Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Miksi halveksitte kirjolohta?

Started by nxoni, September 09, 2004, 22:47:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nxoni

Niin, elikkäs kertokaa mikä vimma teillä on puhua p...aa kyseisestä kalasta?

Vaikka se on "istari"kala, niin onhan sitä istaritaimentakin joka puolella.

Eli yksinkertaisuudessaan en tajua sitä, että jos joku näkee palstoilla puhuttavan kirjolohesta, niin eiku heti laittamaan ikävää kommenttia kyseisestä kalasta..

Musta tuntuu, että tästä kirjolohien haukkumisesta on tullut joku muoti-ilmiö kalastus palstoilla..

joo, mutta näkemiin.

jaba88

Jos mä jotain halveksin niin sinua joka yleistät paskamaisesti kaikki palstan käyttäjät kirjolohen "haukkujiksi".

Kirjolohi on yksi Suomen voimakkaimmista kaloista ja sitkeimpiä taistelijoita eikä aina ihan helposti tavoitettavissa missä vesistössä sitten elääkin...JA TODELLA HYVÄN MAKUISTA.

Siis suurin osa kuitenkin näiden palstojen käyttäjistä ei "HALVEKSU" kirreä,mihin perustat nuo sun väitteesi että kaikki halveksuu kirjolohta,
jos näin on niin minkä helve*in takia sitä edes istutetaan lampiin ja järviin jos kukaan ei pidä sitä muuta kun roskakalana.

nxoni

jaaha, ja missä vaiheessa mä oon paskamaisesti mitään yleistäny??
mä puhuin niille ja ainoastaan vaan niille ketkä niin tekee..

Ja jos tarkkoja ollaan niin tehköön, mä vaan halusin ottaa asiasta selvää, että minkätakia asia on näin..

Quotemihin perustat nuo sun väitteesi että kaikki halveksuu kirjolohta
Missäs vaiheessä mä olen kaikista puhunu?

dumdidum.. äh...

Turo1

Se nyt vaan on saanut kalabroilerin maineen. Tavallaan siihen on ruokakalana kyllästytty, koska sitä tuputetaan pienimmissäkin lähikaupoissa muovipussiin pakattuna...
Kirjolohi sanasta syntyy mielikuva onkilammikoista ja taikinaravinnosta. Ainakin sellaiselle, joka on kerran maistanut "pullalohta"...

Vapaana jonkin aikaa kasvanut, luonnon ravintoa syöneenä, kirjolohi hakkaa maussa taimenen 15-0. Siimanpäässä antaa vastuksen siinä missä muutkin lohikalat.

Kaupan muovipussikirjot kiroan minäkin syvinpään suonsilmäkkeeseen!
Järvestä / merestä pyydettyä kirjoa pidän yhtä suuressa arvossa kuin taimenta.

SledgeHammerFIN

Se ei ole suomalainen kala, sen takia en paljoa anna arvoa kirjolohelle
Hauki hommissa: Haspeli: Shimano CX 4000, Shakespeare Ambidex 8,5", 0.15mm punottua, Flambeun 3 tasoinen pakki aina mukana.

nxoni

Asiallisii vastauksii.. kiitos.. toisin kuin asennevammaselta jabalta.. no mut anyway.. Enhän mäkään kyllä kaupasta kirjolohta osta, enkä lammikoilta sitä ongi.. Mielenkiinnosta tän threadin tänne laitoin, en aukoakseni päätä.

määä

Mielestäni kirjolohi on erinomainen ruoka kala. Sen pyytäminen ei välttämättä ole kaikkein vaikeinta, mutta se on usein rautainen taistelija.

--PROFESSOR--i

Kirjolohi on mielestäni erittäin maukas ruokakala.Kova taistelijana ja hyvä kala muutenkin.
MADE in Finland...

jaba88

No varmasti jos joku tarkoituksella mollaa kirreä niin suuri syy siihen on se että ne ihmiset  ajattelevat että se vie elin tilaa luonnon varaiselta taimenelta ja tammukalta,ainakin joskus jossain luin artikkelin tämmöisestä näkökulmasta...