Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Mistä jigikoukut?

Started by jussi v, April 15, 2005, 08:16:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jussi v

Mistä hankitte koukut valmistaessanne omia jigipäitä? Ja minkä kokoisia koukkuja yleisimmin käytätte  :?:

daiwa2

Olen kans miettinyt että saisiko noita "valmiita" koukkuja.Eipä taideta ainakaan Suomessa myydä.Ainakaan ei konnankoukun pitäjä tiennyt kun tilasin sen kautta jigipää muotin.En oo vaan saanut koko muottia.Toi koukun koko riippuu aika paljon jigipäästä, siis siitä kuinka suuren/painavan jigipään tekee.

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

daiwa2

Oho.Oon kattellu noita koukkuja tuoltakin mutten oo löytänyt.Pitää tilata sitten tuolta noi koukut kun saa sen muotin.Ei ollut pahan hintaisia.

www.kalassa.net/daiwa2

buster

Keskiseltä saa kilotavarana :wink:
-buster-

daiwa2

Keskiseltä saa kyllä valmiita jigikoukkuja jotka on jo valettu.Tässä kyseltiin jigikoukkuja joihin ei oo valettu jigejä eli taitettuja tavallisia koukkuja jos haluaa itse valaa jigipäät.Tämä tulee paljon halvemmaksi jos kuluttaa paljon jigejä.

www.kalassa.net/daiwa2

taos

Quote from: daiwa2Olen kans miettinyt että saisiko noita "valmiita" koukkuja.Eipä taideta ainakaan Suomessa myydä.Ainakaan ei konnankoukun pitäjä tiennyt kun tilasin sen kautta jigipää muotin.En oo vaan saanut koko muottia.Toi koukun koko riippuu aika paljon jigipäästä, siis siitä kuinka suuren/painavan jigipään tekee.

Ellei muotti tule, tee sellainen kemiallisesta metallista tai kipsistä. Ohje
http://kotisivu.mtv3.fi/hakkarainen.sami/tasari.htm

Mistähän jigi on tehty. Kävisiköhän lasikuituvahvisteinen sikaflex.

Valmet 412

Sikaflexistä tehty jigi ois varmaan aika kova.. 8)