Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kalastus aiheiset työt, ja piirrustukset tänne!

Started by Kalaboi, November 25, 2004, 21:16:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kalaboi

tämmösen treadin aattelin perustaa. Elikkäs tänne vaan laitteleen teidän omia kala aiheisia tuotoksianne!

Tässä muutaman omani:

<--------------------Lyijykynä piirrustukset-------------------->
!!UUSI!!
Jättihauki.
Oma Kommentti:
Tää on ihan mielikuvituksellinen jonka piirsin huumorilla, yllä oli vielä tekstikin, mutta se saattaa olla järkyttävä foorumin pienimmille. Joten jätin pois.

Matikat.
Oma Kommentti:
Todella läskejä matikoita.

Siika.
Oma Kommentti:
Ihan hyvän näköset evät, iho vähän nahkamainen.

Hyppäävä lohi.
Oma Kommentti:
Tämä on mielestäni jo onnistunut työ, vaikka siinäkin pari asiaa pistää silmään. Vesi on aika "mällimäistä" ja siima on tiukalla kun kala hyppää, vaikka tulisi olla hiukan löysällä.

Hyppäävä harjus.
Oma Kommentti:
Tää on liika hätäseen tehty, suomut tuhrasin hetkessä ja muutenkaan en antanut kuvalle aikaa paljoa.

Hyppäävä taimen.
Oma Kommentti:
Tälle kuvalle annoin enemmän aikaa. Kala piti olla ensin kirjolohi, mutta piirsin täplät liian isoiksi, joten tein siitä taimenen. Evät ovat liian isot.

Kuha.
Oma Kommentti:
Takimmainen selkäevä jäi liian pieneksi.

Nieriä.
Oma Kommentti:
Kivet näyttää hitusen oudolta, tähtäys liian oikealla.

Särki.
Oma Kommentti:
Liian nopeasti tehty, suomut ei kunnollisia. Siima pätkii, Hitler näkyy kuvan läpi, joka piirretty paperin toiselle puolelle.

<--------------------Värilliset piirrustukset-------------------->

Tenojoen lohi.
Oma Kommentti:
Vesi on ruma ja vasen kenkä suunnattu ylöspäin.

<--------------------Tietokone työt-------------------->

!!UUSI!!
Hyökkäävä hauki.
Oma Kommentti:
Tähän oon ihan tyytyväinen, tausta ei ole paras kuitenkaan.

Kirjolohi.
Oma Kommentti:
Selkäevä liian suora.

Hyppäävä taimen.
Oma Kommentti:
Vesi ja muutenkun tausta tehty liian nopeasti.

Kalassa.net taustakuva.
Oma Kommentti:
En kommentoi.

<--------------------Työt loppuu-------------------->

Laitan töitäni lisää sitä mukaan kun niitä teen.
Nuo lyijykynä työt on tehty koulutunneilla, äikkä, fyssä, enkku jne...

Ja sitten vielä, jos on ongelmia saada kuvia nettiin, kokeile Imageshack:in kuvapalvelua jonne voit laittaa kuviasi ilmaiseksi

Klikkaa tästä!

asjo

Kalaboi

oon tehny ton Taimenen ja kirjon flash mx ohjelmalla, ton lohikuvan piirtäny tussilla ja värittäny koneel

Kalaboi

Anonymous

Vaude! Tosi hienoja noi kaikki!!! Pitää joskus kokeilla piirtää kaloja jos vaikka innostuis... Eniten pidin siintä Lyijykynäl tehdystä Hyppäävästä taimenesta!!!   :wink:

Monni

Siis teitkö tosiaan ite noi tietokone työt!? Ihan huippu hienojahan noi oli kyllä kaikki! Paljon sulla oli kuvis koulussa... Omani 9.  :roll:
Poltinkoski

Kalaboi

kuvis tais olla 7, oon tehny kaikki ihan ite. On mulla lisääkin kuvia, mutta empä taida kehdata tänne laittaa

Mikko_-Procyon-

Kuvis 7 !!! Hehe! Tuo on kyllä aika hyvä jo..

Mutta niinpä se on. Kuvisopettajat voivat arvostaa vääriä asioita. Osa arvostaa pelkästään teknistä toteuttamista. Eli kuinka hyvin VÄRITTÄÄ työnsä. Ittelleni sattui sellaisia ala-asteella ja kuvis oli max.8. Ylä-asteella otin laajan kuviksen (halusin päästä vähällä) ja opeksi sattui sellainen joka arvosti luovuutta. Ja numerosta tuli kertalaakista 10 !  Lukiossa menin taidelinjalle ja siellä se oli alkuun 8, mutta nousi vähitelleen 9. Opettajat oppivat ymmärtämään, että tuolla on luovuutta (vaikka ei jaksa värittää ihan kaikkea niin hyvin..). Ja lukion viimeisenä vuonna se nousikin jo 10.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

suspi

nohan on hienoja. en ite kyllä pystyis samaan. :D

puolisukeltaja6

Mulla.. kutosella kuvis nyt joulutodistuksessa 7.. minä hyvä.. alemmilla luokilla ei kuvista arvostella. Ja kaverillakin seiska, vaikka se piirteli KAIKEN pilalla, teki tupakan suuhun kolumbukselle.. tais sillä olla vähän huulipunaakin.. vitosella teki "super aquatiksin", kun piti piirtää joku henkilö Asterixista ja Obelixista. Super aquatiksilla oli tupakka, korvakoru ja se oli n. 1/5 koko paperista. :roll:

Korallikala

QuoteMulla.. kutosella kuvis nyt joulutodistuksessa 7.. minä hyvä.. alemmilla luokilla ei kuvista arvostella. Ja kaverillakin seiska, vaikka se piirteli KAIKEN pilalla

Kuulostaapa epäreilulta, mutta ne jotkut opettajat nyt ovat "vähän" epäreiluja... Itsekin sain 9, vaikken mielestäni edes ansaitse tätä numeroa, sillä en ole mikään hyvä piirtäjä... Plussaa taisi tulla siitä, kun piirrän kaiken mukisematta :D

Mut hei! Asiaan! Noi kalakuvat oli Tosi upeita, enkä tajua, mistä sun maikkasi keksi edes antaa seiskan!!!

puolisukeltaja6

Quote from: fisutyttö-90
QuoteMulla.. kutosella kuvis nyt joulutodistuksessa 7.. minä hyvä.. alemmilla luokilla ei kuvista arvostella. Ja kaverillakin seiska, vaikka se piirteli KAIKEN pilalla

Kuulostaapa epäreilulta, mutta ne jotkut opettajat nyt ovat "vähän" epäreiluja... Itsekin sain 9, vaikken mielestäni edes ansaitse tätä numeroa, sillä en ole mikään hyvä piirtäjä... Plussaa taisi tulla siitä, kun piirrän kaiken mukisematta :D

Mut hei! Asiaan! Noi kalakuvat oli Tosi upeita, enkä tajua, mistä sun maikkasi keksi edes antaa seiskan!!!

No se onkin aika sanoisinko, idiootti opettaja.. Varmaan siitä(kin) johtui käyttäytymisen numero mulla 7. Siis idioottu opesta. eikä se OO reilu.

Monni

Quote from: Mikko_-Procyon-Kuvis 7 !!! Hehe! Tuo on kyllä aika hyvä jo..

Mutta niinpä se on. Kuvisopettajat voivat arvostaa vääriä asioita. Osa arvostaa pelkästään teknistä toteuttamista. Eli kuinka hyvin VÄRITTÄÄ työnsä. Ittelleni sattui sellaisia ala-asteella ja kuvis oli max.8. Ylä-asteella otin laajan kuviksen (halusin päästä vähällä) ja opeksi sattui sellainen joka arvosti luovuutta. Ja numerosta tuli kertalaakista 10 !  Lukiossa menin taidelinjalle ja siellä se oli alkuun 8, mutta nousi vähitelleen 9. Opettajat oppivat ymmärtämään, että tuolla on luovuutta (vaikka ei jaksa värittää ihan kaikkea niin hyvin..). Ja lukion viimeisenä vuonna se nousikin jo 10.

On huomattu kyllä...
Poltinkoski

puolisukeltaja6

Quote from: Anonymousrumia

Jaa mitähän järkeä tässäkin on?

Mie1

Hienoja noi sun työt!
Onko tuolla Imageshackissa jotkin omat albumi galleriat vai laitetaanko sinne vain kuvia,ja ne menevät minne menevät aakkosjärjestykseen?

Timky

Jos viitsit niin tee tietsikalla hauki tai ahven kuva (Tai ahvenen juuri nappaamaisillaan oleva hauki.) kun ois kiva nähdä muitakin kuin lohikaloja. :D

Kalaboi

teen teen, nyt on vain niin suuri projekti päällä, että suurin osa ajasta menee siihen, että kuvia tulee vähän harvemmin.

jos rekisteröityy tonne imageshackiin niin silloin tietääkseni saa oman albumin. Ite oon heittäny kuvat vaa sinne ja kopioinu osotteen.

puolisukeltaja6

anni

Quote from: Timo_

Hyppäävä harjus.
Oma Kommentti:
Tää on liika hätäseen tehty, suomut tuhrasin hetkessä ja muutenkaan en antanut kuvalle aikaa paljoa.

Särki.
Oma Kommentti:
Liian nopeasti tehty, suomut ei kunnollisia. Siima pätkii, Hitler näkyy kuvan läpi, joka piirretty paperin toiselle puolelle.

Hienoja on todellakin..  8)
Mitenkäs paljon noihin  "liian nopeasti" tehtyihin kuviin on sitten aikaa kulutettu..?  Luulisi että ei noin komeita kuvia todellakaan ihan hetkessä piirretä..  :shock:
Ollaan hiljaa niin saadaan kalaa...

Kalaboi

Liian nopeisiin ehkä joku 5-30min. Kunnon töihin se 1-3tuntia.

Isona projektina pidän Pro pilkki 2 kalojen textuurien piirtämistä.

Lisäsin yhden lyijykynä piirrustuksen Siiasta, keski hyvä luokkaa... (Äikäntunnit on tylsiä.)

edit: joku tossa mainitsi, että ton siian kuono näyttää nenältä :S niinhän se näyttääki ku sillee kattoo. :D

puolisukeltaja6

Onko nuo otettu skannerilla vai digi-kameralla tietokoneelle? Muuten, uhraat näihin aika paljon aikaa! ja on ne hienoja!

Kalaboi

Skannerilla siirrän koneelle.
Tein luonnoksen nyt tosta Hauesta, tulee varmaan illalla tai huomenna se valmis kuva.

Anonymous

Noi kaikki oli ihan mielettömän upeita! :D  Ite en osais tehä ees puoliks yhtä hienoi... :oops:

Jooseppi

Quote from: Anonymousrumia

Oisko noin? Piirrä ite jos paremmin osaat :evil:

Hienoja on!

HalDi

Quote from: Timo_Isona projektina pidän Pro pilkki 2 kalojen textuurien piirtämistä.
Jaa, säkö piirrät tulevan ProPilkin kalatekstuurit? On sitten komeita kaloja odotettavissa, uskallan arvata.
Onnea "virasta"!

Noita kun kattelin, nii huomasin, että monessa on käytetty ruutupaperia. Hanki ihmeessä jotain "kunnollista" paperia. Esimerkkinä kokemuksen syvällä rintaäänellä voin suositella Cansonin 1557-sarjaa. Siihen kuuluu skitsipaperi- ja varsinainen piirustuspaperityyppi. Tuota piirustustyyppiä (Drawing) olen ostanut ja se on asiallista sellua. 180 g/m2, eli aikas kartonkia! Ei rypisty niin helpolla. Kuviointi on sopivaa niin lyijylle, grafiitille, hiilelle, kuin tussillekin. Erityisesti grafiittitekniikoilla kuvion avulla saa hienoa tekstuuria rasterointeihin ja värjäyksiin.

Toki maksaa ruutupaperia enemmän, mutta ainakin mun mielestä se on sen arvosta. Omasta A5/30 kierrelehtiöstäni maksoin jotain kympin verran. Kokoja on aina A2 asti sekä postikorttikoko, jossa on takana valmiiksi rivit osoitteita varten.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

hesep

Komeita on kyllä Timon kuvat. Hyvä homma että sait tuon Propilkki 2 homman, luvassa varmasti tyylikkäitä fisuja. Laita Markokin piirtämään, onpahan silläkin sitten siellä jotain tekemistä(sisäpiirijuttua)  :)

Kalaboi

Quote from: HalDi
Toki maksaa ruutupaperia enemmän, mutta ainakin mun mielestä se on sen arvosta. Omasta A5/30 kierrelehtiöstäni maksoin jotain kympin verran. Kokoja on aina A2 asti sekä postikorttikoko, jossa on takana valmiiksi rivit osoitteita varten.

äh, noi paperit mille nyt on piirrelly on nyysitty koulutoverien vihoista, enkä ala kouluun mitään piirustuspaperia kantamaan, tosin ei minulla kyllä varaa olisikaan mihinkään 10€ paperi nippuun.