Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Sidontalangan värin merkitys??

Started by Galamiäs, January 11, 2005, 13:15:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Galamiäs

Kuinka tärkeää on sidontalangan väri perhossa?

Onko sillä suurtakaan merkitystä kalan syönnille,  jos on esim. runko vaalean harmaata jänistä ja sidontalangan täytyy olla ruskea/musta, voiko näissä tilanteissa käyttää eri lankoja :?:

Itse olentehnyt paljonkin materiaalien vaihdoksia samantapaisiin jos ei ollut ihan ohjeen mukaan
Se mikä ei tapa sattuu v*tusti!

M@ra

Itse sidon perhoni aina valkoisella langalla ja perhon pään värjään tussilla mustaksi. Itse suosittelisin käyttämään valkoista lankaa koska se korostaa perhon värejä.
-M@ra

Mikko_-Procyon-

Itse sidon mustalla. Valkoinen lanka on ideana ihan hyvä, sillä musta perholakka ei ole kovin kallis sijoitus. Sillä sen pään viimeistään saa siistiksi ja mustaksi.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Larvaaja

Itse sidon sillä värillä millä reseptissä kehoitetaan :idea:  Lopultakin noita erivärisiä lankoja ei tarvii kauheasti, eivätkä ole edes kalliita.
Toisaalta, esim pienen pieni pinturi jossa vihertävä runko "voi" olla vinkeä jos siinä mustalla langalla sidotaan..... ja tussilla nyt ei aina pääse värittämään vaikka mieli tekisi.
Vaikuttaahan tuohon sitten vielä se sidontalangan paksuus......

KalaKaapo

Itse tulee käytettyä lähinnä perhon sävyihin sopivaa lankaa, tai sitten mustaa, koska sillä saa yleensä parhaan väriset päät, kun käyttää kirkasta lakkaa.
Voi nääs nääs nääs.. duupiduu nääs nääs.. däkädäkä duupiduu nääs...

Aarne Karjala

Quote from: GalamiäsKuinka tärkeää on sidontalangan väri perhossa?

Onko sillä suurtakaan merkitystä kalan syönnille,  jos on esim. runko vaalean harmaata jänistä ja sidontalangan täytyy olla ruskea/musta, voiko näissä tilanteissa käyttää eri lankoja :?:

Jos vaaleiden silkkien alla on musta lanka, niin silkki tummuu. Kannattaa käyttää valkoista lankaa, kun sitoo silkki runkoja. Samoin jos duppaa fly-riteä kannattaa myös käyttää valkoista lankaa. Mutta jos tuota jänistä duppaat, niin ei silloin lagan väri vaikuta lopputuloksessa muuhun kuin pään väriin.

Perhopoika

Langan värillä juurikaan ole merkitystä, mutta siitä vaan, kun sanoitte tussilla värjäävänne päänne. Se tussihan maksaa saman verran, kuin lankakin... mutta toisaalta tussia voi käyttää muuhunkin, kun taas itse mielummin käytän lankaa eriväreissä.

Lankojakin löytyy lähes kaikkia mahdollisia värejä ja vielä parhaat värit eri kokoina.
Hölömö.

Monni

Mulla on ainakin vaan kahta väriä mustaa ja valkosta. Mustaa tummiin perhoihin valkoista vaaleihin.
Poltinkoski

jusse

Mistä saisi läpi näkyvää sidontalankaa? :?:

Monni

Quote from: jusseMistä saisi läpi näkyvää sidontalankaa? :?:
Onko sellastakin olemassa vai? Minuakin kiinnostaa mistä tuollaista saisi ostaa!
Poltinkoski

Anonymous

Quote from: jusseMistä saisi läpi näkyvää sidontalankaa? :?:

Uni-Trico 17/0 Ohutta, kestävää (suhteessa paksuuteen) ja litteää. Siis omiaan pikkuperhoihin.