Tarkotus lähteä kaverin kanssa kuhaa pohjaonkimaan niin tietääkö kukaan tarvitseeko tuolla setillä maksaa kalastonhoitomaksu?
Pohjaonginta/pilkkiminen kuuluu jokamiehen oikeuksiin, mutta entäpä kun syötiksi isketään kalan pala ja päänä käytetään isoa jigipäätä, että päästään syvälle?
Jos kela+vapa setillä voi kalastaa heittämällä niin vaatii kalastonhoitomaksun, mutta jos peruspilkkivapa niin jokaisenoikeus eikä väliä mitä uittaa.