Kalassa.net keskustelut

Kalastuslajit => Onginta => Topic started by: goozer on June 23, 2026, 16:28:20

Title: Pohjaonginta jigipäällä täkykalan palalla - kalastonhoitomaksu ?
Post by: goozer on June 23, 2026, 16:28:20
Tarkotus lähteä kaverin kanssa kuhaa pohjaonkimaan niin tietääkö kukaan tarvitseeko tuolla setillä maksaa kalastonhoitomaksu?

Pohjaonginta/pilkkiminen kuuluu jokamiehen oikeuksiin, mutta entäpä kun syötiksi isketään kalan pala ja päänä käytetään isoa jigipäätä, että päästään syvälle?
Title: Re: Pohjaonginta jigipäällä täkykalan palalla - kalastonhoitomaksu ?
Post by: JuP3 on June 23, 2026, 19:07:50
Jos kela+vapa setillä voi kalastaa heittämällä niin vaatii kalastonhoitomaksun, mutta jos peruspilkkivapa niin jokaisenoikeus eikä väliä mitä uittaa.