Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kalastuksen lopettaminen

Started by ex-kalastaja, February 02, 2005, 16:01:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mikko_-Procyon-

Jaba88:

Eräiden teorioiden mukaan ihminen on syönyt "apina-ajasta asti" hedelmiä pääsääntöisesti. Myös juuria. Ihminen on tod. näk. asunut sellaisella alueella, josta se on voinut kerätä myös lihaa ravinnokseen. Esimerkiksi simpukoita tai muuta pehmeää lihaa. Todennäköisesti myös toukkia yms. alkuun.

Tuo teoria on aika yleisesti esitetty ja mielestäni yksi parhaimmin perustelluista. (Sisältäen juuri laskelmat tarvittavista ravintoaineista jne..). Tärkeä pointti kuitenkin siinä, että eläinproteiinin lähde on mukana kuviossa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

ex-kalastaja

Quote from: jaba88Ihminen on syönyt apinasta asti lihaa pääsääntöisesti,siis ihminen on lihansyöjä mutta voi hädän tullen pureksiä myös juureksia.
Itse en kyllä ikinä lopeta liha/kalatuotteiden syömistä.
Ja kai tuo kasvissyönti on hipeiltä peräisin,siis tyypeiltä jotka söivät kasviksia ja polttivat marihuanaa ym. kasviksia eivätkä lihaan koskeneetkaan:)...
Ja mites muuten mistä meinaat rautaa saada ja proteiinia kun lopetat tuon normaaliravinnon syönnin,veikkaan että terveydenhoitajakin suosittelisi ihmisruuan syöntiä ennemmin kuin pupuruuan...

No evoluutioteorian kyseenalaistaminen onkin sitten toinen juttu.
Menee off-topiciksi. :)

Raudansaannissa ei ole ongelmia kasvissyöjillä. Lihansyöjät sensijaan voivat kärsiä sen liikasaannistakin.
http://www.vrg.org/nutrition/iron.htm

Proteiinia saa pähkinöistä ja siemenistä jotka ovat myös tärkeä kulmakivi elävässä ravinnossa.
Jotkut väittävät että energianpuute vaivaa kasvissyöjiä,
mutta mitä olen käyttäjäkokemuksia lukenut Ann Wigmorelta ja eräiltä keskustelupalstoilta niin energiaa riittää kyllä. Yöuneksikin riittää 4h.

Raakaravintobodaus on sitten asia erikseen. Siitä en paljon tiedä,
mutta kirjoja löytyy:
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0965353354/202-2823936-8770246

Jooseppi

Quote from: AnonymousEikös se ole niin, että tosimies ei sanojaan, eikä salaattia syö!

Kai salaattia syödä saa mutta miksi jättää lihat ja kalat pois? Itse en pystyisi pelkällä pupujen ruualla elämään viikkoakaan!

QuoteItsellä painoa on lähtenyt jo kohta 13kg. Korkeat verenpaineet on historiaa. Olo on kuin 10v sitten. Sukulaisetkin väittää nuortuneen.

Olisiko kannattavampaa jättää karkit, limut ym. pois ennemmin kuin kala? Ja painonpudotuksella ei ole mitään väliä jos et ole ennestään lihava(siis ei sillä että olisit lihava :wink: ). Verenpaineongelma pienenee jos vähentää suolan ja rasvan käyttöä.

Kalastuksesta en ikinä suostu luopumaan vaikka jostain syystä en kalaa voisi syödä! Sen verran on laji lähellä sydäntä.

puolisukeltaja6

Quote from: fisutyttö-90Rohkea veto lopettaa lihan syönti ja sitä myöten kalastus!
Mutta hyvä, että lopetit! (siis  jos itse olet tätä mieltä, todella)
Eläimiäkin säästyy joka vuosi runsaasti, ja jos kasvissyöjiä on monta (kuten niitä on) niin niitä säästyy vieläkin enemmän!
Kalastusta en itse kyllä pystyisi noin vain lopettamaan (olen koukussa :lol: ) mutta säästyypähän siinä kalat!
Itse en kyllä ole kasvissyöjä, mutta olen silti eläinnrakas... (Aika ristiriitaista)
No mutta onnea vaan ja toivottavasti pysyt kanssa päätöksessäsi :wink:

Ei se aina ole hyvä luonnolle, jos ei metsästä tai kalasta. Siis jos kaikki ihmiset maapallolla lopettais ne, niin otetaan esimerkiksi vaikka jänikset:

Jäniksiä tulee paljon, jos niitä ei metsästetä. Sitten ne syövät kaiken, mitä jänikset yleensä syövät metsästä. Sitten niiden ruoka loppuu ja osa kuolee nälkään. Kumpi mieluummin, kuole luotiin vai nälkään?  :wink:

Quote from: JanskiEttekö ymmärrä että kyseessä on trolli!! Elikkä joku helvetin kettutyttö joka yrittää käännyttää teitä uskoon! Ihminen on tehty syömään lihaa ja kalaa, rehut on tehty ruokaketjussa alempana oleville!

En minä ainakaan ole tässä kääntymässä mihinkään uskoon. Jos hän yrittää käännyttää, niin aika epätoivoiseksi menee..

"Ihminen on tehty syömään lihaa ja kalaa, rehut on tehty ruokaketjussa alempana oleville!"

Oikein!

Quote from: AnonymusIsot eläimet kuten hirvi, gorilla ja lehmä ovat kasvissyöjiä,
saavat silti kaiken tarvitsemansa ilman lihaa.

Mietippä vähän, mitä sanot. Lehmällä on NELJÄ vatsaa, ihmisellä yksi. Eivätkä ne tee muuta kuin seisovat ja syövät. Ihmisen elämä on liikkumista ja tekemistä.

jaba88

ex-kalastaja:Älä kuule ala mun evoluution-asian yhteydessä offtopicista
puhumaan,ei tälle palstalle kuulu sen enempää sun salaatin syönti orgiatkaan kun evoluutio,paitsie että kalastuksen historia liittyy evoluutioon ja samoin metsästys.
Siis ihminen on ollu "metsästäjä keräilijä" heti kun oppi kävelemään kahdella jalalla ja usko pois että tuo metsästäjä sana ei tarkoita sitä että se metsästi salaatinlehtiä!

Sehän on selvä että tuo hippi ei ole mikään kalastaja koskaan ollutkaan mutta kiva vaan kumota sen väitteitä vai mitä Modet ;)...
No kerroppa ex-kalastaja hiukan ennätys kaloistasi ja siitä miten ne sait?
veikkaan että nyt menee mielenkiintoiseksi kun ei tiedä kalastuksesta mitään.

Mikko_-Procyon-

Jaba88: Mikäli ip-osoite-tiedot pitävät paikkansa, niin ex-kalastaja on ollut toisella nimellä rekisteröityneenä ja sanojensa mukaan todellakin kalastanut täkyillä.  Tämän enempää en paljasta, ellei ex-kalastaja itse tahdo niin.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

kalastaja ropsu

Ei kannata lopettaa kalastamista, se on yksi hyvä harrastus.

HalDi

Mä oon tässä täysin Mikon puolella.  Ikään kun "uskon miehenä" ehkä ensin vetoaisin Raamattuun. Jossain siellä, olisko ollu luomiskertomuksissa, sanotaan että Jumala antoi ihmisille maan ja kaiken mitä sen päällä on. Ihminen sai metsästää metsän eläimiä ja syödä kasvien lehtiä jne. Kielletyn puun hedelmä nyt ei kuulu tähän, joten annetaan sen olla.

Jokatapauksessa luonnon valinta on se, minkä mukaan kaikki luonnossa, maapallolla kulkee. Tai pitäisi kulkea. Tällä perustelen lopullisesti oman kantani kasvinsyöntiin ja vegaaneihin ym. semmosiin. Ihminen on evoluution mukana kehittynyt eliö, joka kilpailee muiden lajien kanssa, kuten muutki elukat. Ihminen vain on saavuttanu merkittävän aseman. Tällä voidaan peilata myös sitä, miksi luontoa pitäis suojella, minkä takia luonnon tasapainoa ei pitäis horjuttaa. Se on ikään kuin Jumalan luonnontieteellinen tahto. Sillä tavalla kaikki toimii, muuten ei. En ehdi sekottaa enempää, ku pitää kiiruhtaa tunnille jo... Toivottavasti ei pidä jälleen vedota allekirjotukseen.
Teinismi alas! Irti kapinallisten ikeestä!

--PROFESSOR--i

Itse en lihan syöntiä lopettaisi, saati kalastusta!Kalastus on kehittynyt minulle niin "elämän tärkeäksi" harrastukseksi, että en lopettaisi sitä mistään hinnasta.Kalastuksesta saa nauttia siitä luonnon rauhasta, raittiista ilmasta ja mahtavisy elämyksistä luonnon helmassa!Sitä paitsi, liha on ihmiselle tärkeä ravinnon lähde, enkä myöskään alkaisi joksikin hiivatin vegetaristiksi, vaikka siinä oikeastaan nämä niin sanotut "läskit" putoaisivat oikein kunnola, mutta toisaalta ei se taitaisi onnistua omalta kohdaltani, koska lähisukulaiset kalavastavat ja metsästävät siinä vieressä ja tyrkyttävät kalaa ja sun muuta lihaa nenän eteen vierailuilla.Mutta tämän ex-kalastaja vieraan osalta sanoisin, että onnea ja menestystä valitsemallasi polulla... :D  :lol:
MADE in Finland...

Valmet 412

Minua ei helpolla saada kasvissyöjäksi hairahtamaan eikä lopettaan kalastusta....
Onhan sekin elämäntapa. Ainakin joillekin... Kai.... :?

Pete

V-i-t-t-u mitä lässytystä.

Laita ex-kalastaja lista niistä kalavehkeistä niin ostan ne pois. Jos sulla on vielä jotain aseita/metsästys kamoja, niin ostan nekin.

Paa pistäen jotain listaa niin katsotaan.

Koskikara

Lihan syönnin lopettamista olen jopa joskus harkinnut.Mielipiteeni kyllä myös on ettei se erityisen terveellistä ruokaa ole,täysin siitä riippumatta olemmeko sitä syöneet kautta aikojen tai emme.Oli miten tahansa mutta kalasta tuntuis ainakin juuri tällä hetkellä vaikealta luopua.Luulisin kyllä että nykyisin ilman animaalisia ruokiakin selviäisi jopa paremmin kuin niitten kanssa.

Mikko_-Procyon-

Quote from: KoskikaraLihan syönnin lopettamista olen jopa joskus harkinnut.Mielipiteeni kyllä myös on ettei se erityisen terveellistä ruokaa ole,täysin siitä riippumatta olemmeko sitä syöneet kautta aikojen tai emme.Oli miten tahansa mutta kalasta tuntuis ainakin juuri tällä hetkellä vaikealta luopua.Luulisin kyllä että nykyisin ilman animaalisia ruokiakin selviäisi jopa paremmin kuin niitten kanssa.

Jooh.. Kaupunkilaisten KEVYTTÄ työtä tekevien ihmisten juttuja on tuo kasvissyönti.

..ja toisaalta se on myös muoti, jota yllyttää nämä terveys-lehdet ja naisväelle suunnattu kirjoittelu. Ja naisväestön keskuudessa kunnioitetaan tuollaisia ratkaisuja ja ollaan sille jopa hivenen kateellisia, että syö vain kasviksia. Siitä on tullut ihanne. Sitten jopa (osa) miesväestöstä on menossa tähän hörhöttelyyn näemmä mukaan. Ja jos ei ole sellainen, kuuluu niihin kaljamahaisiin persvako-kävellessä-vilkkuviin jussi-paita ukki-lippis-kaljunpeittona -ukkoihin. Teennäisesti luotu stereotypia! Ja tuota sitten jankutetaan ja pönkitetään mielikuviin.

Liharuoka ei ole sen epäterveellisempää kuin mikään muukaan ruoka, jos sitä syö kohtuudella.

Ja toisekseen: kasvisruoka on pahaa (yleisellä tasolla). Tulee mieleen koulun kasviskeitto (hyii stna!), kasvispihvit (yäääääÄÄK!), raa'at kasvislisukkeet (yööök), kaaliruuat (yh-hyh).. jnejne..

...mutta taidolla laitettu kasvismuona jotensakin menettelee, kuten vaikka täytetyt paprikat, hyvät salaatit jne.. tosin salaateissakin juustot+kala+kinkku jne vain parantavat makua.   :twisted:

Jees. Kyl se vaan on niin, että rehu on lehmänruokaa.

HalDi

Quote from: Mikko_-Procyon-Liharuoka ei ole sen epäterveellisempää kuin mikään muukaan ruoka, jos sitä syö kohtuudella.

Aivan. Alkoholikin on terveellistä, kuten moni saattaa tietääkin. Kovin monet vaan eivät juo sitä kohtuudella.

Ja Mikko puhu kasvisruuan pahasta mausta, olen samaa mieltä. Taidan itse syödä liian vähän kasviksia, koska kotona on hyvin harvoin hyvän makuista salaattia, kuten Sittarin "Päivän salaatti: Koti" tai "Kesäsalaatti". Siinä tähän asti ainoat salaatit, joista mä tykkään. Nimistä ny en oo nii varma, mutta jotain tommosta niitten niissä tarroissa lukee. Ja sitten ku joku on ostanu niitä, nii sittenhän mä rohmuanki sitä kunnolla!

puolisukeltaja6

Quote from: Mikko_-Procyon-

Ja toisekseen: kasvisruoka on pahaa (yleisellä tasolla). Tulee mieleen koulun kasviskeitto (hyii stna!), kasvispihvit (yäääääÄÄK!), raa'at kasvislisukkeet (yööök), kaaliruuat (yh-hyh).. jnejne..

Oikein! Eikä koulussa voisi olla syömättä lihaa. Siis kun siellä ei ole edes aina sitä pahan makuista salaattiakaan.

galastelija

Itse syön liian vähän kasveja mutta ei voi mitään.Hyvä keskustelu tämä kuitenkin oli.Oppi paljon uutta tosin lähinnä Mikon puolelta tulivat nämä opettavat jutut  :lol:

ps.kaikesta huomaa että kyseessä on trolli.Aiheessa ei ollut mitään tarkoitusta paitsi suositella pelkästään kasvis ruualle kääntymistä.

Pete

Halusin ostaa nämä kalastuksen ja metsästyksen lopettaneen hemmon kamat, mutta mitään ei ole kuulunut.

Tässä muille asiaan vihkiytyneille kanin pöperöitä syöville:

http://www.helsinki.fi/jarj/hyve/kirj/js1.html

http://www.saunalahti.fi/~krishna/kas_frames.htm

http://members.surfeu.fi/balthazar/kasvisruoka/kasvisruoka.html

Se, että miksi KALASTUS-sivuilla keskustellaan kasvisruokavalioon kääntymisestä ja toisaalla sivuilla eri uskonnoista ja Jumalista, voidaan päätellä että jutut on aika vähissä.
Koittakaa nyt syödä kuitenkin jotain, ja uskokaa ainakin äitiä....

Koskikara

Quote from: Mikko_-Procyon-
Quote from: KoskikaraLihan syönnin lopettamista olen jopa joskus harkinnut.Mielipiteeni kyllä myös on ettei se erityisen terveellistä ruokaa ole,täysin siitä riippumatta olemmeko sitä syöneet kautta aikojen tai emme.Oli miten tahansa mutta kalasta tuntuis ainakin juuri tällä hetkellä vaikealta luopua.Luulisin kyllä että nykyisin ilman animaalisia ruokiakin selviäisi jopa paremmin kuin niitten kanssa.

Jooh.. Kaupunkilaisten KEVYTTÄ työtä tekevien ihmisten juttuja on tuo kasvissyönti.

..ja toisaalta se on myös muoti, jota yllyttää nämä terveys-lehdet ja naisväelle suunnattu kirjoittelu. Ja naisväestön keskuudessa kunnioitetaan tuollaisia ratkaisuja ja ollaan sille jopa hivenen kateellisia, että syö vain kasviksia. Siitä on tullut ihanne. Sitten jopa (osa) miesväestöstä on menossa tähän hörhöttelyyn näemmä mukaan. Ja jos ei ole sellainen, kuuluu niihin kaljamahaisiin persvako-kävellessä-vilkkuviin jussi-paita ukki-lippis-kaljunpeittona -ukkoihin. Teennäisesti luotu stereotypia! Ja tuota sitten jankutetaan ja pönkitetään mielikuviin.

Liharuoka ei ole sen epäterveellisempää kuin mikään muukaan ruoka, jos sitä syö kohtuudella.

...mutta taidolla laitettu kasvismuona jotensakin menettelee, kuten vaikka täytetyt paprikat, hyvät salaatit jne.. tosin salaateissakin juustot+kala+kinkku jne vain parantavat makua.   :twisted:

Jees. Kyl se vaan on niin, että rehu on lehmänruokaa.

Olen kyllä osittain samaa mieltä että raskas työ vaatii raskaat eväät.Noilla inhoamillasi kasvisruuilla ei kylläkään ole mitään yhteyttä epäterveellisen ruuan kanssa.Et ehkä ole oikea henkilö arvioimaan sitä asiaa.Mainitsemasi eineet ovat kuinka maukkaita tahansa muille kuin sinulle,myös erittäin terveellisiä maistuipa ne kuinka pahalle tahansa sinun mielestä.

Muotijuttu tämä kyseessä oleva kasvisruokavalio taas ei millään tavalla ole.Tämä on kyllä tutkittu asia,aivan varmasti sinua pätevämpien toimesta.Makuasioista ei luonnollisesti ole aihetta kovin paljon keskustella.Kumminkin on aivan selvää että mitä sinä inhoat on monelle muulle herkkua,myös terveellistä.

Voihan sen niinkin käsittää että rehu on lehmän ruokaa.Sen voi kyllä myös käsittää että lehmä on sian ruokaa.

Mikko_-Procyon-

QuoteVoihan sen niinkin käsittää että rehu on lehmän ruokaa.Sen voi kyllä myös käsittää että lehmä on sian ruokaa.

Hauska vastakuitti! Arvostan sitä (hyviä kuitteja harvoin kuulee, ne menee usein v**ttuiluksi, mutta tuo oli semmoinen harkittu isku vyön alle).

Mutta.. kyllä se kasvisruoka on muoti-ilmiö. Voihan asiaa tutkia ja kyllä ittelläni aika hyvä käsitys on fysiologiasta eläin- ja ihmismaailmassa (jos keinotekoinen ero sallitaan). Biokemialliset tapahtumat elimistössä ovat tuttuja, joten se siitä..  Tosin kyllä ne alan ekspertit takuulla pätevämpiä ovat. Ei minua hirveästi tuo sinällään aihealueena edes kiinnosta. Mutta olosuhteiden pakosta olen joutunut aiheeseen tutustumaan.

En edelleenkään väitä, etteikö kasvisten syönnistä olisi hyötyä. Siitä on. Mutta että pelkästään kasviksia.. ei tule kesää. Se on muoti-ilmiö ja samalla myös ääri-ilmiö. Ja jos haluaa rispektiä enempi, niin sitten vielä rajataan lisää (kuten threadin avaaja syömällä elävää ravintoa).

janda

Jos et muuta keksi ni voit antaa kalaromppees vaik mulle :lol:
(jos tää ei oo kusetusta)

Jooseppi

QuoteEn edelleenkään väitä, etteikö kasvisten syönnistä olisi hyötyä. Siitä on. Mutta että pelkästään kasviksia.. ei tule kesää. Se on muoti-ilmiö ja samalla myös ääri-ilmiö.

Niinkuin tässä Mikko jo sanoi.. Kasvisten syönnistä on hyötyä, mutta pelkällä rehulla ei elä! Jos haluat syödä terveellisesti, syö lihaa tai kalaa ja kasviksia! Jätetään salaatit jäniksille.

Ps. Mullekin voit tarjota ne kalastusvälineesi, tai sitten pistetään ne tasan niitten kanssa ketkä haluavat!

HalDi

Täälähä on ihan ku huutokauppa, ilman hintoja vaan vielä. Mulleki vois kelvata vaikka joku pieni avokela heitto-onkivapaan, jos vaan sattuu ex-kalastajalta löytyä... Jos kaveri on nii kiihkeästi kalastusta vastaan kääntyny, nii eikö olis vähintäänki suotavaa luopua vermeistä ilman mitään kummempia välirahoja. Kun se varmaan on niin hienoa kieltäytyä "ihmisten ruuasta".

Ja kyllä tää kasvinsyönti on muotijuttu. Toinen kuvaava sana olis ehkä trendi. Mennään ajassa taaksepäin vaikka kymmenen tai parikytä vuotta, niin en oo ainakaa kuullu tuolloon olleen kauheemmin kasvinsyöjiä. Varmasti saa pidettyä fyysisen ja psyykkisen kunnon ylhäällä ja ylempänäki vaikka lenkkeilemällä säännöllisesti ja käymällä iltarasteilla. Mutta ajatelkoon kukin miten haluaa. Onnea vaan valitsemalleen tielle vielä kerran.

SuSi

Quote from: jaba88Ihminen on syönyt apinasta asti lihaa pääsääntöisesti,siis ihminen on lihansyöjä mutta voi hädän tullen pureksiä myös juureksia.
Itse en kyllä ikinä lopeta liha/kalatuotteiden syömistä.
Ja kai tuo kasvissyönti on hipeiltä peräisin,siis tyypeiltä jotka söivät kasviksia ja polttivat marihuanaa ym. kasviksia eivätkä lihaan koskeneetkaan:)...
Ja mites muuten mistä meinaat rautaa saada ja proteiinia kun lopetat tuon normaaliravinnon syönnin,veikkaan että terveydenhoitajakin suosittelisi ihmisruuan syöntiä ennemmin kuin pupuruuan...

Olen samaa mieltä JA!!! On todistettu että apinat (suuri osa) syö joka viikko lihaa esim APINAN LIHAA eli kannibaaleja!! kalaa jos saa! Ja kaikkea liharuokia mitä saa/löytää

Timky

No joo onhan se valinta toikin, että jättää kalastuksen esim. laihtumisen takia :? , mutta ÄLÄ nyt ihmeessä tule tänne innokkaiden kalastjien keskuuteen suosittelemaan kalastuksen lopettamista. :evil:

Raato

No jooo... Ihminen on päässyt tähän kehityksen vaiheeseen sen ansiosta että otti lihan mukaan ruokavalioonsa. Se tuomat lisäproteiinit mahdollisti aivojen kasvun ja kehittymisen. Eikä ihmisen ruuansulatusjärjestelmäkään ole kasvisruualle tarkoitettu(liian lyhyt ohutsuoli) joten itse ainakin pysyn sekaruokaisena koko ikäni ja suosittelen muille. MONIPUOLISELLA pääsee kaikkeiin pisimmälle..:) (saa kaikki tarvittavat, elimistölle tärkeät, aminohapot ym..)
Jos kasviksien rinnalle ottaa vaikka kalan ja maitotuotteet niin tilanne on jo aivan eri. Näillä aineksilla pysyy terveenä.

ps.Eikä tarvii ainakaan kylässä ruveta nirsoilee että "en mää syö".... :)

Anonymous

Valitettavasti tällä muoti-ilmöllä on negatiivisiakin puolia. Tuossa naapurissa asuu 2 soijaherne-sohvapäätä. Ne sai muksun tossa viitisen vuotta sitten. Ne päätti, että muksustakin tehdään samanlainen. No ensiksi sen äidinmaito oli kuin 82 oktaanista bensaa. Muksulla puutostiloja. Lääkäri määräs sille kaikenlaista pilsua puutostiloihin. Kalsiumia ym.
Lääkärit on sanoneet niile, että kasvava muksu tarvisisi monipuolisempaa ruokavaliota, mutta vanhempien pää pitää.
Autismia sillä ei näytä olevan, se on selvästi "uneliaampi" kuin muut pihan leikkivät penskat. Jos jotai hyvääkin siis.:=)

jaba88

Kannatan edelleen ihmiselle ihmisen ruokavaliota:)!
Kauhiasti anteekseja siitä että luulin herra ex-kalastajaa "feikki-kalastajaksi".
Alkaa kohta muuten komeat pilkki-ilmat,tulee niistäkin varmaan jotain mieleen ex-kalastajalle,koitahan siinä komeassa auringon paisteessa olla lähtemättä pilkille kun nuin ison haloon halusit asiasta tehdä.

Tuo äidin-salaatti-maito voi olla melko vaarallista lapsen terveydelle.
Ja mitenköhän se mahtaakaan vaikuttaa ruumiinrakenteeseen,
kun joku tönäisee niin kylkiluut rasahtaa poikki.

Miten,juotteko muuten maitoa,sehän on aika raakaa lehmää kohtaan kun useaan kertaan päivässä vedetään tisseistä!

Hyviä pilkki ilmoja kaikille kalamiehille (ja parille foorumin tytölle).

Mikko_-Procyon-

Tuli vastaan myös diabetes-foorumilla keskustelu, jossa joku "elävänravinnonkannattaja" kehui elävän ravinnon parantavan diabeteksen, JOPA ykkös-tyypin diabeteksen!

Uskomatonta tuubaa! Kakkostyypille ruokavalion muutos on plussaa kyllä, mutta ykköstyypille turha kuvitellakaan. Tuo on nimittäin hengenvaarallista mennä sanomaan tuollaista.  Siellä oli yksi hauska kommentti, jossa sanottiin jotain tyyliin "sitten kun on molemmat jalat amputoitu, niin olisko pitänyt miettiä mitä suuhunsa pistää pelkän elävän ravinnon sijasta".

Eli väitteet "hengenvaarallisten tautien paranemisesta" elävällä ravinnolla ovat vastuuttomia! Sama se olisi sanoa, että pistä haulikonpiippu suuhun ja sormi liipasimelle. Ei se ole vaarallista jos et vetäise vahingossa...

Odotan sitä, että joku kasvi-fanaatikko tulee kertomaan, että "onnellisten kasvien lehtiä" syömällä ei saa edes HIV-tartuntaa, joten rahaa säästyy kortsuissakin.  Toivottavasti tällaista päivää ei tule vastaan, ainakaan täällä.  :evil:

Kasvikset ovat terveellisiä, mutta liika on liikaa.

Artsi_

QuoteMiten,juotteko muuten maitoa,sehän on aika raakaa lehmää kohtaan kun useaan kertaan päivässä vedetään tisseistä!

Ei niitä lehmiä satu kun ne lypsetään. Minusta olisi paljon raaempaa jos niitä EI lypsettäisi...

puolisukeltaja6

Quote from: Artsi_
QuoteMiten,juotteko muuten maitoa,sehän on aika raakaa lehmää kohtaan kun useaan kertaan päivässä vedetään tisseistä!
Ei niitä lehmiä satu kun ne lypsetään. Minusta olisi paljon raaempaa jos niitä EI lypsettäisi...

Juuri näin. Lehmät pitävät siitä, ja ne kärsisivät, jos niitä ei lypsettäisi.
En juo maitoa, välillä kaakaota, aamupalalla muroja maidon kanssa, jäätelöä aina välillä, juustoa... En varsinaisesti juo sitä, mutta saan kuitenkin sitä.