Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Ahventa jigi - perhoyhdistelmällä, oottekos koettanu?

Started by Anonymous, October 01, 2004, 07:29:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Ahventa ei tuntunut tulevan, joten iski kauhia yleis kyrsintä päälle. Ei sitten muuta kun kalastuskauppaan ja perhon teko vehkeiden (teko) osto. Tämän jälkeen jumalaton hämminki päälle ja sitomaan kutosen koukkuihin kelluvia "perhoja". Sitten kalaan uudelleen ja kelluva perho hätäisesti kiinni jigiin pienellä tapsilla ja jumaleissonit. Assua nousi sekä jigillä ja perholla. Kannattaa koettaa. Kaikkine tykötarpeineen kokeilu tuli maksaan tollaset 40 Eetua. Jatkossa ko. viritys saa lisää peliaikaa. Samoilla vehkeillä on myös äärettömän hyvä tehdä jigipäähän liitsejä ja korjata tasureiden pyrstöt talvella.

edit: tarkensin vähän otsikkoa...

jaba88

olen joskus ahven apajan päällä pelkkää perhoa pinnassa pomputtanut ja on sieltä pari appuraa tullut ylöskin,kumman huonosti tarttuvat esim.vilkkuihin verrattuna,varmaan siksi että ahven oli tottunut pinnan alla olevaan ravintoon ja otti varovaisesti perhoon ja useimmiten sylkäisi pois.
Mitä perhoja olet itse käyttänyt?
Mulla toimi parhaiten itse sidottu red tag.

Anonymous

Perhot eivät oo pinnassa vaan 20-30 cm pohjan yläpuolella killumassa tapsissa( Ei jää pohjaan ). Siitä, mitä perhoja käytän riippuu paljolti siitä millasia virityksiä on mukana. En siis tiedä perhojen nimiä.