Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Vinkkejä karppivesistä

Started by Tench, March 10, 2005, 21:41:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tench

Moro

Olen muutaman vuoden jälkeen aktivoitumassa kesäksi taas yhteen mieliharrastuksistani eli isojen särkikalojen ongintaan. Voisiko joku antaa täältä etelä-suomesta hyvistä tai kohtalaisista karppivesistöistä vinkkejä. Jos tuntuu, että ette halua kertoa kaikelle kansalle, niin saa yv:näkin laittaa. Catch and release, hellällä kohtelulla, tulee olemaan kalojen käsittelytapa, joten kalat menee takaisin kasvamaan. Sikälikään ei tarvitse pantata tietoa.

Cordon -Mikko T-

Lohjan Hormajärvi on kohtalainen karppijärvi (SE 21,44kg). Sattuupa karpit kutemaan juuri minun mökkilahdukassa :D. Itse en ole kaloja viitsinyt härnätä vaan pelkkä ihailu on riittänyt. Suurimmat näkemäni kalat ovat olleet 10 - 15kg:n luokkaa ja ensi kesänä olisi tarkoitus kuvata niitä.
Kalastakaa järjellä, älkää ylimielisyydellä, ahneudella on kuuluisa loppu!

jukka poika

vantaankosken suvannossa on aika isoja karppeja

Tench

Hormajärvestä olinkin kuullut tarinaa. Eikä ole edes kovin kaukana sieltä missä nykyään asun. Mainiota. Kiitos tästä tiedosta. Vantaanjoki ja vantaankosken suvanto on vanha kalastuspaikkani. Niillä vesillä olen kalastanut 15 vuotta aikoinani. Koskaan en saanut karppia sieltä narrattua. Vantaanjoesta sain kyllä jopa toutaimen (laitoin takaisin) ja pari kuhaakin. Lisäksi isoja taimenia ja istutettuja kirjolohia tuli joskus napattua sieltä. Monia mukavia muistoja...täytynee ensi kesänä käydä vähän verestämässä niitä.