Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Harmaa ahven?

Started by --PROFESSOR--i, August 21, 2004, 07:59:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalakaveri

itse olen saanut punaisen ahvenen virvelillä monta kertaa :P

UnLimited

ei oo harmaata taikka punaista ahventa osunu kohdalle mutta sinisen ahvenen olen saanut soutu-uistelemalla. Iski violetti selkäiseen Kuusamo Wiseen.
"Ja tämä tarina on tosi"

Tosimies

ahven muuttaa väriään vesistön vuodenajan ja elinympäristön perusteella.... ihte oon saanu lähestulkoon sinisen ahvenen. kyyvedeltä oli muuten saatu kultaisen värinen kuha....

Hemulisoturi

Quote from: Tosimies on August 22, 2006, 18:49:29
ahven muuttaa väriään vesistön vuodenajan ja elinympäristön perusteella.... ihte oon saanu lähestulkoon sinisen ahvenen. kyyvedeltä oli muuten saatu kultaisen värinen kuha....
Niin oli juu. Lueskelin just vanhoja Erä-lehtiä niin siinä oli just tuo ko. juttu.
Pigmentit menny kaloilla sekaisin, siitä se värivaihdos johtuu.
Mutta tietenkin jos nyt vaikka on joku pikimusta lampi niin todennäköistä on että vedessä elää miltein pikimustija ahvenia.

Kurppa

Lähellä kaveriani oleva lampi on täynnä mustia ahvenia!

Yuz

Sain eilen Rymättylässä kilon hauen, jonka pilkut olivat tummempia kuin kylki itse. Vesi oli aika harmaata. Jäälle päästyään hauki alkoi muuttua vihreäksi! Pääsi sitten vapauteen, mahtoiko vaaleta taas... Taisteli kyllä kuin mikä!
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Haugi_94

Quote from: marabou on August 22, 2004, 17:26:52
En oo harmaata saanu mut melkein sinise kerran pilkillä.
Mä oon saanu ihan sinisen sären pilkillä...

Haugi_94

Quote from: Kurppa on March 12, 2007, 17:12:08
Lähellä kaveriani oleva lampi on täynnä mustia ahvenia!
ei oo ihmeellistä!

lohen pyytäjä

Nuoluanjärvestä tulee aina harmaita ahvenia johtuu siitä että vesi on niin tummaa.
Kalaan aina kun vain ehtii.;)

Juza_

Onhan sitä joskus harmaita pieniä ahvenia tullut. Mutta tuossa linkissä on ns. kultakala. Kuvan on ottanut filmikameralla Eero M. Lahden Vesijärvestä joskus -80. luvulla. Klikkaamalla vähän isommaksi.

SUURkalastaja jyväskyläst

Juu jotain pieniä harmaita ahvenia on joskus tullu mato-ongella.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

kalle

Itse olen huomannut, että joillakin tod.isoilla ahvenilla (pyhäjärvi/sorva) on ollut kaunis hopean harmaa väritys, toisaalta Tampereenpäästä samaa järveä (härmälä) on tullut oikein vihreitä, perinteisiä. Aurejärven isot ahvenet ovat olleet myös kauniin harmaita.