Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Kalastus Lammilla??

Started by Limppu, April 25, 2005, 20:28:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Limppu

Setä asuu siä,sine olis tarkotus mennä kesällä,joten:

Minkälaisia kalapaikkoja kyseiseltä paikkakunnalta löytyy??
Järviä vai jokia??
Kalat?? (Esim.Hauki,ahven,kuha,taimen)
Vieheet??
Ottipaikkoja??

Anonymous

siellä on yks pääjärvi ja kaislikoista kannattaa yrittää ahventa ja haukea... ps. se on kolmanneks paras kuhajärvi :)  :D  :twisted:

Anonymous

kirkkaat värit ovat myös oikee sopivii

Anonymous

Ja Lammilta on lyhyt matka Evon Niemisjärville jos kiinnostaa =)

Erho

Oliko kenelläkään tietoa siitä Evolla olevasta vain alle 12 vuotiaille tarkoitetusta kirjolohilammesta. Näin viime vuonna telkkarissa pienen pätkän siitä. Pitäisi viedä juniori sinne kalaan. Eli, missä se mahtaa siellä Evon alueella olla.
Miks aina tulee pelkkiä taimenia, ei koskaan mitään muuta.

Tepelius

Evolle jos menet, niin kannattaa ensiksi kuulostella (1/2 -1h), että mitä muut ovat saaneet, ennen ku hommaa kalliin luvan. Itse kun kävin viime kesänä siellä, niin satuin tulemaan(?) huonoon aikaan, eikä kukaan oikein saanut mitään. Muutenkin on netissä ollut puhetta, että paikan vesi olisi jotenkin hapan tms. eikä kala oikein tykkää syödä, eikä edes opi syömään.

Hyvä puolihan siellä on, että saa käyttää kahta vapaa, joten voi viritellä sen ottiongen (vai miksikäs sitä kutsuttiin) ja toisella vavalla voi heitellä. Näin ainakin viime kesänä, en jaksa tarkistella, kun en aio mennä. Lohialtaasta saa kirren takuuvarmasti, eikä hintakaan yleensä paljoa kalliimpi ole. :lol:

Itse olin paikalla sekä illalla, että aikaisin aamulla, enkä nähnyt kirjolohesta vilaustakaan.  :cry: (En omassa vavassa, enkä naapurin.)

zoupparo

kyllä sinne evolle aika usein onneks istutetaan.. harvoin ollaan jääty ilman saalista

juupa juu

mitäs viehettä suosittelette sinne evolle?

zoupparo

niemisjärvelle jos meet vetouistelee ni kannattaa kokeilla seniori ja lindroos vaappuja myös pienet rapala vaaput on ihan käypiä pelejä

Anonymous

Chevy

mä ainakin suosittelen mini fat rappia papukaija väriä eli vihreee  kelta oranssi

Limppu

Mites Teuronjoki Hämeenkoskella,onko kokemuksia??

Kyyylläää

Quote from: LimppuMites Teuronjoki Hämeenkoskella,onko kokemuksia??

Ei sieltä tuu yhtään mitään ja  on viel maksullistakin.. Mee Myllykylään(kärkölä) siel on ilmasta ja sieltä tulee jopa kirjolohtakin..

Erho

Kaikki on suhteellista. Tänä vuonna on Teuronjoesta tullut kalaa (taimenia) tosi hyvin. En tiedä onko muilla sitten taidoissa, paikoissa tai ajassa vikaa.
Tietenkin jos kalastaa samassa paikassa kuin "kaikki muut" voi olla ettei sieltä löydy kalan kalaa.

Sanoit että Myllykylästä saa kirjolohiakin. Olisikohan samoja jotka viime vuonna tulva vei mennessään tuolta Pellavaloukun padolta. Itsekin sai yhden pari viikkoa sitten. Kalastatko Myllykylän padon ylä- tai alapuolelta. Onko totta että Kärkölän puolella kalastus on maksutonta. Ainakin läänilupa/ kalastuksenhoitomaksu on suoritettava.

Kyyylläää

Quote from: ErhoKaikki on suhteellista. Tänä vuonna on Teuronjoesta tullut kalaa (taimenia) tosi hyvin. En tiedä onko muilla sitten taidoissa, paikoissa tai ajassa vikaa.
Tietenkin jos kalastaa samassa paikassa kuin "kaikki muut" voi olla ettei sieltä löydy kalan kalaa.

Sanoit että Myllykylästä saa kirjolohiakin. Olisikohan samoja jotka viime vuonna tulva vei mennessään tuolta Pellavaloukun padolta. Itsekin sai yhden pari viikkoa sitten. Kalastatko Myllykylän padon ylä- tai alapuolelta. Onko totta että Kärkölän puolella kalastus on maksutonta. Ainakin läänilupa/ kalastuksenhoitomaksu on suoritettava.

En tiiä vaikka ois niitäkin kirjolohia mutta sinne istutetaan joka vuos ainaki kerran kirjolohia (100-150kpl) viime vuonna kaks kertaa..Sanoppas mistä sä niitä taimenia saat? Alapuolelta, virtauksiin heittelet niin kalaa tulee..Millä vieheellä muuten saat taimenia? Ilmasta on kalastus koska ikääkin on 16 vuotta...

Erho

En tiennytkään että sinne Kärkölän puolelle istutetaan kirrejä, hyvä homma. Itse kalastelen pääosin mökkilaiturilta, noin puolessa välissä Hämeenkosken kirkonkylää ja sitä Myllykylän patoa Kärkölässä. Joskus innostun lähtemään kajakilla muutaman sata metriä jokea ylä-tai alavirtaan kokeilemaan onneani.
Suurimmat taimenet olen kuitenkin saanut mökkilaiturilta. Ei vaan oikein raaski ottaa noita isompia (eikä tietenkään pieniäkään) kuin satunnaisesti, ne isot kun ovat niitä kutevia yksilöitä.

Eka taimeneni Teuronjoesta/ mökkilaiturilta vuonna 2003 oli 48 cm ja painoi n. 1,5kg. Tänä kesänä olen saanut 7 yli 40 cm ja kymmeniä alamittaisia niin ja sitten se yksi kirre. Neljä taimenta ja se kirre on syöty, loput menivät takaisin kasvamaan.

Joen nimi on muuten Teuronjoki myös siellä Myllykylässä, Kärkölän puolella, muuttuu sitten Puujoeksi hieman pitemmällä Hausjärvelle mentäessä.

Kalastan paljon perhoilla, tosin vain uittamalla niitä pintaperhoja (Nalle Puh) myötävirtaan, kun joki on niin risukoinen ettei heittely onnistu.
Heitellessä käytäm Wibraxia numero 2 ja 3. Väreinä yleensä kelta-punainen "ambulanssi tai musta. Hyviä kummatkin.

Anonymous

Niin ja tosta joen nimestä koskelaiset sanoo sitä teurojoeksi ja kunnan kotisivuillakin sitä siksi kutsutaan.. Joissain kartoissa lukee kyllä teuronjoki en sitten tiiä et kumpi se virallisesti on....

Erho

Oikea kommentti, Teuronjoki maanmittaushallituksen ym virallisissa papereissa mutta Teurojoki "Koskelaisten" puheissa.
Ilmeisesti on haluttu erottaa toisistaan Forssan liepeillä sijaitseva "Teurojoki" Teuronjoki" Teuroonjoki"  ja tämä Hämeenkosken joki toisestaan. Ei tainnut onnistua.

Tiedä sitten mikä on oikein kun kunnankin sivuilla pari vuotta sitten oli juttu Teurojoki- melonnasta "Teuronjoella". Siinä taisi olla kumpikin nimi 3-4 kertaa mainittuna.

lauha

olen saanut eräältä suo lammelta 2kg hauen ja muiltakin lammilta on saalista tullut

peeper

Ihan kotipaikkani lähellä on eräs lampi sain 5kg hauen sieltä.

Marklar

Quote from: lauha on May 07, 2006, 12:28:27
olen saanut eräältä suo lammelta 2kg hauen ja muiltakin lammilta on saalista tullut

Quote from: peeper on August 24, 2006, 11:21:44
Ihan kotipaikkani lähellä on eräs lampi sain 5kg hauen sieltä.

Tässä ketjussa kysyjää taitaa enemmänkin kiinnostaa mistä Lammilla <---( paikkakunta) saa kalaa ja mitä kalaa, eikä se, että oletteko saanut jostain lammesta hauen. :roll: