Jyväskylän alueen metsälammet

Started by k3du, April 01, 2012, 01:33:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

k3du

Eli olis tuo metsälampikalastus alkanu kiinnostamaan ja nyt puuttuu enää vaan se lampi. Kriteereinä olis että on n. 30km säteellä jyväskylästä ja että pystys heittokalastamaan. Ja tietenkin kalana ne perinteiset hauki ja ahven.

Toivottavasti tuosta saa jotain selvää.

Ps. Eikä haittaa jos joutuu kävelemään
Fishing for the win

oskuld

tiituspohjassa hiekkamonttujen takana on ainakin yksi lammikko, tosin aika paljon mökkejä rannalla mutta ite olen siellä käyny ja haukia ja ahvenia sieltä sai, ei tosin sillä reissulla mitään jättiläisiä mutta kumminkin.

k3du

Fishing for the win

Mr Ponu

Tuossa yksi lampi n. 20 km Jyväskylästä. On hiukan vanhaa ja hataraa tietoa, sillä olen käynyt kalassa tuolla 90-luvun lopussa yhden ainoan kerran. Olin silloin kahtena kesänä talonrakennushommissa Tikkakoskella ja kalastettiin kohtalaisen paljon siinä Luonetjärvellä (kirjolohta ja kuhaa myös saatin, en tiedä istutetaanko kirjolohta enää). Kerran yksi armeijan kapiainen kehotti käymään linkin Köntyslammella ja kehui saaneensa hyvin haukia sieltä. (Tikkakoskella joka toinen on melkein armeijalla töissä ja kapiaisia riittää). Käytiin kerran kalassa ja saalis oli kyllä vain ahvenia, mutta oli muistaakseni aika viihtyisä lampi.

http://kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale=40000&text=lampi+Tikkakoskella&srs=EPSG%3A3067&y=6920134&x=426089&lang=fi