Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Paras Rapala

Started by jättihaukimanniskan, May 04, 2005, 21:38:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Paras Rapala

Original
13 (16.5%)
Countdown
13 (16.5%)
husky jerk
11 (13.9%)
rattlin rapala
2 (2.5%)
team esko
6 (7.6%)
magnum
6 (7.6%)
minnow spoon
28 (35.4%)

Total Members Voted: 69

Voting closed: June 29, 2005, 20:50:02

FatHammer

5cm ahvenvärisellä shallowswimmerillä tuli paljon ahventa  :-)

Juntti

Rapala Skitter pop on pop!! :-D
Hauki on kala,Keso on raejuusto!
Väittävät että hullujen osastolle pitäs mennä käymään :)                           On hyvä jos on iskä töissä Rapalalla ei tarvitse tuhlata aikaa prismassa käyntii vaan kalastukseen.

Daiwa

Minnow Spoon. Siinämielessä, että käytän sitä eniten, mutta samaa rataa menee myös jotku pienet rapalan vaaput. Hyvin antaa haukea ja ahventa.
No muutama kirjo ja taimenkin on Rapalan jatkoperään erehtynyt.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

HuntaKilla

Minnow Spoon on minullakin. Sillä on tullut eniten isoja, sekä pieniä haukia ja kookkaita ahveniakin on mörssyyn mahtunu.
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

Pataakkeli

rapalan 5 cm countdown hohtava särkiväri, jota valitettavasti ei enää nää kaupois :|
muute on se juhlauistin musta selkä,kultaset kylet, tähtifoliokuviointi. sillä tulee kaikkia petokaloja!
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

Sebamed

Ite oon saanu parhaiten kalaa minnow spoonilla.

KÖSTER

Coundown ompi mulle parhaan tuloksen antanut, monipuolinen vaappujen "Räsänen"!
heitto,veto,koski,lampi,nopee,hidas,pinta,pohja ominaisuudet löytyy tarvittaessa.
Kelpaa useimmille petokaloille ,hauki,ahven,kuha,lohikalat,toutain,säyne yms. ovat
moiseen hermostuneet!

Erityisesti kalat tykkää heittokalastuksessa tuosta uistimen kääntymisestä pysäytettäessä kylki viehettä
seuraavaan kalaan päin, kun hiukan vavalla nykäsee ja pysäyttää kala usein tokkasee rajusti kylkeään näyttävää öykkäriä/tyhmeliiniä ja jääkin yllätyksekseen itse satimeen :wink:.

wild miguel

minnoow spoon on ihan hyvä,sain sellasella vahnhempi tuotontolaisella harmaa musta minnoow spoonilla ekan kuhan ja pari haukea tullu

Harkkis

Kirkas oranssi  Countdown antoi paljon +300g assuja viime kesänä  :mrgreen: Pienempiä ei sitten tullutkaan  8-)
Loistavia vaappuja ja muita kalastukseen liittyviä tarvikkeita! Saalisploki!
Tarvaaput: http://tarvaaput.nettisivu.org/
Klikkaa linkkiä ja hämmästy

suurkala

Mun mielestä Paras Rapala on ambulanssi värinen 14cm magnum!!

Loimu

Rapala mangnumilla tulee hyvin.
Kalalle kelistä riippumatta.

Suurkalastaja1

Ahvenen uistelussa 5cm Original on kyllä huippu. Hauelle Magnum on hyvä valinta :wink:
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Murmeli

Rapala Taildancer. haukia ja ahvenia + 30 lohikalaa saman kesän aikanan kyseisellä vaapulla. Suurimmat 6,5 kg/ 90 cm harmaanieriä ja 2,19kg/58 cm taimen. Mittataimenia reilu 10 kappaletta. Kaikki kalat samalla vaapulla. Viimeisellä reissulla se sitten hajos käyttökelvottomaksi.

jompsu

Itselläni parhaiten ovat toimineet rapalan minnowspoon, magnum ja Huskyjerk. Pakissa majailee kyllä paljon muitakin rapalan uistinta mutta saaliit ovat antaneet odottaa itseään. MInnowspoon väreissä oranssi/musta Kelta/puna ja magnum fluori kelta/ puna/valko ja valkosininen :-)
tä...?

Pete

Quote from: Loimu on May 03, 2009, 13:22:30
Rapala mangnumilla tulee hyvin.

Mitä ja miksi Rapalan Magnumilla tulee hyvin ?

tomso

Serkun ambulanssi jointed on toimin mökil ky tosi hyvin. Isoin hauki mitä se on saanu on vissii mökilt, joku 3.5kg ja merelt joku 4.7kg :-)
coundown on kyl myös hyvä
.....

Loimu

Oranssi musta raitanen on aika kova sana.
Kalalle kelistä riippumatta.

Pete

Quote from: Loimu on May 05, 2009, 21:13:20
Oranssi musta raitanen on aika kova sana.
Original, Fat Rap, Esko, Magnum, Popper, Husky, X-Rap, Jointed, RattlinRap vai mikä on hyvä "oranssi musta raitainen" ?

Yrittäkää edes

Tornio_River

Paras yleis kampe paikkaan kuin paikkaan on joku 5 cm ambulanssi(GFR) rapsu tietysti coundownina toimii kirre,assulle ,hauelle ,tanelle ym monille muille suomen kaloille,toinen varma nakki on cdj7-couwndown myös värissä GFR toimii huonon syönni kamppeena  esimerkiksi tanelle ja hauelle muista lajeista nyt puhumattakaan,isot harrit myös mieltyneet kyseiseen kamppeeseen

Iikka

Rapala BarraMagnum on hyvä kuhalle ja hauelle myös taimenta ja ahventa on saatu erityisesti kuha ja hauki ! :-)

Lahna late

Kyllä mulla on toiminu uistelussa moitteetta mini fatrap ft:väreissä.Heittelyyn noilla vehkeillä turhan kevyt. :-)

pjk

Jos pitäisi valita Suomen vesille yksi ainoa Rapala ilman tietoa siitä, missä kalastetaan ja mitä kalalajia: Countdown 5 cm, väri P (ahven). Kokonsa, uintisyvyytensä ja värinsä puolesta se olisi ehkä keskimäärin vähiten huono valinta mille tahansa kalalajille, jota voi kuvitella tavoittelevansa uistimella.  

--pikeye

nurtsi

Pakkiin katsoessani rapaloista on eniten kyytiä saanut sininen magnumi. Tosin onhan toi varmasti myös eniten uitettu vieheeni. Siihen tuntuu ottavan ahven, hauki ja kuha. Tulevalle kesälle toivon paljon kauniita, tyyniä kesäiltoja, jolloin popperin kanssa pelaaminen on taidetta!

aitohoppis

Se on miten sen laskee...

...jos laskee omien ennätysten mukaan, niin paras on Rattlin´Rap 7 cm sinikromi. Sillä olen saanut suurimman kuhani.
~sing if you are happy that way~

Suurkalastaja1

Itse pidän eniten Rapala Magnumista. Varsinkin firetigerin värinen pelaa hyvin järvillä hauen uistelussa :wink:
Team Hazardi

Hauki on kalojen kuningas.

Hurttarautu

hopeinen orikinaali. omaani en ole vielä päässyt testaamaan, mutta kaverin uistimella on varmaan tullut yhteensä n. 30 haukea. isoimmat kuulemma jotain 2 kg.
Minnari on myös hyvä, hopeisena sekin.
Kalastus jäissä jäiden puutteen vuoksi.

Edu

Kyllä se on Countdown (5cm), koska lentävyys on hyvä ja kalaa tulee aivan älyttömästi :evil:
...

Pataakkeli

Quote from: Edu on December 07, 2009, 20:26:13
Kyllä se on Countdown (5cm), koska lentävyys on hyvä ja kalaa tulee aivan älyttömästi :evil:
lentävyys varsinkin ul -välineistöllä on hyvä, ja syvyyskin on sopiva koskiinkin
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

pilkkiäijä

Ahvenelle 3 tai 4cm countdownit mahdollisimman luonnollisissa väreissä tai pienet Shad Rapit
Hauelle X-Rapit ja isommat Orginalit
Kuhalle Shad Rapit, Taildancerit ja Dives To.

Hyvin vähän on sellasia Rapaloita minulla, jolla kalaa en olisi jollain tapaa saanut. Kuitenkin niitä on, esim Magnumeilla en ikinä ole saanut kalaa, samoin kun isommilla Countdowneilla ja joillakin X-Rapeilla. Ja tietysti Rattlin Rapeilla. Ehkä niilläkin jotain saisi kun enemmän uittaisi erilaisissa paikoissa.
Olen kalastelijapoika!

täkykala

Hauelle ehdottomasti minnow spoon (jigipyrstöllä :wink:.
perho kamoista haaveillen ja kaloja narraillen