Kaikkea kalastuksesta! Perustettu 1999

Haukiuistin tummavetiseen lampeen???

Started by WWE, May 17, 2005, 20:58:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WWE

Elikkäs minkä värinen ja muotoinen uistimen pitäisi olla lammessa josta joitain tietoja tässä...
-syvin kohta noin 5 metriä
-tumma vesi pohja näkyy noin metristä
-jäät vasta lähteny
-kalastus rannalta
???
Motto: Pistän sut kenttään!

SPutum

Mie kalastan kanssa samanlaisessa paikassa, sen järven pohja on ainaki hirveen tasanane, ettei oo mitää syvänteitä eikä kielekkeitä. Yritin stormin jigeillä saada sieltä haukia, mutta eipä tärpänny.

Olisi hyvä tietää tollaseen paikkaan käypiä uistimia.

Eci

Professor ja räsänen kupari/hopea väreissä.

Krokodile värissä vihreä/ruskea.

Tavalliset haukivaaput luonnonkalaväreissä+firetiger ja ambulanssi.

Lipat nro: 3-5.

Jigit, mielellään keltaisena tai kirkkaanpunaisena.

+ miljoona muuta uistinta...kunhan se kutuaika menee ohi niin saat varmasti vaikka millä uistimella kalaa..... viime keväänä tuli hauki esim. mustekynän putkella josta vedin läpi perukkeen ja laitoin koukun...
Ehkä otin, ehkä en!

Mikko_-Procyon-

Vähän kun nyt vesi lämpenee, niin otat n. 5cm pituisen toukkajigin (sirppipyrstö) ja pistät sen punaiseen päähän kiinni. Sillä tulee ahvenet ja hauet, etkä tarvitse välttämättä edes muita vieheitä. Hauet aina 3kg asti tuntuvat olevan kiinnostuneita tuosta kumimadosta ja takuulla isommatkin, jos vain kohdalle sattuvat. Itse en ole käyttänyt edes peruketta, sillä vaikka viehetappioita tulee, niin menetykset eivät ole suuria. Jigi ui peruukketta kuitenkin paljon paremmin.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

jarmo83

koitappa beten lottolippaa, isointa kokoa tai miksei pienenpääki ja värinä papukaija. toimii yleensä tollasissa paikoissa ja lentääki pitkälle.

WWE

Kiitos monista hyvistä neuvoista kaikille, itse olen saanut sieltä vain kaksi haukea, jotka on saatu sellaisella jigillä kun mikko sanoi ja sitten minnow spoonilla (pienemmällä ja sinihopeella). Mun isä sitten sai lipalla samana päivänä 2 haukea ja säyneen sieltä lipalla, jonka lippa oli punanen jossa punasia täpliä kunnes se uistin hajosi, koska se oli jo vanha...

WWE

Nyt se sitten tuli siitä lammesta kesän eka hauki... ei se ollu kun noin 600g :oops: , mutta kuitenkin ihan kiva yllätys kun lähin kattoo katiskaa, ja sitten heitn viis heittoo virvelillä ohi mennen ja toka heitolla iski pienimpään professoriin...

Haspeli

WWE

Kävin äskettäin ostaa vaaleen keltasen värisen ``sirppipyrstön`` ja ostin siihen punaisen pään, mutta ei ainakaan vielä kahden tunnin kalastuksen jälkeen toiminut, mutta kyllä varmaan vielä, koska oon saanu sielt aikasemmin semmosella uistimella joitain haukia en muista montako...

WWE

tattista vaan mikko happo, sain tänä aamuna siitä lammesta kyseisellä jigillä :arrow:  2 kilon hauen. :D

ahven mies

mul on tärpänny atomic lusikoilla(musta) :wink:
Jake Sipinen

Tiki

olen ite huomannu että valkoset uistimet toimii hyvin tummavetisissä järvissä hauelle!