Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Rapala CD:n väri

Started by heittokalastaja, September 04, 2004, 19:28:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

heittokalastaja

Mikähän mahtaisi olla pyytävin väri Rapalan CountDownille? En kalasta missään koskessa tai joessa, vaan esim. Vesijärvellä ja Turun saaristossa. Voitte kertoa myös pyytäviä Magnum värejä samoissa paikoissa kalastaessa. Ja kumpikohan olisi kannattavampi, kelluva vai uppoava Magnum? Onko näillä kalastaessa kovin suurta eroa?

k@rra@

Tumma vai kirkas vesistö?
Mille kalalle?
Syvä vai matala?
Ha-Ve on hyve.... www.have.fi
Sanokaa Lotto kun haluatte kirreä!!!!!
www.trabucco.it   www.sensas.com
www.seniorivaappu.fi

jaba88

No eiköhän Turun saaristossa ole melko kirkas vesi,
(kävin kesällä siellä kalassa) ja mm. rapala magnum FT on hyvä vehje,
itselläni kelluva versio ja onhan nuita nilsu invinsiblejäkin kehuttu kuin myös bomberia.
Ja nämä olivat ehdotukseni hauelle ja kuhalle.
Jos olet tosiaan nuista kaloista kiinnostunut niin pistä vaikka googlelle joku asiaa koskeva hakusana ja käy suomenhaukiseuran sivuilla.

heittokalastaja

No mutta palataan nyt siihen CountDowniin. Eli olisiko esim. väri G eli Gold hyvä perusväri? Vai toimisiko vaikka punakeltainen GFR paremmin.

k@rra@

CountDowniin FT on hyvä yleisväri kuin GFR:kin.
Tietenkin kannattaa kokeilla toista ääripäätä(P ja S)
Ha-Ve on hyve.... www.have.fi
Sanokaa Lotto kun haluatte kirreä!!!!!
www.trabucco.it   www.sensas.com
www.seniorivaappu.fi

TaimenC

Jos yrität kalastaa haukea, niin magnumin värinä kannattaa kokeilla esim harmaata jossa on punaiset raidat itselläni oli kiinni siinä 3,0 kg hauki  :D

jaba88

No puhuin muista vieheistä siksi että en itse ole nuilla mainituilla countdowneilla kalastanut meressä paitsi olen hinannut sitä hopeista mustaselkäistä (N.9cm?) n.kilsan veneen perässä eikä tärpin tärppiä ja se sai riittää.
Miksi haluat juuri cd;istä väritietoja kun muutkin vaaput voi pelittää ja vieläpä paljon paremmin,No ihan sama mulle mitä uistimia haluat käyttää muuta ehdotin bomberia ja invinsibleä siksi että ne ovat melko kuuluisia meri saaliistaan.
Olet ilmeisesti kalastamassa rannalta heittäen vai?

kaivo

Quote from: heittokalastajaMikähän mahtaisi olla pyytävin väri Rapalan CountDownille? En kalasta missään koskessa tai joessa, vaan esim. Vesijärvellä ja Turun saaristossa. Voitte kertoa myös pyytäviä Magnum värejä samoissa paikoissa kalastaessa. Ja kumpikohan olisi kannattavampi, kelluva vai uppoava Magnum? Onko näillä kalastaessa kovin suurta eroa?
Mitähän kalaa tavoittelet? Yleispätevinä väreinä kokeilisin ainakin ambulanssia (GFR), ahventa (P) sekä musta-hopeaa (S). Sameassa vedessä näkyvät värit, ambulanssin ohella esim. Fire Tiger, ovat päteviä.

Mitä tulee itse Countdowniin, olen sitä mieltä että ko. vaappu on parhaimmillaan pienimmissä kokoluokissaan virtaavassa vedessä, ihan sen takia että vaapun uinti käynnistyy parhaiten vasta kovemmassa vastuksessa eli nopeassa kelauksessa / virtaavassa vedessä. Tämän takia olen ainakin itse taipuvainen käyttämään seisovassa vedessä hauelle herkemmin liikkuvia vaappuja, Rapalalta esim. Originalia ja Jointedia. Kysyit kelluvasta ja uppoavasta Magnumista; vaapun ominaispainoa olennaisempaa on mielestäni se, että käytettävä uistin ui kalapaikan syvyyteen nähden sopivalla syvyydellä ( =lähellä pohjaa).

TaimenC

Niin kuin edelläni joku mainitsi että harmaa ja punaiset raidat ovat hyviä.
Niin olen hänen kanssaan samaa mieltä! olen saanut sillä hauen joka ei mennyt ennätys haukeni yli, mutta pääsi kakkos sijalle eli 4,0 kg.