Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Yleisvaappu Päijänteelle

Started by Anonymous, January 31, 2005, 22:23:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anonymous

Mikä olisi paras yleisvaappu Päijänteellä uistelemiseen? Kalalla, ei sinänsä ole väliä, onko se lohi, kuha, ahven....

Anonymous

Onko toi 25cm koko sopiva yleisesti ottaen uisteluun? Itse olen vetänyt yleensä vain semmoisia n. 8-12cm vaappuja veneen perässä.

Kalaboi

Kyllä taatusti puree 25cm ambulanssi vaappuun hauki, ahven tosin liian pieni kala 25cm vaapulle, lohikin arveluttaa. Itse suosisin päijänteelle muikun värisiä vaappuja. 5-13cm

Jooseppi

Kyllä lohi ottaa 25 senttiseen vaappuun jos kohdalle sattuu, tai ainakin joessa. Olen lukenut jostain kalastuslehdestä, että tenolla oli joku kiskonu paljon lohta, ja isoa, 28 senttisellä cisco cidillä(tai joku vastaava haukivaappu). Tai onhan se eri asia järvessä mutta ehkä kuitenkin...

Anonymous

Mulla on sellanen tuntu, että jos heittää 25cm vaapun veneen perään, niin sitä saa olla koko ajan ylös kiskomassa, koska se rupeaa koluamaan pohjia. Eikös ton kokosten vieheiden yleinen uintisyvyys ole about 5m? Voihan sitä uintisyvyyttä itse säätää, mutta kuitenkin.

kaivo

Eiköhän jokainen hoksaa, että tuo 25 cm on heitetty vitsinä. Tuon kokoisella ei kannata Suomessa tavoitella muita kuin isoja haukia, tuurilla siihen saattaa täräyttää suuri kuhakin. Haettaessa uisteluun yleisvaappua, kokeilisin ainakin aluksi jotain 8 - 12 cm peruspulikkaa tyyliin Rapala Original. Kelpaa lohikaloille, kuhalle ja isommille ahvenillekin.

hesep

Heh, 25cm... kylläpä vitsin murjasit ;) Ei ehkä ihan yleisvaappu ainesta, mutta hyvä yritys kuitenkin.
Mutta joo koitapa jotain 5-15cm vaappua vaikka värissä muikku, ahven tai sini/hopea. Hyvä vaihtoehto esim. Bomber a15

Kolima

Rapala Original 7cm (Mun mielestä vain yksi väri siinä uistimes,se on CLN,jonka valmistus on jo lopetettu... :cry:  ) ja Nils Master Invincible 8cm....

Siinä sellaset yleisvaaput,että parempia ei löydy!