Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

mitä perhoa harrille syksyllä

Started by perhostaja, January 15, 2005, 20:54:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

perhostaja

olen itse miettiny että mitä perhoa sille harjukselle syksyllä pistäis....käykö sille aina se sama red tag vai tuleeko jollaki toisella paremmin....

Anonymous

itse olen saanut harjuksia kuulapupalla jonka runko on räikeen vaaleen vihree ja vähä ruskeeta, mutta vuoden aika oli kai kesä... mutta kannattaa kokeilla kuula pupia :lol:

¤JJ¤

kannatta kokeilla ZULU:n väristä superpupaa pintakalvossa viistäen... reilu rasvaus :!:  :!:
punainen pyrstä villalangasta, musta runko ja runkohäkilä (leikattuna superpupa-tyyliin)

Pupanahka

Pienet streamerit käyvät myös hyvin syksyllä.

Anonymous

Quote from: perhostajaolen itse miettiny että mitä perhoa sille harjukselle syksyllä pistäis....käykö sille aina se sama red tag vai tuleeko jollaki toisella paremmin....

Itse kalastan harjusta syksyllä vain pintaperhoilla.
Harjus ottaa pintaperhoon aktiivisesti, niin ei silloin kannata uppoperhoa heittää.  Toimivia pintureita ovat olleet pienet  12-14# koukkuun sidotut päivyrit, vesiperhoset, ja superpupat. :wink:

korkki

Perhot mitä syksyllä kannattaa käyttää riippuu aivan paikasta missä kalastat . Esim. II-joella olen kalastanut aina jäiden tuloon saakka ja perhot kyllä vaihtelevat sään mukaan aika paljon . Jos sattuu lämmin päivä niin jotain kuoriutumisia todennäköisesti tapahtuu ja silloin saattavat pienet kaksisiipisjäljitelmät olla kova sana myö Klinhämerit  pienissä koossa toimivat varmasti ( yleensä kuoriutumis ajat ovat tuollaisia hätäisiä parin tunnin tapahtumia ). Jos ilma sattuu olemaan kylmempi niin suosittelen kyllä kalastusta syvempää . Vihreät larvat kelpaavat aina myös pieniä streamereita kannattaa kokeilla , myös painojen kanssa , eikä ne red tagit ja zulutkaan mitään huonoja vaihtoehtoja ole . Kannatta selailla vanhoja PPK ja PK lehtiä niistä löytyy reseptejä ja vinkkejä myös syksyiseen harjuksenkalastukseen .