimia
Vapatelineitä
takilan kääntöpöydät

Seuraavana on vuorossa uistelupainojen teko.

-Mika
Kalastus on parasta, mitä mies voi kokea housut jalassa!

Anonymous

Kyllähän niitä on tullut askarreltua:

Takila
Takilan kuulat
Plaanarikelat/telineet
plaanarikelkat
kaiunanturin teline
erinäisiä vapatelineitä
targakaari

Vähän kun itse näprää niin säästää aika hemmetin ison summan, hyvänä esimerkkinä nuo plaanarikelat. Ihan yhtä hyvin toimii vermeet kuin kaupasta ostetutkin. Omatekoiset ehkä aavistuksen häviää esteettisyydessä kaupan vehkeille (tämäkin johtuu omasta laiskuudesta).

Eräjormat

noohh.... mie oon säpertäny vapatelineen ja vaappuja... en oo muuta jaksanu tehä...:D
enkä varmaan osaakkaan...:wink: en mie kyllä yhellä pikku joella tartte mitään plaanareita tai takiloita...:D
SaaMamiES!!! :wink:

käy reenistä ku vetää kalaa sen minkä jaksaa...

kettujätkä

No itse olen tehnyt mato-onkia, vapatelineen ja nostokoukun, kaikki ovat hyvin toimineet..
nyt tää hauki huilaa.. nyt myös mie huilaan.. :D

Peksim

Pikkuplaanareita ja vapatelineitä tuli tuossa vähän aikaa sitten väkerrettyä pari kappaletta kumpaakin.
"Elämä edessä tukka takana"- Marko Kiprusoff