Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Oudoin kala perholla??

Started by tuju-94, November 10, 2004, 19:48:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jani1982

Kyllä varmaan monelle oudoin kala on Merilohi tai aito luonnon taimen. Tai sitten se on niin outo, ettei ole veneeseen saakka tullukkaan.

¤JJ¤

noh... oudoin, minkä nimen tiedän, on varmasti lahna ~1kg, jonka sain Vihavuodelta loppuliu'usta... Espanjasta sain jonkun kummajaisen, mutten nimeä tiedä...  :cry:  :lol:

miikka

Tähän väliin on sanottava että käyn monta kertaa kesässä yrittämässä perholla eräässä merenlahdessa juuri noita särkiä, sivutuotteena tulee seipiä ja ahvenia. Nämät ovat hyviä perhostuskaloja joita ei pidä vieroksua.
Menkääpä alkukesästä sellaiseen vesistöön jossa on näitä kyseisiä kaloja ja samaan aikaan on mäkärien kuuumin kuoriutumis hetki. Siinä on jokaisen perhomiehen paratiisin tuntua.
Ja "roskakaloja" ei olekkaan!!

moijee

kerran sain simpukan järvestä :wink:

Eci

Jäämereltä joku simppu kun uittelin painolla putkiperhoo Hammerfestiin menevän sillan kupeella.
Ehkä otin, ehkä en!

Anonymous

n.3kg hauki nro.16 pupaan(koskesta) :shock:
Ovat hauet ilmeisesti ruvenneet vegetaristeiksi.

Anonymous

n.3kg hauki nro.16 pupaan(koskesta)???

Petri

Quote from: Anonymousn.3kg hauki nro.16 pupaan(koskesta)???

Mutta eiväthän pupat ole kasveja ?
Ratkaisu löytyy vastauksesta.

Anonymous

sain mateen peholla

heittäjä

lahnan ja kampelan oon saanu
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

-Mikke-

Njemmätiiä en mä mitään outoo oo perholla vielä saanu ku niin vähän oon kalastanu mutta ehkä tulevaisuudessa! :P  :P

genis

oiskoha elävä simpukka... paljo muutaki tullu mm. kenkä, vanha katiska, pyörän sisäkumi... ym ja melkein sain kuolleen majavan :D:D:D

Tonkeri

Njaa... Oudoin saalis mitä olen perholla saanut oli Sinisorsan poikanen, ei onneksi tarttunut kunnolla kiinni. Tapahtuma paikkana oli Kairijoki (Ylä-Kairi).
Perho oli joku uppoperho mallia en muista.
-----Tonke-----

Danhua

En nyt mitään erikoista mutta sain kerran hauen nro.14 uppoperholla.

Anonymous

joo..pentuna sain tostayhestä lähi joesta yhen villasukan virvelillä.. :D  Otti vielä punaseen lotto lippaan..perskules... :D

Anonymous

Floridasta sain joskus seallisen oudon ruskean pallokalamaisen mötikän uppoperholla. Tähän päivään saakka ei ole valjennut mikä kala oli kyseessä.

zeus

Varmaan oudoin kala mitä oon saanut on vimpa, koska en ollut enne sellaista nähnyt, sillä oli semmonen ihme paakku siinä nokas. Mutta kotona kun kattelin kirjasta niin huomasin ettei se mikään mutaatiokala ollutkaan, vaan kaikilla vimmoilla on sellanen paakku. :shock:
Sanokaa: "NILSU" kun haluatte haukea...

Anonymous

oudoin minkä olen päässyt näkemään on kaverini saama kuollut matikka nokisenkoskelta pari vuotta sitten ja vielä kovasta virrasta. Ehdotin perhon kuvaamista lehteen mutta ajatus ei oikein sillä hetkellä ottanut tuulta purjeisiin ...

mikko78

Itselläni oudoin kala tuli juhannuksena kuulapupalla... Lajia en tunnistanu koska oli niin pahasti mädäntynyt jo.....

Useinhan noita särkiä, ahvenia, salakoita, lahnoja ja haukia yms... saa mut onko kukaan saanut kiiskeä? Itse en ole saanut koskaa perholla räkäkiiskiä...
KALASTUKSEEN käytettyä aikaa EI vähennetä miehen elinajasta

Anonymous

Ei kummempia vaa hirveest koskest ahvenXD pieni ruskee ..........

Anonymous

Ei kummempia vaa hirveest koskest ahvenXD pieni ruskee ..........

Tinuri

Mädäntynyt kirjolohi, haavin havaksen sisällä. Tuo tuli kiventakusesta leechilllä.

Vaikka tämä ei tähän osioon kuulukkaan niin kerronpa hupaisan tarinan: Olimme aikoinaan ruotsissa suurilla harri- ja taimenvirroilla kalassa. Paikalliset oppaat olivat mukanamme, ihmettelimme ja kyselimme sitä sun tätä heiltä, kun kuitenkin oikein ulkomailla oltiin. Noh, porukan jäsenistä "vaappumestari" kysyi sitten ensimmäisessä paikassa ennen kuin heittoakaan oli tehty, että "Onkos täällä haukia". Oppaat nauroi makeasti ja höpisivät ulkomaan murteella toisilleen jotakin ja tokaisivat suomeksi, että "ei täällä kyllä mitään haukia ole!" ja jatkoivat hihittelyä ivallisesti. Noh kyseinen vaappumestari teki "ensimmäisen heiton ja heti puolitoista kilonen hauki kiinni...oli oppaat loppupäivän merkillisen hiljaisia. :lol:

Anonymous

oudoin saalini on 2,2 kg taimen :D se sattuu kohallee aika harvoin :D

jonkku

Yli kilone ja n. 50 cm lahna nro. 12 pupalla!
:lol:

fishingin man

oudoin kalani on ns. hybridi jonka sain painotetulla larvalla

Anonymous

PERHOSTELIA

Mun oudoin kala on saaristosta saatu peilikarppi tarttui haukiperhoon(painoi muuten 4kg)

Anonymous

hauen sain koskelta ei sinänsä ihmeellistä mutta se otti liitsiin en tiiä onko muut saanu liitsillä?

Anonymous

Sain kiisken perholla.Laskeehan sitä arvostusta varmaan se, että perho oli pilkkimorrin paikalla pilkissä mutta kuitenkin.

Jooseppi

QuoteUseinhan noita särkiä, ahvenia, salakoita, lahnoja ja haukia yms... saa mut onko kukaan saanut kiiskeä? Itse en ole saanut koskaa perholla räkäkiiskiä...
Joo onhan noita kiiskiä tullu nostettua.. sorvaa ,salakkaa, ahvenia sekä jokunen lahna ja kiiski nousi mökiltä perholla kesän kuluessa.. Ei niin outoja kaloja mutta niinku sillee :roll: