Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Hyvä ahven vaappu koko+väri

Started by mikke.l, November 23, 2004, 16:02:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikke.l

Kertokaa myös minkälaisessa vedessä.

kaivo

Jos vain yksi yleisvaappu pitäisi nimetä, niin Rapala Countdown 5 cm värissä P eli ahven. Toimii enemmän tai vähemmän kaikkialla.

jaba88

OLISI hiukan helpompaa suositellä yhtään mitään jos kertoisit että minkälaiseen veteen tarvit vaappu ja mereen vai järveen ja kuinka syvään.

Mutta yleensä kaikki 1-5cm vaaput kelpaavat ahvenelle,kerran huomasin että 9cm hopeakylkinen vaappukin oli toimiva peli kun sain silla  kymmenen  n.100g ahventa ja isompia myös.

kalastaja86

Hyviä ahvenvaappuja ovat pinkiet, rapala countdownit, salmot ja muut pienet vaaput. Toki vähän isommatkin vaaput käyvät, mutta sillon pyydetään jo vauraampaa ahventa. Parhaat koot ovat 3-5cm. Itse olen saanut väreillä ahven, oranssi+mustat pilkut (toimii myös kirjolohelle), särjenvärinen ja musta hopeinen.
Just a Fishing Man....

mikke.l

mereen tarttisin sitä vaappua jossa on aika kikirkasta vettä

Mikko_-Procyon-

Mitä nyt ahventa tulee vetouistellessa sivutuotteena, niin selvästi ylivoimaisin tekijä vaapussa ahvenen suhteen on sen uintiliike. Ahvenet pitävät näemmä sellaisesta nopeasta tirinä-uinnista. Siinä ei saa olla mielellään mitään hakuja tai isoja potkuliikkeitä, vaan todellakin tehokas "tirinä". Yli 7cm vaapuilla ahventen määrä alkaa pudota, mutta 5-7 cm ovat vielä hyvinkin pyytäviä kokoja. Parhaimpia lienevät kuitenkin 3-5cm vaaput.  Väreinä oranssi, sini-hopea, ahvenkuvio, neon kelta-vihreä-oranssi variaatiot. jne...
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

perhostaja

joku salmon pieni vaappu tai meps lippa... ite oon ainaki noilla saanu ahventa.. vaikka naurettavalta tuo meps kuullostaaki :D

Monni

Blue Fox oranssilla lipalla oon saanut paljon... Noi on vaan sellasii lippoja että laitttaa siiman ihän sykkyrään... Huolimatta siitä "ei sotkuja" järjestelmästä. Sitten oranssi lotto toiseks pienin koko on ollut kova sana kirkkaina päivinä. Ja tietty snadit vaaput.
Poltinkoski

Anonymous

pieni 5 cm salakan värinen tai sit ahvenen värinen... :!:

karza

Hyviä esimerkkejä on Rapalalta Jointed 5cm, originalit 3 ja 5 cm:mät ja countdown 3 ja 5 senttiset...
Värihän riippuu veden sameudesta, mutta FT toimii jokseenkin jokapuolella.
Peli on peliä!!!

jaba88

"Yli 7cm vaapuilla ahventen määrä alkaa pudota"
totta,ja usein tulloin alkaa keskikoko kasvaa huomattavasti,mutta sivutuotteena alkaa myös haukea nousta.

Joona90

Ostin tänää salmo hornetin ja halcon sorcereren.Ku on kuulemma hyviä ahven-vaappuja.ton hornetin tiiän et on varmaa hyvä,mut toi halco on mulle ainaki oudompi nimi.että osaatteko kertoo et minkälai on toi halco,ja miten pitää uittaa.ja jos on jotai vinkkejä jne..
Tässä olen kun en muuta voi...

jättihaukimanniskan

Vaappu sais olla noin 2,5-4,5cm pitkä väritys saisi matkia saaliskaloje väritystä :wink:
Hauki o kala,keso o raejuusto

fiskenaattori

Viime kesänä itelläni tehokkain vaappu ahvenen narraukseen oli Rapalan 7cm pitkä sinihopeinen Team Esko ja toinen hyvä oli joku Bomberin rämisevä tummahopea pikkuvaappu. Näillä tuli ahventa ainakin loppukesästä todella hyvin. Kalojen keskipaino oli 400g:n tietämillä, joka reissu.
A-luokan kalansyöjä