Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Pro-pilkki 1.42 moninpelin käynnistysongelma

Started by naamanka, February 08, 2007, 16:31:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naamanka

Voisinko saada lyhyet ohjeet miten saisin moninpelin toimimaan?

Mikähän menee pieleen, kun seuraavalla tavalla olen yrittänyt?

Koneina samassa lähiverkossa olevat 2kpl win xp prolla varustettua konetta, kymppisarjan priva ip:t

Peli asennettu molempien koneiden c-aseman juureen PILKKI-nimiseen hakemistoon
Hakemistot jaettu nimellä PILKKI. Rasti myös kohdassa "salli verkon käyttäjien muokata tiedostoja"

koneiden nimet ovat yksi ja kaksi.

kone yksi on pelin isäntä
kone kaksi liittyy mukaan

Pelin isäntänä kone yksi laittaa vain nimen ja ottaa tietokonepelaajat pois listasta.

Peliin liittyvä kone kakkosella on seuraavat asetukset:

Oma kone:
koneen verkkonimi: \\kaksi\
jettu asema: PILKKI\
hakemisto: "tyhjä" -ei siis lue mitään

Isäntä-kone:
koneen verkkonimi: \\yksi\
jettu asema: PILKKI\
hakemisto: "tyhjä"

Kun yritän liittyä peliin
tulee vain odottaa lähtölaukausta -teksti
mutta ei muuta

Olen yrittänyt myös aloittaa pelin mutta liittyvää konetta ei näy.

Molemmissa koneissa on f-securen virustentorjuntaohjelma.
Olen koettanut myös laittaa niihin asetukset "salli kaikki verkkoliikenne"
mutta siltikään en saa moninpeliä pyörimään.

Onko käynnistystiedostolla jotain merkitystä?
Olen aloittanut pelin pilkm.exe:llä

Tarvitseeko asentaa jotain protokollia esim net beui tjms?

Jarzka

Itselläni hiukan samanlainen ongelma. Kaikki pitäisi olla oikein, mutta ei vaan toimi. Nykyään itselläni käy näin:

Jos kone 1 hostaa, kone 2 ei voi yhdistää eikä kone 1 löydä kone 2:sta.
Jos kone 2 hostaa, kone 1 ei voi yhdistää, mutta kone 2 näkee pelaajan listassa.

Kyllä tuo XP-koneilla kuitenkin toimii, sillä olen joskus kauan sitten onnistunut saamaan sen toimiin kolmen koneen kesken :)

Mikko_-Procyon-

Toimiiko lähiverkko muuten? Eli tiedonsiirto koneelta toiselle onnistuu? Ittellä ei toinen kone tullut näkyviin millään, mutta start/run kohtaan syötin käsin sen iipeen, niin johan yhtäkkiä alkoivat koneet keskustella keskenään.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Jarzka

No kun nyt kysyit, niin viime aikoina on ollut vähän ongelmia tiedonsiirrossa. Joskus onnistuu ja joskus ei. Outoa. Mutta voin melkein varmuudella sanoa, ettei verkkopeli ole aina toiminut silloinkaan kun tiedonsiirto muuten onnistuu.

Ja moninpeli on muutenkin vähän buginen ainakin minulla. Toisella kello saattaa olla puolikin minuuttia jäljessä ja toisen siirtymiset tulevat saman ajan verran myöhässä :P

Mikko_-Procyon-

Se aika-synkkaus tosiaan on "ongelma", mutta molemmilla on kuitenkin sama virtuaaliaika siinä pelissä. Sen huomaa siitä, että toinen esim. nostaa kalatkin nopeammin ylös, jos sillä kellokin käy nopeampaa. Tämä samainen ilmiö on nähtävissä myös jossain muissakin vähän vanhemmissa verkkopeleissä, kuten ignitionissa. Suht huvittavan näköistä, kun toinen auto sujahtaa junan jälkeen radasta yli, mutta toisen edessä ei ole "muka" mitään ja se kuitenkin räjähtää ilmaan. :)
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

naamanka

Ongelma oli luultavasti juuri tuon Netbios-protokollan puuttuminen.
Sen asennettuani ei ollut mitään ongelmia moninpelissä.

Jarzka

Hyviä uutisia, saimme nimittäin täälläkin pelin toimimaan. Valitettavasti kuitenkin jatkuvat tiedonsiirto-virheet häiritsivät peliä. Toisen siirtymisiä ei aina näkynyt ja sitten yhtäkkiä toinen teleporttaa toiseen paikkaan. Niinkin kävi, että pilkkireikä ilmestyi ennen kuin toinen ehti paikkaan. Pääasia kuitenkin, ettei nuo omaa pilkkimistä häiritse. Kairaus välillä tosin nyki sekin.

Voisin siis sanoa, että ainakin XP-koneilla moninpeli toimii melkein pelattavasti. Odotan innolla kakkosen moninpeliä. Toivottavasti siitä tulee toimivampi.