Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vapa mieltymyksiä...

Started by jaba88, September 05, 2004, 08:48:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaba88

Eli minkä pituisilla vavoilla tykkäät heitellä,jos pistetään luokittelut vaikka näin:                        Itselläni näin pitkä vapa:
Haspeli 1-12g            182cm                                Daiwa Strikeforce

Haspeli 13-30g          210cm *katkesi* nyt 180cm  Shakespeare  Synergy

Hyrrä   10-50g          270cm                                 Abu Pro Action

Hyrrä   50-___g        180cm          lähinnä turskan heittokalastukseen.

Umppari 1-15g            *en harrasta enää*

Umppari 16-30g          *en harrasta enää*

Eli vastauksia kehiin,Lasketaan sitten keskiarvo että mikä on missäkin luokassa suosituin vapapituus :) .
Ja voi myös pistää kommentteja pituuksien hyödyistä ja haitoista...

jaba88

Ei hemmetti tuosta tuli vähän sekavan näköinen,mutta koittakaa saada selvää...

k@rra@

10-30g shimanon 210cm alivio toiminu ihan hyvin
Ha-Ve on hyve.... www.have.fi
Sanokaa Lotto kun haluatte kirreä!!!!!
www.trabucco.it   www.sensas.com
www.seniorivaappu.fi

HalDi

Joo, mulla on haspeli 10-30 g 7' (210 cm) Shimano Catana AX

Oon tykänny tosi paljon. Hyvä, kestävä, kevyt ja komea vapa. Seittemällä erikoiskäsitellyllä yksijalkaisella vaparenkaalla, korkkikahvalla, vanhanaikaisella, mutta hyvin käteen sopivalla kelakiinnikkeellä ja uudenaikaisella liitoksella varustettu mörssäri. Sillä saa lentämään niin Meppsin ykköset, ku 28 g MinnowSpoonit. Kalasta saa aivan loistavan tuntuman tällä puutarhaletkulla.
En suostuis aivan heti vaihtamaan, jos sitä kysyttäis.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

jaba88

Ja yritin saada sellaisia vastauksia joissa on tuo edellämainittu "taulukko" eli nuo viehepainot ja kela/vapa tyypit en sellaisia vastauksia että mulla on se ja se vapa ja se on hyvä...
Mutta jos joku vielä viitsii vastata niin olisi hieno homma. 8)

Selenius

Hmm.. onhan noita kilkkeitä...
Tän hetken lempparit seuraavat
Daiwa Procaster-S 6,6´ jigien heittelyyn (päät 7-40g)
Gatti SRX 8,6´ itse rakennettu tanevapa 10-25g uistimille (suositus 7-17g)
Berkleyn Pulse 9´ 20-40g "yleiskeppi" raskaille taneuistimille, kevyempään hakestukseen, joelle laksun ja tanen lusikointiin...
Shakespear 8,6´ Pike Speciaali 30-130g haukiuistinten heittelyyn.
Daiwa PM10 10´ kevyempi spinflugavapa 20-70g punttien nakkailuun
Abu Majesty 10´ kevyempi spinflugavapa raskaille punteille 50-150g
Lawson Salmo 12´ spinflugaosastoa keskiraskaille punteille 40-90g
Ron Thompson Monterra 13´ spinflugaan ison kalan kiusaukseen 60-150g punteilla

Kaikki vavat hyrrävapoja koska millään muulla kelatyypillä en suostu heittämään enään. Sitten tottakai nippu kaikenmoisia vähemmän peliaikaa saavia vapoja 4-12´ väililtä.
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

Petri

Shakespeare ambidex 165cm 1-10g on tällä hetkellä ykkös vapani kaikkeen ultra kevyeeseen kalastukseen, varalla ron thompson revolution 150cm 2-8g.

Hauen kalastuksessa 7.5 jalkanen ambidex titanium 20-60g vieheille, ihan ok vapa vaikka onkin aika tunnoton 8 jalkaa pitkään kunnan quueniin verrattuna (poikkesi niinkuin oli odotettavissakin).

Noita sitten sovelletaan vähän kaikkii kalastus muotoihin...
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Harri_83

Seleniukselle!
Millaisia putkiperhoja uittelet kun ainakin vavoista päätellen harrastat aika paljon spinflugaa?

Selenius

Tossa artikkeleiden puolella (Spinfluga) on yhdessä kuvassa muistaakseni jotain mun sutejakin mukana. Aika paljon erilaisia tulee käytettyä, mutta suurin osa 4-8cm kettu- tai bucktailsiipisiä. Aika perus perhoja suurimmaksi osaksi, jonkin verran myös "Frödinin" mallien muunnelmia, hiukan fiiliksestä riippuen. Kaiken kaikkiaan hyvin laidasta laitaan...

Jos vois omalta koneelta liittää kuvia, niin voisin laittaa fotoa muutamista perhoista... Eipä taida vaan vieläkään onnistua?
Mikään muu ei ole elämässä tärkeää kuin kalastus. Eikä sekään nyt niin tärkeää ole.

Harri_83

Jeps!
Itekin oon tehny monennäköistä putkea, kun vaan kerkeis kokeilemaan kaikkia :)
Noissa kettusiipisissä oli hieman sellaisia ongelmia, että ne olivat liian takapainoisia koukun kanssa, kun en laittanut conea eteen(en ole vielä keksinyt miten sen saisi nätisti siihen sisäputken päälle, pitäs varmaan hommata isompia coneja tai sorvata sitä reikää isommaks).

Mitenkäs kannattaako noi bucktail siivet sitoa ympäri vai yhdelle puolelle?