Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Isompaa vaappu matalaan veteen?

Started by ulman, April 21, 2005, 16:45:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ulman

Käyn klastamassa vain suht matalissa jävissä joissa ei ole vettä kun metrin verran ja vähän allekin. Pitäis löytää jotain hiukan isompaa vaappua kuin Rapalan 4cm original, joka ei tuottaisi niin paljon "partahaukia" kuin esim nilsun 8cm vaaput, eli onko jotain 10 sentin vaappua jolla pystyy kalastamaan alle metrissä ongelmitta, voi tietysti olla että olen liian innokas kelaaja ja sen takia tulee aina sammalta kun kokeilen isompia vaappuja...

abc

noi rapalan long castit ei ainakaa mee kovin syvällä

Peliqtio

Miten olisi Rapalan Skitter Popit, ja Skitter Walkit? Pinnassa uivat, ja ovat suhteellisen isoja.
-Kaikki koneet toimivat savulla, kun savu tulee ulos, kone ei enää toimi-

Paina tästä, jos vain uskallat!

__janze__

osta ihmeessä muutama rapala long casting minnow itse olen saanut sillä hyvin haukea matalista paikoista yleensä kalat ovat 1-2kilon haukia

Kolima

Osta ihmeessä 15cm Shallow Nilsu!

Oltiin Tiukanjoella kalas,ja se todellaki ui MATALASSA!

Varmaan max 0.5m,en ees uskalla ajatella sen tehoja kesällä,kun kotijärvenikin on tollanen tasapaksu 1m syvä rannoilta...

heittäjä

Eipä Kuusamon puukalakaan kovin syvälle mene.
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin

kaivo

Alle metrisessä vedessä normaalikelauksella toimivia vaappuja on todellakin vähän, erityisesti jos haetaan sen kokoisia vaappuja joita kehtaisi jo tarjota hauille (minivaaput erikseen).

Jos pitäisi joku takuupeli mainita, niin varsinaisten pintavaappujen ohella Rapala Jointedia pystyy uittamaan hitaahkolla kelauksella jopa 0,5 m vedessä, kun pitää vapaa hieman pystyssä ja pysäyttelee kelausta aika-ajoin (mikä parantaa kalantuloa muutenkin). Vuosien varrelta tuttuja minulle ovat 7 ja 9 cm mallit, joista erityisesti 9-senttinen hyvän kelluvuutensa takia. 11 cm koko saattaisi olla myös toimiva, koska epäilisin sen kulkevan heittokalastuksessa aivan pinnassa. Omat kokemukset siitä toistaiseksi puuttuvat.

Jointedin paras käyttöaika on ollut loppukevät ja alkukesä, jolloin hauet liikkuvat kudun jälkeen matalassa.